راهنمای انتخاب گوشواره مناسب شما

انتخاب گوشواره

گوشواره یکی از زیورآلات موردعلاقه خانم ‏ها است که در شکل، اندازه و جنس‏های مختلف استفاده می‎شود. گوشواره باوجود ظاهر کوچک خود تاثیر زیادی بر استایل شما دارد. اما برای این‏که حداکثر زیبایی را به صورت خود بدهید، زیبایی گوشواره به ‎تنهایی کافی نیست. انتخاب گوشواره باید متناسب با شکل و فرم صورت و همین‎طور سبک پوشش شما باشد. همانند راهنمای انتخاب انگشتر نقره نما، برای خرید گوشواره مناسب نیز نکاتی وجود دارد که در این مقاله به آن‎ها اشاره می‏کنیم. 

ابتدایی ‎ترین حالت برای انتخاب مدل گوشواره، پیروی از شکل‏ های مد روز است. اما حرفه‎ ای ‎ترین گزینه که کمی دشوارترهم به‎ نظرمی‎رسد، شناخت فرم صورت و استایل و سپس انتخاب گوشواره متناسب با سبک لباس پوشیدن و حالت چهره است. اما چگونه باید فرم صورت و استایل خود را تشخیص داد؟

تشخیص فرم چهره

برای تشخیص شکل و فرم چهره می‎توانید صورت خود را با مدل‎های زیر تطبیق دهید. اگر تشخیص برای شما مشکل است ابتدا به تصویر خودتان در آینه نگاه کنید. سپس طول میان محل رویش مو سر تا زیر چانه، عرض پهن‏ترین بخش پیشانی، عرض پهن‏ترین بخش چانه و عرض پهن‎ترین بخش گونه را اندازه بگیرید. حالا اندازه‏های به‏دست آمده را با شکل‎های مختلف مطابقت دهید و فرم چهره خود را تعیین کنید.

انتخاب مدل گوشواره مطابق با فرم صورت

برای انتخاب گوشواره مطابق با فرم صورت و استایل به این ترتیب عمل می‎کنیم:

انتخاب مدل گوشواره مطابق با فرم صورت

فرم صورت بیضی

اگر پهنا پیشانی و فک شما متناسب باهم و عرض آن‎ها کمتر از عرض گونه است، در این گروه قرار دارید. خبر خوب برای شما این است که تقریبا تمام مدل‎های گوشواره ازجمله آویزان و اشکی، میخی و حلقه‎ای و مثلثی به شما می‎آید. انتخاب گوشواره به‎ شکل‎ های میخی و حلقه‎ ای، با برجسته ‏تر نشان‏ دادن گونه‎‎ ها، صورت شما را زیباتر می‎کند.

فرم صورت گرد

افرادی که صورت گرد دارند درواقع تمام بخش‏ه ای صورت‎شان فاصله یکسانی با بینی آن‏ها دارد. اگر جزو این دسته‎ بندی قرار دارید، گوشواره‏ هایی را انتخاب کنید که باعث کشیده‎ و باریک ‎نشان ‏دادن صورت‎تان می‎شود. انواع آویزان و بلند ازجمله مناسب‎ترین مدل گوشواره برای شما هستند.

فرم صورت قلبی شکل

چانه باریک و قلبی‎ شکل با پیشانی کشیده نشان از این نوع حالت صورت دارد. پیشنهاد ما برای انتخاب گوشواره مطابق با فرم صورت و استایل شما، انواع گوشواره اشک‎مانند و مثلثی است چرا که شکلی برعکس فرم صورت شما دارد و به برقراری تعادل میان اجزای صورت کمک می‎کند و آن را کشیده‎تر نشان می‎دهد.

فرم صورت باریک و کشیده

این مدل به راحتی  برای هرکس قابل تشخیص است و اگر صورت شما جزو این دسته‎ است، حتما مدت ‏ها است که از آن باخبرهستید. پس این راهم بدانید که برای خرید گوشواره مناسب، سراغ مدل‎های کشیده و آویزان نروید چراکه کشیدگی صورت شما را تشدید می‏کند. طرح‏های کوتاه، میخی، گرد و حلقه‎ای بزرگ، بهترین مدل گوشواره برای شما است. این مدل‎ها تاکید برگونه‎ ها را بیشتر کرده و صورت را توپرتر می‎کند.

فرم صورت مربعی

هم ‏اندازه‏بودن عرض پیشانی با عرض چانه حالت صورت مربعی را ایجاد می‏کند. در این مدل صورت، پیشانی و آرواره‎ های شما بیشتر به چشم ‏می‎ آید. بنابراین بهتر است طرح‏های گوشه‎ دار را از لیست انتخاب مدل گوشواره خود خارج کنید و مدل‎های منحنی مثل میخی و حلقه ‎ای که گونه‏ ها را برجسته‎ تر نشان می‏دهد را جایگزین کنید.

فرم صورت مثلثی

اگر عرض پیشانی شما از بقیه بخش‎های صورت‎تان بیشتر است و چانه نسبتا کوچک و کمی تیز دارید، فرم چهره شما مثلثی است. هرچند این مدل تاحدودی به شکل قلبی نزدیک است اما حالتی کشیده‎ تر از آن دارد. برای انتخاب گوشواره مطابق با فرم صورت و استایل چهره مثلثی ، بهترین گزینه انواع آویزان و اشکی است.

علاوه‏ بر فرم صورت، بهتراست به رنگ پوست نیز توجه کنید. گوشواره طلایی رنگ مناسب افراد با رنگ پوست روشن و سرد است و خانم‏ه ای با پوست گرم و تیره نیز بهتراست از رنگ نقره‏ای استفاده کنند. در گالری نقره نما، انتخاب جواهرات نقره بر اساس رنگ زمینه پوست و شکل صورت شما انجام می‎شود و با راهنمایی ما می‏توانید بهترین خرید را داشته ‎باشید.

انتخاب گوشواره متناسب با سبک لباس پوشیدن

سبک پوشش شما در هر مراسم، یکی از موارد تعیین‏ کننده در انتخاب گوشواره است. در مراسم رسمی بهتر است از گوشواره‎های ساده، جمع‎ وجور و کلاسیک استفاده‎ کنید. مدل گوشواره آویزان و طرح‏های بزرگ و خاص، مناسب استایل رسمی نیستند. پیشنهاد می‏کنیم این مدل‎ ها را در جمع‎های دوستانه و غیررسمی استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. اگر گوشواره‏ های نگین‏ دار را می‎پسندید بهتر است رنگ سنگ آن را با رنگ لباس‏ های خود هماهنگ کنید.

انتخاب گوشواره متناسب با سبک لباس پوشیدن

انتخاب گوشواره متناسب با مدل و رنگ مو

هرچند حالت صورت اصلی‎ترین نقش را در خرید گوشواره مناسب شما دارد اما از تاثیر رنگ‏ و مدل مو بر جلوه‎بخشیدن به گوشواره غافل نشوید.

موبلند: گوشواره‎های بزرگ، آویزان و کشیده برای خانم‏های با موبلند و باز، بهترین گزینه است. 

موکوتاه: اگر موهای شما خیلی کوتاه است، پیشنهاد ما گوشواره‎های کوچک و میخی است. از آن‎جایی که لاله‎ گوش در مدل مو دم اسبی و پسرانه کاملا مشخص است می‎توان از انواع مدل‏ های گوشواره برای آن استفاده کرد.

موتیره: گوشواره سفید و یا رنگ‏های روشن بیشترین جلوه را روی موهای مشکی شما دارد.

مو روشن: موهای روشن و بلوند کارشما را بسیار راحت می‎کند چراکه انواع رنگ گوشواره مثل طلایی و نگین‏های رنگ‏های قرمز و آبی برای شما مناسب است. انواع مدل گوشواره با رنگ‏های سرد مثل سبز یا بنفش نیز مناسب موهای روشن دارای زمینه قرمز و متمایل به نارنجی است.

انتخاب مدل گوشواره متناسب با روحیات اخلاقی

نه ‎تنها انتخاب گوشواره متناسب با سبک لباس پوشیدن، فرم صورت، مدل و رنگ مو صورت می‎گیرد، بلکه اخلاق و روحیات شما نیز می‏تواند در خرید گوشواره مناسب به شما کمک کند. اگر شما فردی احساساتی و رمانتیک هستید، با انتخاب گوشواره‏ بدون زاویه و گرد احساس رضایت بیشتری خواهیدکرد. خانم‏های جسور، خلاق، نوازنده، نقاش و هنرمند احتمالا طرح‏های شاد و رنگی می‏پسندند و طرح‏ های نگین‏ دار و مرواریدی مناسب خانم‎ هایی است که به فیلم‏ ها و رمان‏های کلاسیک علاقه دارند.

پس از آن‎که همه جوانب را سنجیدید، درپایان این شما هستید که باتوجه به سلیقه خود از میان مدل‎های مناسب یک طرح را انتخاب می‏کنید. پس بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که با تنوع بالای طرح، انتخاب گوشواره را برای شما راحت می‏کند. محصولات نقره نما با استفاده از انواع مدل‎ های به‏ روز و شیک دنیا این امکان را به شما می‎دهد که با هر نوع سلیقه، استایل و حالت صورت، بهترین انتخاب را داشته‏ باشید و در مجالس و میهمانی‏ های خود بدرخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×