دست کردن انگشتر و چند مدل انگشتر نقره خاص

انگشتر نقره زنانه خاص برای شیک پوشان

دست کردن انگشتر یا پوشیدن انگشتر در هر کدام از انگشتان دست معنای خاص خود را دارد. معروف‌ترین انگشتی که برای دست کردن انگشتر به کار می‌رود، انگشت حلقه است که در گذشته به آن انگشت عشق نیز گفته می‌شد. از گذشته‌های دور تا کنون دست کردن انگشتر، چه انگشتر نقره، چه انگشتر طلا و چه انگشتر آهنی توسط آقایان و خانم‌ها با اهداف مختلفی انجام می‌شد. برخی از خانم‌ها و آقایان انگشتر را نشانه سطح اجتماعی، ثروت و حتی وضعیت تاهل خودشان قلمداد می‌کنند.

جالب این است که پس از گذشت هزاران سال، وضعیت به همین منوال است. منتها چیزی که امروزه خیلی پررنگ شده، ست کردن جواهرات و زیورآلات نقره‌ای یا طلایی با لباس و استایل اشخاص است. البته ممکن است فردی با انتخاب نقش و طرح خاصی بر روی انگشتر نقره خود، تعلق خاطر خود را به یک تفکر یا جریان فکری نشان دهد. به هر صورت توجه کنید که وجود انگشتر در هر انگشت پیام خاصی را به طرف مقابل می‌دهد. در این مقاله با نقره نما باشید تا در مورد هر کدام از این پیام‌ها توضیحاتی را ارائه بکنیم.

 قوانین دست کردن انگشتر نقره 

قوانین و آدابی که از قدیم در مورد دست کردن انگشتر رعایت می‌شده، هنوز هم وجود دارد. در کشورهای شرقی و برخی از کشورهای غربی قوانین خاصی برای دست کردن انگشتر وجود دارد. اما در برخی از کشورها و بخصوص ایالات متحده قانون خاصی در این ارتباط وجود ندارد. شما آزاد هستید انگشتر را در هر انگشتی که خواستید دست کنید.

انگشتر قلب تک نگین
انگشتر نقره خاص با نگین قلب مناسب برای هدیه ولنتاین و سالگرد ازدواج | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

دست کردن انگشتر در انگشت شست

دست کردن انگشتر در انگشت شست چیزی غیرمعمول است. حتی در کشوری مثل آمریکا نیز چنین موردی کمتر دیده می‌شود. اما ترند استفاده از زیورآلات و صنعت مد و فشن نشان ‌می‌دهد که این روند در حال افزایش است. حتی پیشنهاد می‌شود که اگر دو انگشتر به دست دارید، برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد دستتان، یکی را در انگشت شست خود قرار دهید.

برخی‌ها معتقدند که اگر قصد استفاده از انگشترهای پر زرق و برق را دارید، آنها را در انگشت شست قرار بدهید. حتما در کنسرت‌های راک و جاز چنین انگشترهایی بعضا با طرح جمجمه، زیاد به چشم شما خورده است. در هر صورت استفاده از این انگشتر یک پیام بزرگ با خود به همراه دارد: من نیاز به توجه دارم! پس بهتر نیست به دوستتان اطمینان بدهید که من در کنار تو خواهم بود؟! اعضاء کلوپ‌های مختلف در اروپا و آمریکا بعضا از این انگشت برای دست کردن انگشتر استفاده می‌کنند. به این نوع انگشترها، انگشترهای استیتمنت می‌گویند. انگشترهایی که دارای پایه تاج هستند نیز به نام انگشتر استیتمنت شناخته می‌شوند.

انگشتر لوکس برگ با تک نگین قرمز
انگشتر نقره خیلی خاص و تک نگین مناسب برای هدیه تولد و کادوی ولنتاین | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

انگشت اشاره

انگشت اشاره نماد رهبری و اقتدار است. حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند فلان مساله به دست انگشتر تدبیر فلان کس حل شد. پس یک رهبر با استفاده از این انگشت، مسیرهای مختلف را نشان مردم می‌دهد. پس شاید بد نباشد که انگشتر تدبیر خودتان را در این انگشت امتحان کنید. ویژگی دست کردن انگشتری در انگشت اشاره این است که به محض اینکه دستتان را بلند می‌کنید و به چیزی اشاره می‌کنید، انگشتر شما در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. اگر شخصی هستید که این موضوع برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از انگشتری استفاده کنید که روی آن یک سنگ زیبا و برجسته کار شده است.

انگشتر نقره سولیتر با عیار 925 نامزدی
انگشتر سولیتر نقره مناسب هدیه ولنتاین و هدیه سالگرد ازدواج و هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

انگشت وسط

دست کردن انگشتر در انگشت وسط تصمیم بسیار جسورانه‌ای است. شاید دلیل آن این باشد که قرار دادن انگشتر در این انگشت مانع کارایی بهتر شما در انجام کارها می‌شود. به دلیل اینکه شما به محض جابجا کردن هر شیئی، انگشت وسطتان درگیر می‌شود. اما برخی از افراد این کار را نماد هویت شخصی و مسئولیت می‌دانند. یعنی می‌خواهند به دیگران اعلام کنند که من مشغول انجام کار مهمی هستم. و به همین خاطر انگشترم را در انگشت وسطم قرار داده‌ام. نقره نما استفاده از چنین انگشتری را برای افرادی که می‌خواهند یک جریان فکری نو در میان دوستانشان ایجاد کنند، توصیه می‌کند. برخی اعتقاد دارند که قرار دادن انگشتر در انگشت وسط نشانه تعادل در زندگی است.

انگشتر نقره زنانه تک نگین سولیتر خاص
انگشتر سولیتر نقره مناسب روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

از طرف دیگر، خوبی این انگشت این است که شما هر نوع انگشتری را می‌توانید در آن قرار دهید. اگر انگشتر را در انگشت وسط قرار دادید و همزمان انگشتر دیگری هم به دستتان کردید، بایستی به یک نکته مهم دقت کنید. دقت کنید که انگشتر وسط زیاد بزرگ نباشد. یعنی اینکه نقطه کانونی دید مخاطب روی انگشت وسط قرار نگیرد. چرا که  ممکن است با انگشتری‌های دیگرتان تداخل پیدا بکند. البته تعیین نقطه کانونی دید بیننده به اختیار خودتان است. همیشه به این دقت کنید که کدام انگشتر برایتان در اولویت قرار دارد. انگشتر وسط یا سایر انگشترها.

دست کردن انگشتر در انگشت حلقه

تصور غالب مردم این است که این انگشت مخصوص انگشتر متاهلی است. البته به شرطی که در دست چپتان باشد. اینکه چرا به این انگشت، انگشت حلقه می‌گویند، داستان جالبی دارد. در قدیم مردم معتقد بودند که در انگشت حلقه، رگی وجود دارد که به مستقیما به قلب می‌رسد. به همین خاطر به این رگ، رگ عشق (Vena Amoris) می‌گفتند و انگشتر ازدواج و متاهلی را فقط در این انگشت قرار می‌دادند. مسلما این قلب است که عشق میان آقا و خانم را گرم نگه می‌دارد. اگر شما دو انگشتر نامزدی و ازدواج را با هم استفاده می‌کنید، بهتر است که ابتدا انگشتر ازدواج و سپس انگشتر نامزدی را در انگشت حلقه قرار بدهید.

حلقه ست آفتاب و مهتاب
حلقه ست نقره نامزدی خاص و تک | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

باید بگوییم که به دست کردن انگشتر در دست چپ یک رسم مورد پذیرش در همه جای جهان نیست. برای مثال در برخی از کشورهای جنوب و شرق اروپا و نیز در آمریکای جنوبی، انگشتر متاهلی در دست راست قرار می‌گیرد. جالب این است که تا دهه ۱۹۵۰ میلادی در کشور آلمان، حلقه متاهلی در دوران نامزدی در دست چپ و بعد از عروسی در دست راست قرار می‌گرفت. امروزه این رسم تقریبا منسوخ شده است و همه آقایان و خانم‌ها انگشتر متاهلی را به دست چپ خود می‌پوشند.

انگشتر سولیتر نقره ظریف و شیک
انگشتر سولیتر نقره مناسب هدیه ولنتاین | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

پس به آقاپسرها و دخترخانم‌ها توصیه می‌کنیم که مراقب این پروتکل مرسوم باشید تا افراد دیگر شما را بی مورد، متاهل یا مجرد فرض نکند. البته در برخی از موارد، دست کردن انگشتری در انگشت حلقه نوعی مکانیسم دفاعی  به شمار می‌رود. برای مثال برخی از خانم‌ها و آقایانی که علاقه‌ای به ازدواج ندارند با دست کردن انگشتر در این انگشت به نوعی جواب رد را بر سینه خواستگاران خود می‌زنند.

انگشت کوچک

اگر فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی مثل روزی روزگاری را دیده باشید، حسام بیک و مراد بیک یک انگشتری داشتند که سنگ روی آن مثل یک مهر بود. این همان انگشتری است که در انگشت کوچک قرار می‌گیرد. به این انگشترها، انگشتر مهردار می‌گویند. از این انگشترها در قدیم برای مهر کردن قراردادهای تجاری و اسناد قانونی استفاده می‌شد. این مهر در حکم همان امضاست که امروزه به کار می‌رود. در قدیم هر انگشتر مهردار، کاملا منحصر به فرد بود. به عبارت دیگر هیچ دو انگشتر مهرداری شبیه به همدیگر نبود. و به نوعی این انگشتر برای تائید صحت و سقم اسناد مورد استفاده قرار می‌گرفت. در قدیم دستورات حکومتی در دربار پادشاهان با انگشتر مهردار، امضا می‌شد. البته با ظهور خودکار و پاکت‌های مخصوص این انگشتری‌ها از رونق افتاد.

انگشتر سولیتر نامزدی
انگشتر سولیتر نقره مستطیلی مناسب هدیه نامزدی | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

آداب مذهبی انگشتر دست کردن

بزرگان فقه، روایاتی را در مورد آداب انگشتر دست کردن از کتاب‌های فقهی قدیمی نقل می‌کنند. در یکی از این روایات که به پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) نسبت می‌دهند، انگشتر را مخصوص دست راست می‌دانند. دلیل این کار شاید به اصحاب یمین برگردد. اصحاب یمین به کسانی می‌گویند که در قیامت نامه اعمال آنها به دست راستشان داده می‌شود. این افراد به بهشت فرستاده می‌شوند. بنابراین دست کردن انگشتر در دست راست اشاره به اصحاب یمین و کسانی است که اهل بهشت هستند. یکی از آداب دیگری که در مورد انگشتر وجود دارد، مربوط به جنس آن است. نقل است که دست کردن انگشتر آهنی، فولادی و برنجی برای مردان و زنان مکروه است. همچنین نقل است که مردان نباید انگشتر طلا به دست کنند. برای مردان توصیه شده است که انگشتر نقره به دست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×