تعویض پیرسینگ بینی رو چه جوری انجام بدم؟

پیرسینگ بینی

یکی از مسائلی که پیرسینگ بینی به دنبال خودش داره، احتمال عفونت محل مورد نظر در طی چند ماه یا چند سال بعد از عمل پیرسینگ است. پس این که چه جوری مرتبا پیرسینگ بینی رو به طور مرتب، تمیز و ضدعفونی کنید، خیلی مهم هست. به خاطر راحتی در تمیز کردن محل پیرسینگ، این شانس رو دارید که هر موقع خواستید پیرسینگ بینی خودتون رو عوض کنید. برای تعویض پیرسینگتون این مراحل رو یکی پس از دیگری انجام بدید:

یک نکته: پیرسینگ بینی رو مرتب عوض نمی‌کنند

اینکه شما مجاز هستید چند وقت یک بار پیرسینگ بینی‌تون رو عوض کنید، خودش نکته مهمی هست. اول اینکه سعی کنید پیرسینگ رو به مدت طولانی و با رعایت نکات بهداشتی در بینی خودتون نگه دارید. اما اگر به هر دلیل تمایل داشتید که پیرسینگ رو تعویض کنید، باید منتظر بمونید تا پیرسینگ قبلی کاملا جای خودش رو پیدا کنید و عوارض خارش و پوسته پوسته شدن از بین بره.

منتظر بهبود کامل محل زخم پیرسینگ بینی قبلی باشید

اگه از اون افرادی هستید که تازه پیرسینگ رو روی بینی خودتون کار گذاشتید، قبل از تعویض، صبر کنید تا زخمش کاملا بهبود پیدا کنه. بهبود کامل محل پیرسینگ بینی معمولا بین دو تا چهار ماه طول می‌کشه. تغییر زودهنگام پیرسینگ بینی کار اشتباهی هست و حتما باعث عفونت محل پیرسینگ می‌شه. از طرف دیگه زمان بهبود محل زخم هم ممکنه بیش از چهار ماه به طول بینجامه.

ضدعفونی کردن دست‌ها

معمولا دست‌ها به دلیل تماس مرتب با محیط اطراف، میزبان میلیون‌ها باکتری هست. بخصوص وقتی که با غذای نپخته یا دستگیره در در تماس بوده باشید. چون درآوردن پرسینیگ بینی رو با دست‌هاتون باید انجام بدید، پس دست‌هاتون رو بشویید و دستکش استریل بپوشید. این کار رو حتی در موقع لمس پیرسینگ بهبودیافته هم انجام بدید. دست‌هاتون رو بهتره با مواد ضدعفونی‌کنند یا آب و صابون شستشو بدید. اگر به دستکش لاتکس حساسیت نداشته باشد، این نوع دستکش‌ها از بهترین دستکش‌ها به شمار می‌رن. مزیت دستکش لاتکس اینه که لیز نیست و موقع لمس گوشه‌های ظریف پیرسینگ، قطعه پیرسینگ توی دستتون سُر نمی‌خوره.

پیرسینگ بینی

درآوردن پیرسینگ بینی قبلی

درآوردن پیرسینگ بینی به نوع پیرسینگ به کار رفته در محل پیرسینگ بستگی داره. معمولا انواع مختلف پیرسینگ بینی نقره در بازار وجود داره که باید با توجه به نوعش، روش متفاوتی رو برای درآوردنش به کار ببرید. رعایت یک نکته بسیار مهمه. اگر به هر دلیلی دیدید که پیرسینگ از جای خودش تکون نمی‌خوره، بهتره که کمی آب گرم به محل سوراخ بمالید و اجازه بدید که نرم بشه. چون که ممکنه بقایای جوش خوردن زخم هنوز دور سوراخ باقی مونده باشه. با این کار شما به خارج شدن بدون درد پیرسینگ کمک می‌کنید. اینجا ما چند تا روش رو توضیح می‌دیم که شما بسته به نوع زیورآلات پرسینگتون، یکی رو انتخاب کنید:

حلقه بدون درز

حتما این نوع حلقه‌ها رو دیدید که وسطش یک حالت شکستگی داره و حلقه به صورت یک تکه و یکپارچه نیست. برای باز کردن این نوع حلقه‌ها کافیه که دو سرش رو در جهت مخالف هم فشار بدید تا حقله از محل پیرسینگ بینی جدا بشه.

حلقه مهره اسیر

این حلقه‌ها از رایج‌ترین حلقه‌هایی هستند که در پرسینگ نقاط مختلف بدن استفاده می‌شن. در محل شکستگی وسط این نوع حلقه، یک مهره برای پوشاندن محل شکستگی استفاده می‌کنن که ظاهر زیباتری داشته باشه. جدا کردن حلقه مهره اسیر سخت‌تر از حلقه بدون درز هست. بنابراین توصیه می‌کنیم از متخصص جراجی زیبایی کمک بگیرید.

پیرسینگ گل میخ‌ ال ـ شکل (ال انگلیسی)

برای خارج کردن پیرسینگ‌های ال شکل، ابتدا قسمت بیرونی بینی رو بگیرید و به آرامی به پایین فشار بدید. این فشار رو تا جایی ادامه بدید که انحنای گل میخ از بخش سوراخ شده بیرون بیاد. ممکنه کمی احساس خراشیدگی در قسمت پرسینگ شده بکنید. پس بهتره خیلی آروم آروم این کار رو انجام بدید.

پیرسینگ پیچی

این پیرسینگ‌ شبیه گل‌میخ‌ هست. منتها برای جاگذاری و درآوردن نیاز به کمی چرخوندن داره. این نوع پرسینگ بینی رو برای اینکه به راحتی خارج کنید، قسمت انتهایی پیرسینگ رو به سمت بیرون فشار بدید. پیرسینگ در همین حالت شروع به سر خوردن می‌کنه و به راحتی خارج می‌شه. فقط دقت کنید که قسمت انتهایی پیرسینگ که به داخل بینی می‌ره، ممکنه دو یا سه تا انحنا داشته باشه. اگر پرسینگ شما چند تا انحنا داره، احتمال داره که یک هو در اثر کشیدن، یکی از انحناها به بینی‌تون گیر کنه و احساس درد کنید. پس  بهتره از ژل روان‌کننده استفاده کنید تا دردی به سراغتون نیاد.

پیرسینگ دم ماهی یا فیش تیل

پیرسینگ فیش تیل، یک میله صاف یا کمی با انحناست که در دو انتهای آن دو زایده شبیه مهره خیلی کوچک وجود داره. در برخی از موارد ممکنه که مهره بیرونی (بیشتر از جواهر) که به میله متصل هست، از خود میله جدا بشه. درآوردن این پرسینگ بینی خیلی راحت‌تر از بقیه هست. فقط کافیته که از داخل سوراخ بینی به میله فشار بیارید تا از سطح بینی جدا بشن.

پیرسینگ بینی

نکات مهم در بیرون آوردن پیرسینگ از بینی

با پیرسینگ بینی با ظرافت تمام برخورد کنید. در این جور موارد فقط سعی کنید که پیرسینگ رو سُر بدید تا به آرامی خارج بشه. مخصوصا وقتی که پیرسینگ، انحنادار باشه، باید بیشتر مراقب باشید که به سطح بینی آسیبی نرسه.

برای درآوردن پیرسینگ شاید لازم باشه که یک انگشتتون رو داخل بینی کنید. در این موارد خجالتی نباشید. برای اینکه راحت باشید و احساس خجالت نکنید، بهتره که این کار رو در تنهایی خودتون انجام بدید.

معمولا در قسمت انتهایی پیرسینگ دم ماهی، یک مهره هست که در برخی از موارد به خود میله می‌چسبه و قابل جدا کردن نیست. در این موارد و موقع درآوردن پیرسینگ ممکنه کمی خون از محل پیرسینگ خارج بشه. نگران نباشید و فقط کافیه که خون رو با یک گاز استریل پاک کنید. در مقالات بعدی در مورد نحوه تمیز نگه داشتن محل پیرسینگ بینی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پیرسینگ بینی

اقدامات بعد از خارج کردن پیرسینگ

بعد از اینکه پرسینگ بینی رو خارج کردید، محل سوراخ بینی‌تون رو از هر دو طرف با محلول ضدباکتری ضدعفونی بکنید. شما می‌تونید از اسپری باکتین و یا پماد ضدباکتری (مثل نئوسپورین) استفاده کنید. اما برای اینکه کاملا مطمئن بشید، حتما با یک پزشک متخصص یا جراح زیبایی مشورت کنید. دلیلش اینه که هر پوستی شرایط خودش رو داره و نباید به مواد ضدعفونی‌کننده حساسیت داشته باشید. این کار باعث می‌شه که محل سوراخ بینی دچار عفونت نشه. یادتون باشه که خود پیرسینگ رو در محل دم دستی و مطمئن قرار بدید تا قطعات ریزش گم نشه.

پیرسینگ بینی رو تمیز کنید

حالا نوبت این هست که هم پرسینگ قبلی و هم پرسینگی که می‌خواهید جایگزین کنید رو ضدعفونی کنید. برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن پرسینگ بینی می‌تونید از محلول آب و نمک استفاده کنید. می‌تونید از نمک معمولی یا نمک دریایی استفاده کنید. مزیت این محلول این هست که به راحتی می‌تونید تو خونه درستش کنید. برای درست کردن محلول نمک، دو استکان آب رو توی یک قابلمه لعابی کوچک بریزید.

بعد بگذارید روی شعله تا گرم بشه. به محض اینکه شروع به جوشیدن کرد، نصف قاشق چایخوری (و نه قاشق غذاخوری) نمک به آب اضافه کنید. برای اینکه میکروارگانیسم‌های آب از بین بره، بهتره اجازه بدید تا آب به مدت پنج دقیقه جوش بخوره. بعد از اینکه محلولتون آماده شد، دو تا ظرف جداگانه انتخاب کنید و محلول رو به دو قسمت تقسیم کنید و داخل دو تا ظرف بریزید. پیرسینگ‌ قدیمی رو توی یک ظرف و پیرسینگ جدید رو توی ظرف دیگه قرار بدید. بگذارید تا ده دقیقه داخل ظرف بمونند. بعد از ده دقیقه دیگه کار ضدعفونی پیرسینگ تموم شده. می‌تونید استفاده کنید.

یک راه دیگه برای ضدعفونی کردن پیرسینگ، استفاده از الکل (ایزوپروپیل) هست که معمولا در بعضی فروشگاه‌ها هم پیدا می‌شه. برای این کار می‌تونید کمی از الکل رو توی یک ظرف بریزید. بعد با کمک یک پنبه، الکل رو به تمامی سطوح پیرسینگ بمالید. بهتره که پیرسینگ رو کاملا آغشته به الکل کنید تا جایی از اون خشک نمونه. بعد پیرسینگ رو روی یک حوله کاغذی بگذارید تا کاملا خشک بشه. یادتون باشه که اگر پیرسینگ آغشته به الکل رو داخل بینی‌تون بکنید، سوزش شدیدی در قسمت سوراخ‌شده ایجاد می‌کنه.

پیرسینگ بینی

باکتین و آنتی بیوتیک

برای ضدعفونی کردن، می‌تونید از باکتین هم استفاده بکنید. باکتین یک ماده ضدعفونی‌کننده عالی برای پیرسینگ بینی هست. یک تکه پارچه تمیز رو انتخاب کنید و به باکتین آغشته کنید. حتما همه جای پیرسینگ رو آغشته به باکتین کنید. یک نکته جالب در مورد باکتین این هست که خود باکتین رو می‌تونید به قسمت پیرسینگ شده بینی بمالید. هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شه. اتفاقا باعث تسکین درد احتمالی هم می‌شه. ناگفته نمونه که باکتین به غیر از خاصیت استریل‌کنندگی، هم باعث بی‌حسی موضعی در قسمت بینی می‌شه و هم باعث خنک شدن سطح پوست می‌شه. به همین خاطر از این ماده در تتوی پوست هم استفاده می‌شه. پس باکتین رو بیشتر از هر ماده ضدعفونی‌کننده دیگه‌ای توصیه می‌کنیم.

پماد آنتی بیوتیک هم می‌تونه گزینه خوبی باشه. این پماد رو هم می‌تونید برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن پیرسینگ استفاده بکنید. یک توصیه این هست که اون دسته از پمادهای آنتی بیوتیک مناسب کار شماست که حاوی پلی میکسین سولفات و باسیتِراسین باشه. این پماد رو روی پرسینگ قدیمی و جدید خودتون بمالید. دقت کنید تمام درزها و گوشه‌های پیرسینگ رو با پماد بپوشانید. این نکته رو در نظر بگیرید که شما وقتی مجاز به استفاده از پماد آنتی بیوتیک هستید که هیچ حساسیتی به این ماده نداشته باشید. اما در آخر و به عنوان یک پیشنهاد مهم، توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از محلول آب نمک، الکل و پماد آنتی بیوتیک از باکتین استفاده بکنید. باکتین مطمئن‌ترین ماده ضدعفونی‌کننده برای پیرسینگ به شمار می‌ره.

پیرسینگ بینی

اسطوخودوس هم فوق‌العاده هست!

اسطوخودوس یا لاوِندِر یک گیاه ضدباکتریال قدیمی هست که می‌تونید از اون استفاده کنید. برای این کار می‌تونید از روغن اسطوخودوس استفاده کنید. این روغن هم خوشبوست و هم باعث ایجاد محیط ضدباکتریال در اطراف محل سوراخ شده بینی بشه. مخصوصا اگر محل پیرسینگ بینی دچار التهاب بشه، اسطوخودوس یک گزینه بی‌رقیب محسوب می‌شه. ماده‌ای به نام بتاکاروفیلن در روغن اسطوخودس وجود داره که باعث از بین رفتن التهاب می‌شه. کافیه که چند قطره روغن اسطوخودوس رو به محل پیرسینگ بمالید و منتظر از بین رفتن التهاب یا ورم باشید.  

جا زدن پیرسینگ بینی جدید

ابتدا قبل از دست زدن به پیرسینگ، دست‌های خودتون رو کاملا استریل کنید. و به شرط نداشتن حساسیت به لاتکس، از دستکش لاتکس استفاده بکنید. حالا بعد از اینکه از استریل شدن پیرسینگ مطمئن شدید، هر گونه مهره رو از پیرسینگ بینی جدا کنید و قسمت میله‌ای یا نازک رو به آرامی در داخل محل سوراخ‌شده وارد بکنید. نوع وارد کردن پیرسینگ در داخل بینی به نوع سوراخ ایجاد شده روی بینی شما هم بستگی داره. اگر سوراخ ایجاد شده در بینی شما در قسمت تیغه بینی باشه، بایستی، پیرسینگ رو از یکی از سوراخ‌های بینی وارد کنید. اما اگر سوراخ ایجاد شده در بینی‌تون روی یکی از سطوح بینی باشه، پیرسینگ رو از روی بینی وارد بکنید.

از دست دیگه‌تون برای کمک به جا زدن پیرسینگ کمک بگیرید

شما با یک دست خود پیرسینگ رو می‌گیرید تا پیرسینگ رو به داخل بینی وارد کنید. می‌تونید از دست دیگه‌تون هم برای تنظیم زاویه وارد شدن استفاده بکنید. بعضی مواقع اگر زاویه جا زدن پیرسینگ رو خوب تنظیم نکنید باعث ایجاد سوزش و برخورد نوک پیرسینگ به قسمت سوراخ شده بشه. اینجاست که درد و سوزش به سراغتون می‌یاد. مخصوصا وقتی که پیرسینگ شما دارای انحنا باشه، می‌تونید با کمک دستتون، اون رو به آرامی بچرخونید تا دقیقا داخل سوراخ قرار بگیره.

محکم کردن پیرسینگ سر جای خودش

بعد از اینکه پیرسینگ رو به داخل بینی هدایت کردید، نوبت به محکم کردن جای اون می‌رسه. بسته به نوع پیرسینگ، انجام این کار هم متفاوت هست. موقع خارج کردن پیرسینگ به طور کامل توضیح دادیم که چی کار کنید. همون کارها رو در این مرحله هم انجام می‌دید.

در مورد حلقه‌های بدون درز، دو سر حلقه رو خم کنید تا در جای خودش محکم بشه. در مورد حلقه‌های مهره‌ اسیر، هر دو سر انتهایی حلقه رو خم کنید تا در داخل مهره اتصال‌دهنده قرار بگیره. قبلا هم گفتیم که این کار برای کسانی که در ابتدای راه استفاده از پیرسینگ هستند، کمی سخته. پس بهتره که از یک متخصص یا یکی از دوستانتون که تجربه کافی داره، مشورت بگیرید.

جا زدن پیرسینگ گل میخ ال ـ شکل رو از طریق انتهای باریک پیرسینگ انجام بدید. فرقی نمی‌کنه که از روی بینی یا از طریق سوراخ بینی وارد کنید. در هر دو حال دقت کنید که زاویه ورود رو جوری تنظیم کنید تا باعث ایجاد خراش یا درد نشه.

در مورد پیرسینگ پیچی بایستی بیشتر دقت کنید. برای جا زدن پیرسینگ پیچی، پرسینگ رو به آرامی از داخل بینی فشار بدید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخونید تا نوک پیرسینگ از روز بینی، بیرون بزنه. بعد همین کار رو ادامه بدید تا پیرسینگ جای خودش رو پیدا کنه.

جا زدن و محکم کردن پرسینگ دم ماهی راحت‌‌تر از بقیه هست. با کمک انگشت شست، قسمت میله‌ای رو از داخل بینی کمی فشار بدید تا از اون طرف بینی بیرون بیاد. به محض اینکه احساس درد کردید، فشار رو کم کنید.

پیرسینگ بینی

تمیز کردن و ضدعفونی کردن مجدد بینی

پیرسینگ جدید مبارک!! بعد از اینکه پیرسینگ جدید رو جاگذار کردید، بهتره که برای جلوگیری از عفونت، محل سوراخ شده رو کاملا ضدعفونی کنید. همون طور که گفتیم بهتره از باکتین استفاده کنید. این ماده رو به اطراف محل سوراخ شده بزنید تا هم درد نداشته باشید و هم فرصتی برای رشد باکتری‌ها و ایجاد عفونت ایجاد نشه. توصیه می‌کنیم که دو بار در روز محل پیرسینگ بینی رو استریل کنید. این کار یک باید برای شماست. پس به دقت رعایت کنید. اگر چند روز بعد از تعویض پیرسینگ، اطراف سوراخ پیرسینگ، پوسته پوسته شده باشه، این ذرات رو با مواد ضدعفونی‌کننده جدا کنید. البته این حالت کاملا طبیعی هست.

به یک نکته مهم دیگه هم توجه کنید. اون هم اینکه هر روز صبح بعد از خواب برای خشک کردن صورت خود از یک حوله بسیار نرم استفاده کنید. حوله زبر در اثر مالش به بینی شما، ممکن هست باعث ایجاد درد بشه. به یاد داشته باشید که هرگز برای تمیز کردن بینی پیرسینگ شده از کاغذ دستمالی‌های موجود در بازار استفاده نکنید. هیچ تضمینی برای استریل بودن این نوع دستمال‌ها وجود نداره. پس بهتره که یک دستمال مخصوص خریداری کنید و قبل از استفاده کاملا استریل کنید.  

بعد از تعویض پیرسینگ بینی، دو تا کار رو انجام ندید

معمولا عفونت پیرسینگ بینی ممکنه ناشی از رشد باکتری، قارچ و یا سایر میکروارگانیسم‌ها باشه. پس برای اینکه محل پیرسینگ شما عفونت نکنه بهتره که فعلا کارهای زیر رو انجام ندید:

لمس نکردن محل پیرسینگ با دست آلوده

از لمس کردن محل زخم ولو زخم کوچک در اطراف پیرسینگ خودداری کنید. به احتمال زیاد بعد از تعویض پیرسینگ، ممکن هست اطراف سوراخ‌های پیرسینگ دچار خارش بشه. قبل از اینکه بخواهید محل مورد نظر رو آروم کنید، قبلش دست‌هاتون رو استریل کنید. به یاد داشته باشید که بعد از تماس با محل پیرسینگ، مجددا دست‌هاتون رو استریل کنید. چون که با تماس دست آلوده با چشم یا سایر بخش‌های بدن، آلودگی باکتریایی پخش می‌شه.

شنا کردن در استخر عمومی و رودخانه

معمولا استخرهای عمومی محل انتقال میکروارگانیسم‌های مختلف هست. پس بهتره که برای جلوگیری از عفونت محل پیرسینگ بهتره که فعلا توی استخرهای عمومی شنا نکنید. البته توجه کنید که شنا در رودخانه‌ها هم برای شما کاملا ممنوع هست.

موارد فورس و مراجعه به پزشک متخصص

به یاد داشته باشید که تعویض پیرسینگ بینی یا هر پیرسینگ دیگه‌ای درد داره و ممکنه منجر به خونریزی هم بشه. اگر به هر دلیلی، دچار خونریزی شدید، فورا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. به غیر از خونریزی ممکنه که محل سوراخ بینی دچار التهاب، قرمزشدگی و یا تحریک بشه. در این موارد هم بهتره به پزشک متخصص مراجعه بکنید.

پیرسینگ

24 thoughts on “تعویض پیرسینگ بینی رو چه جوری انجام بدم؟

  1. مهسا شیرازی says:

    ممنونم از مطلب خوبتون، اگر یه ویدیوی آموزشی هم میذاشتین دیگه معرکه میشد

    • alireza najarzadegan says:

      سلام عرض ادب
      باعث افتخار ما هست که مطالب مورد پسند شما بوده است
      فیلم های اموزشی داریم که میتونید در سایت اپارات مشاهده کنید .

    • alireza najarzadegan says:

      بله حتما تلاشمون را میکنیم برای ساخت و نشر ویدیو

      • Aila says:

        سلام من مدرسه دارم و مدیر گفته در نیاری نمی زارم بری کلاس العان نزدیک ۶ماهه شده میتونم ۱یا۲ساعتی درش بیارم؟

  2. Самира says:

    سلام ممنون بابت مطلب خوب و آموزشیتون سوال من اینه ک چرا پیرسینگ بینی من از جاش در میاد ؟

    • alireza najarzadegan says:

      سلام عرض ادب
      ممکنه که یکم سوراخ بینی بزرگ شده باشه یه مدت کوتاهی از پیرسینگ استفاده نکید تا یکم سوراخ بسته تر بشه البته لازم به ذکره باید از صحت وسلامت پیرسینگتون هم اگاه بشین
      ممنون که وبسایت ما را برای طرح سوالتون انتخاب کردین .

  3. Rad says:

    سلام من پرسینگ زدم اما دراومده مشکل از پیرسینگ ام هست ، الان چجوری اینو تعویض کنم؟خودم میتونم ؟یا برم بیرون

  4. says:

    سلام
    وقتتون بخیر
    یه سوالی داشتم
    من دو ماه و خورده ای هست پیرسینگ بینی زدم
    و متاسفانه اطلاعاتی نداشتم که نباید عوض کرد
    درش آوردم و الان که میخوام یکی دیگه بندازم تا نصفه داخل سوراخ میره
    دیروز حلقه قبلی رو درآوردم امروز صبح خریدم و الان نمیشه
    چیکار کنم باز شه؟؟؟🥲

  5. M says:

    سلام وقتتون بخیر پیرسینگ بینی رو میتونیم چند روز در بیاریم و دوباره بزنیم؟

    • نقره نما says:

      با سلام و احترام
      محدودیتی برای درآوردن یا جا زدن پیرسینگ از نظر زمانی وجود نداره. در صورتی که هر گونه عفونتی رو در اطراف پیرسینگ خودتون مشاهده می‌کنید، مطمئن باشید که جاگذاری پیرسینگ یا سوراخ کردن درست انجام نشده.

      با تشکر

  6. بی نام says:

    سوراخ پیرسینگ من یکم بسته تر شده نمیتونم اون مدل پیرسینگی ک میخام رو توش بزارم
    چیکار کنم ک یکم باز تر بشه
    بشدت اذیتم‌کرده

    • نقره نما says:

      سلام
      با تشکر از پیام شما
      در صورت تعویض پیرسینگ و استفاده از پیرسینگی با ضخامت بیشتر، مراقب خونریزی یا عفونت باشید. به شما توصیه می‌کنیم برای تعویض پیرسینگ، حتما در مطب یک پزشک حضور داشته باشید.
      با تشکر

  7. زهرا says:

    دیگه کار دیگه پیدا نمیکنن میخ فرو میکنن تو بدنشون.ادما هم دیگ شبیه ادمیزاد نیستن…

    • نقره نما says:

      با سلام و احترام
      فرهنگ پیرسینگ در جهان، قدمت بسیار طولانی داره. پیرسینگ به هر نوع سوراخ کردن بدن گفته می‌شه. برای مثال در فرهنگ کشورمون، به محض اینکه دختر بچه ها به سن کمتر از دو ماهی می رسند، گوش اونها رو سوراخ می کنند و یک جفت گوشواره به اون آویزون می‌کنند. در فرهنگ‌های مختلف نیز این کار انجام می‌شه. منتها شاید سوراخ کردن بینی، لب یا سایر جاهای بدن نیز در فرهنگ‌های دیگه مرسوم باشه.

      با تشکر از کامنت شما

  8. Sadaf says:

    سلام من دیروز پرسینگ زدم بعد بهم گفتن ک بعد 24 ساعت پرسینگ خودتو بزار وقتی پرسینگمو گذاشتم جا نرفت الان چیکار کنم

  9. شادی says:

    سلام من ۱۰ ماهه پیرسینگ بینی زدم بعد از ۲ ماه نگین طلا انداختم الان هرکاری میکنم پیرسینگم درنمیاد احساس میکنم چسبیده به گوشت و بشدت دردناک شده باید چجوری درش بیارم

    • alireza najarzadegan says:

      سلام عرض ادب حتما به پزشک اورژانس مراجعه کنید تا با استفاده از بی حسی پرسینگ را جدا کنه
      براتون ارزوی سلامتی داریم
      ممنون که سایت مارا برای پاسخ سوالتون انتخاب کردین .

  10. asi says:

    سلام من چند روزه پیرسینگ بینی انجام دادم ولی پیرسینگ به سطح پوست نچسبیده و ی مقدار فاصله داره چکار کنم؟

  11. Z says:

    سلام وقت بخیر من یک هفته هستش که پیرسینگ سپتام زدم و برای بینیم بزرگ هستش،میتونم عوض کنم و کوچیک ترش رو بندازم؟

    • نقره نما says:

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      لطفا برای دریافت کارشناسی با شماره تماس نقره نما ارتباط بگیرید.

      با تشکر

    • alireza najarzadegan says:

      سلام عرض ادب بله میتونید فقط یک یا دوروز بعد از اینکه پیرسینگ را دراوردین پیرسینگ جدید را نصب کنید تا یک منفذ بینی بسته تر بشه

  12. Sasr says:

    سلام تورخدا جوابم و بدبد
    من پرسینگ نگینی زدم چون ببنی م گوشتی بود درمیومد دکتر گفت باید عوضش کنی حلقه ای بندازین فرداش این کارو کردم دور پرسینگم الان یک، سرخه و بالاش ی زخمه و الا ۳ خفته میشه ک زدم خیلی زخمش یده هیچ وزم و دری ام ندارم فقط قرمزی و اون زخم ک دقیقا بالاس پرسینگمه قشنگ یالاس پزسسنگما مامانم مسگه شاسد سوراخش کشیده تر شده و تورتدا کمکم کنین زود پرشینگم توب شه
    روزی ۲ یا. یا اب نمک میشورم و خیلی ازش مراقبت میکنم نمیدونم چر اینجوری شد و نقره هم هس اینی ک دارم واینگ توی درمانگاه زدم.
    کمکککککککممممممم کنیننننن

    • alireza najarzadegan says:

      سلام عرض ادب
      دستتون کمتر با پیرسنگتون را در تماس باشه چون ممکنه دست الوده و میکروبی باشه در ضمن به جای ضد عفونی با اب نمک از الکل استفاده کنید ودر ضمن بعد از میکاپ صورت پیرسینگتون را ضد عفونی کنید

  13. رها says:

    سلام من ۴ روز هستش پرسینگ گذاشتم سوارخ تو خود بینیم بسته شده میترسم عفونت کنه میشه پرسینگو در بیارم بندازم باید چکارم کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×