راهنمای خرید سرویس نقره عروس

سرویس نقره عروس

از رسوم ازدواج ایرانی، خرید سرویس زیورآلات برای عروس است. دغدغه‏ زوج‏ها انتخاب یک سرویس زیبا و مطابق با سلیقه و متناسب با میزان بودجه آن‎ها است. در سال‎های اخیر به دلیل قیمت مناسب‎تر و زیبایی و درخشندگی قابل مقایسه نقره با طلا، انواع سرویس نقره عروس طرف‎داران زیادی پیدا کرده‎ است و یک رقیب جدی برای سرویس‎های گران‎قیمت طلا محسوب می‎شود. انواع سرویس عروس نقره نما این امکان را به شما می‎دهد تا بدون نگرانی از قیمت‏های سرسام‎آور طلا، به به‎روزترین طرح‎های دنیا دسترسی داشته ‎باشید.

سرویس عروس معمولاً متشکل از دستبند، گردنبند و گوشواره نقره است که می‎تواند همراه با انگشتر و یا بدون آن باشد. انتخاب نوع ست و نیم ست نقره به سلیقه شما بستگی دارد، اما در هنگام خرید آن نکاتی وجود دارد که لازم است به آن‎ها دقت کنید. اگر می‎خواهید یک سرویس کامل همراه با انگشتر بخرید باید بدانید که انگشتر نامزدی و ازدواج را چه جوری با هم ست کنید. علاوه ‎براین توجه به رنگ، طرح، تناسب با لباس عروس و حالت صورت و همین‎طور کیفیت محصول ازجمله نکات مهم است که می‎تواند شما را در انتخاب بهترین سرویس زیورآلات یاری دهد.

رنگ نقره را متناسب با پوست خود انتخاب کنید

فلز نقره به خودی خود رنگ نقره‎ای دارد، اما برای تثبیت و یا تغییر رنگ می‏توان از آب‎کاری‎های مختلف استفاده کرد. رودیوم یکی از معمول‎ترین روکش‎های نقره است که علاوه‌بر حفظ رنگ نقره‎ای آن، درخشندگی بی‎نظیری به نقره خواهد بخشید. اما به جز رنگ اصلی، انواع سرویس نقره عروس به رنگ زرد نیز وجود دارد که به‎ دلیل آب‏کاری طلا در آن، ظاهری کاملاً شبیه به سرویس طلا دارد.

انتخاب رنگ سرویس نقره تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد اما بهتر است آن را با رنگ پوست، مو و آرایش خود هماهنگ کنید. اگر پوست شما روشن و سرد است و یا موهای تیره و مشکی دارید، خرید سرویس به رنگ نقره‎ای همراه با سنگ‏های قرمز، بنفش و آبی‎ یک انتخاب مناسب است.

اما افراد با پوست تیره‏ و گرم می‏توانند از سرویس نقره با روکش طلا استفاده کنند که در صورت تمایل با جواهرات زرد و سبز تزئین شده ‎است. علاوه‏براین، تلفیق رنگ زرد و نقره‎ای در گردنبند نقره، برای خانم‎ها با پوست نه تیره و نه روشن یا به اصطلاح گندم‎گون بهترین گزینه است.

بعضی معتقدند آبکاری طلا، مقاومت نقره در برابر اکسایش را درمقایسه با رودیوم کاهش می‎دهد که این مسئله تا حد زیادی به کیفیت آبکاری و شیوه نگهداری و محافظت شما بستگی دارد. اگر قرار است مدت طولانی‎تری از سرویس نقره عروسی خود استفاده کنید، بهتر است یا روکش طلا را انتخاب نکنید و یا خرید خود را از فروشگاه‎های معتبر انجام دهید و از ایجاد هرگونه خش بر روی زیورآلات خود جلوگیری کنید.

در سال‎های اخیر علاوه‎بر این دو رنگ، نقره‎های با رنگ رزگلد نیز وارد بازار شده ‎است. این رنگ زیبا که حاصل آبکاری با مس و طلا است، محبوبیت زیادی دارد و می‎تواند انتخاب خانم‎های خاص‎پسند باشد.

سرویس عروس را متناسب با فرم صورت انتخاب کنید

انتخاب سرویس نقره متناسب با فرم صورت تأثیر زیادی در زیبایی شما دارد. ممکن است یک سرویس عروس نظرتان را جلب کند، اما احساس کنید گوشواره و گردنبند نقره آن همان‎طور که انتظار دارید صورت شما را زیبا نکرده ‎است. علت این قضیه عدم تناسب جواهرات با فرم و شکل صورت است. اگر حالت صورت شما گرد و کوچک است، گوشواره و گردنبند کشیده بسیار مناسب شما است. اما چنان‎چه صورت کشیده و بلندی دارید بهتر است یک ست با گردنبند و گوشواره نقره کوچک و دایره‎ای انتخاب کنید.

از دیگر نکاتی که ممکن است از دید پنهان بماند دقت به اندازه دستبند سرویس است. توجه داشته ‎باشید که دستبند باید کاملاً اندازه دست باشد تا نه از آن خارج شود و نه برای مچ دست تنگ باشد. دستبند تنگ احساس ناخوشایندی برای شما ایجاد می‎کند و علاوه‎برآن دست شما را چاق‎تر نشان‎ می‎دهد.

سرویس عروس را متناسب با فرم صورت انتخاب کنید

به روزهای بعد از عروسی هم فکر کنید

هرچند شب عروسی بسیار مهم است، اما توصیه می‏کنیم سرویس نقره خود را جوری انتخاب کنید که بعد از آن نیز قابل هماهنگ ‎شدن با دیگر لباس‎ و مراسم‎ ها باشد. تجربه ثابت می‏کند که مدل‎های ساد‎ه ‎تر، کمتر از مد می‏افتد و مدت طولانی‏تری روی بورس است و همینطور راحت‎تر با استایل و آرایش‏های مختلف هماهنگ می‎شود. بنابراین اگر قصد دارید همیشه از سرویس نقره عروسی خود استفاده کنید، به مدل و طرح آن بیشتر دقت کنید. تنوع طرح بالا در ست و نیم ست‎های نقره نما این امکان را به شما می‎دهد تا یک سرویس نقره عروس مطابق با سلیقه و مد روز داشته ‏باشید.

سرویس نقره را متناسب با لباس عروس انتخاب کنید

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید سرویس و یا انتخاب لباس عروس به آن توجه کنید، تناسب میان آن دو است. عروسی شما مهم‎ترین مراسمی است که از سرویس خود استفاده می‏کنید و باید در آن مراسم کاملاً بی‎نقص به‎نظر بیایید. اگر شما برای مراسم خود لباس با یقه بسته می‎پسندید بهتر است از ست عروس بلند با گردنبند نقره بلند استفاده‎کنید تا جلوه بیشتری به لباس شما بدهد. اگر لباس شما سنگ‎دوزی و نگین‎دوزی زیادی دارد بهترین انتخاب برای سرویس نقره عروس، انواع ساده و بدون جواهر آن است.

به استحکام جواهرات و قفل کار شده توجه کنید

علاوه‌بر شکل و طرح ست و نیم ست نقره، توجه به کیفیت آن از نکات بسیار مهم است. شما ممکن است تنها یک بار در زندگی خود سرویس عروس بخرید و همین موضوع اهمیت انتخاب شما را بسیار بالا می‎برد. بنابراین اگر سرویس نگین‏دار پسندیده‎اید، در هنگام خرید به نحوه جای‎گذاری جواهرات آن دقت کنید. قرارگیری محکم و ظریف سنگ بر روی پایه از ویژگی‏های سرویس نقره است.

کیفیت و استحکام قفل از دیگر گزینه‎ هایی است که اصالت و مرغوبیت محصول را مشخص می‎کند. هرچند نوع قفل برتری خاصی به گردنبند، دستبند و گوشواره نقره شما نمی‎دهد اما به‌نظر می‎رسد قفل‎های خرچنگی استحکام بهتری نسبت به مدل‎های دیگر داشته ‎باشند.

به استحکام جواهرات و قفل کار شده توجه کنید

مهم‎ترین نکته در تعیین اصالت سرویس نقره عروس، وجود عدد S925 در پشت آن است. این عدد مشخص می‏کند که محصول خریداری‎شده از نوعی آلیاژ نقره به نام نقره استرلینگ ساخته‎ شده ‎است که یک عیار مناسب و مستحکم برای جواهرآلات است. با این وجود برای اطمینان از اصل‎ بودن این عدد بهتر است خرید خود را از فروشگاه‏های معتبر انجام دهید. انواع ست و نیم ست مناسب عروس نقره نما از زیباترین مدل‎های روز دنیا و از جنس نقره استرلینگ بوده و با این نشان به فروش می‎رسد تا یک خاطره شیرین از ازدواج و مراسم عروسی برای شما به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×