آینه شمعدان نقره و خرید و فروش دست دوم

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

آینه شمعدان نقره از وسایل تشریفاتی، باارزش و گاها آنتیک در برخی از خانواده‌هاست. البته منظور از تشریفاتی به معنای یک وسیله اضافی نیست. بلکه داشتن آینه شمعدان در مراسم عقد و عروسی نشانه حفظ ارزش‌های بسیار نیکوی گذشتگان است. این وسیله جزو اولین چیزهایی است که برای زندگی مشترک خریدار می‌شود. از طرف دیگر نقره به خاطر ارزش ذاتی آن، پشوانه مناسبی برای روزهای مباداست. ممکن است در برخی از خانواده‌ها، آینه شمدون به صورت ارثی به نسل کنونی رسیده باشد. یا اینکه برخی از شما قصد خرید یا فروش آینه شمعدان‌های جدید را داشته باشید. در هر دو صورت، نقره نما بهترین گزینه برای فروش آینه شمعدان‌های دست دوم و خرید آینه شمدون‌های جدید شماست. برای اطلاع از قدمت و ارزش آینه شمدون‌های خود لطفا با کارشناس فروش ما در تماس باشید. فقط کافیست به شماره ۰۹۱۰۰۰۰۲۵۸۰۰ پیام داده و منتظر تماس کارشناس نقره نما باشید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن ارزش آینه شمعدان شما را اعلام و نحوه پرداخت و تحویل آن را با شما در میان می‌گذاریم. در ادامه قصد داریم توضیحات کاملی در مورد خرید و فروش آینه شمعدان نقره دست دوم بدهیم. 

آینه شمعدان چیست؟

آینه شمعدان یا آینه شمدون از زیباترین وسایل اصلی در مراسم جشن عروسی‌ست. آینه همیشه در کنار شمعدان قرار می‌گیرد. در فرهنگ ایرانی به شمعدان، شمدن و به آینه، آینه بخت می‌گویند. آینه استعاره‌ای از نور و روشنایی‌ و شمعدان یا شمدون نشانه نگاهبانی از زندگی عروس و داماد است. شمدون در دو طرف آینه قرار می‌گیرد. در واقع شمعدان به مانند دو سرباز، مسئول مراقبت از روشنایی و گرمای زندگی‌ تازه‌عروسان و تازه‌دامادان و روشن‌کننده مسیر زندگی‌ست. در قدیم به جای شمعدان از آتشدان استفاده می‌شود. اما به تدریج شمع و چراغ جای آن را گرفت. شمعدان در آینه شمدون‌های امروزی از یک پایه شمع تشکیل شده است. و شمع بر روی آن قرار می‌گیرد. معمولا قبل از قرائت خطبه عقد، شمع‌ها روشن می‌کنند. رسم بر این است که پس از قرائت عقد، شعله شمع‌ها را با استفاده از گلبرگ خاموش می‌کنند. هم‌اکنون در کشورهایی نظیر پاکستان، آذربایجان و افغانستان نیز از آینه شمعدان بر سر سفره‌های عقد استفاده می‌کنند. این امر نشان‌دهنده نزدیکی فلسفه ازدواج در کشورهای غیرعرب‌زبان خاورمیانه است. 

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم فروشگاه نقره نما اصفهان شعبه اول خیابان وحید شعبه دوم میدان نقش جهان

کاربرد آینه شمعدان

ایرانی‌ها بر اساس آیین و رسوم قدیمی، اعتقاد خاصی به آینه دارند. قدیمی‌ها معتقد بودند که تازه داماد بایستی چهره و صورت عروس خود را برای بار نخست در داخل آینه ببیند. به همین خاطر وجود آینه بر سر سفره عقد یک ضرورت به شمار می‌رفت. مردمان قدیم باور داشتند که بایستی به تعداد فرزندان، شمع روشن کرد. پس بر سر سفره عقد، تعدادی شمع به نشانه باروری عروس و روشن بودن اجاق خانواده روش می‌کردند. بیشتر خانواده‌های امروزی با دلایل وجود آینه شمعدان آشنایی کافی ندارند. و آن را صرفا باعث زیبایی سفره عقد می‌دانند. در حال حاضر این رسم تنها به عنوان یک کار سمبولیک انجام می‌شود. 

جنس‌های مختلف آینه و شمعدان

امروزه با پیشرفت‌های زیادی که در ساخت آینه و شمدان صورت گرفته است، آن را از جنس‌های مختلفی مانند نقره، چینی، زنیک، پی وی سی و شیشه می‌سازند. در قدیم آینه شمعدان را بیشتر از سنگ، نقره، چوب، سفال و به ویژه برنز می‌ساختند. معمولا طبقات مختلف جامعه بسته به میزان دارایی و درآمد خود، آینه شمدون را مناسب با طبقه خود خریداری می‌کنند. برای مثال طبقات کم‌برخوردار جامعه، آینه شمعدان را از برنج انتخاب می‌کنند. یکی از امتیازات برنج، عدم تغییر رنگ آن در گذر زمان است. در صورتی که شما یک آینه قدیمی در منزل داشته باشید، جنس آن به طور قطع به یقین از برنز است. یکی از معایت آینه شمعدان‌های برنزی، تیرگی آن به مرور زمان است. برنز به خاطر ارزانی، رواج بیشتری در میان مردم داشته و دارد. در مقابل آینه شمعدان‌های نقره مخصوص طبقه اشراف و مرفه جامعه است. این طبقه اجتماعی، وجود آینه شمعدان نقره را جزوی از دیسیپلین خود می‌دانند. خانواده‌های ایرانی به اینه شمعدان نقره به دید یک ثروت و ارزش برای عروس نگاه می‌کنند. به همین خاطر در انتخاب آن دقت فراوانی به خرج می‌دهند. 

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

چرا آینه شمعدان نقره؟

همان طور که می‌دانیم، نقره یکی از فلزات گرانبهاست. این فلز به مانند طلا و پلاتین دارای ارزش ذاتی‌ست. به عبارت دیگر نقره از قدیم‌الایام تا کنون به عنوان فلزی برای حفظ ارزش دارایی و ساخت جواهرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین نقره در هر لحظه به عنوان پول نقد همراه شماست. علاوه بر اینکه نوسانات بازار جهانی و داخلی نیز بر روی آن تاثیر می‌گذارد. آینه شمعدان نقره از باارزش‌ترین بخش‌های جهیزیه عروس خانم‌ها و به نوعی پشتوانه مالی برای آنهاست. در سال‌های اخیر استقبال از آینه شمدون نقره رو به افزایش است. بیشتر خانواده‌ها در هر سطح مالی سعی می‌کنند یکی از مدل‌های مختلف آینه شمدون را در خانه‌های خود داشته باشند. 

آینه شمعدان نقره در دو نوع قلم برجسته اصفهان و شیراز و قلم مسطح تبریز در بازار عرضه می‌شود. در مقاله “ظرف نقره اصفهان | قلمزنی نقره” در مورد تفاوت قلم اصفهان و شیراز و تبریز بحث کردیم. برای اطلاع بیشتر به این مقاله مراجعه بکنید. قلم اصفهان و به ویژه سیاه قلم از زیباترین آینه شمدون‌های ایران به شمار می‌رود. در مقابل میزان براقیت قلم تبریز بیشتر از قلم اصفهان و شیراز است. یکی از فاکتورهای اصلی در قیمت آینه شمعدان نقره سازنده و قلمزن آن است. در حال حاضر اساتید برجسته‌ای در اصفهان مشغول قلمزنی نقره هستند. در صورتی که درخواست خرید آینه شمعدان خیلی خاصی را داشته باشید، قیمت آن نسبت به قلم‌های بازاری بسیار بالاتر است. از دیگر عوامل موثر در قیمت نقره، وزن آن است. هر چقدر آینه شمعدان شما دارای وزن بیشتری باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. 

 

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم
آینه نقره قلم اصفهان دست دوم | سیاه قلم و آنتیک

قیمت در خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

بیشتر افراد چنین فکر می‌کنند که آینه و شمعدان‌های قدیمی و دست دوم از قیمت بالایی برخوردارند. اما چنین نیست. عامل اصلی و تعیین‌کننده در خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم، وزن آن است. دقت کنید که در خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم، عنصر قلم و استاد سازنده آن از اهمیت چندانی برخوردار نیست. مگر اینکه کار شما از نظر تاریخی و میراثی حائز ارزش باشد. شما می‌توانید به راحتی، وزن آینه شمعدان خود را در قیمت روز نقره ضرب کرده و قیمت واقعی آن را به دست آورید. برای به دست آوردن قیمت روز نقره بر روی این لینک کلیک کنید. معمولا هدف بیشتر فروشگاه‌های نقره در خرید آینه شمعدان دست دوم، آب کردن آن است. به همین خاطر قیمت پائین‌تری را پیشنهاد می‌کنند. اما ما در فروشگاه نقره نما، آینه شمعدان شما را پس از خرید، مرمت کرده و مجددا در بازار نقره ایران عرضه می‌کنیم. هدف از این کار، حفظ ارزش‌های میراثی کشور و جلوگیری از هدررفت زحمات نسل گذشته است. 

شمعدان نقره شما از چه نوعی است؟

همان طور که می‌دانید آینه شمدون از از سه قطعه جداگانه تشکیل شده است. قطعه اصلی آینه است و دو قطعه دیگر شمعدان. شمعدان در بازار در انواع مختلفی ساخته می‌شود. برخی از شمعدانی‌ها به صورت کوزه‌های بلند، برخی به صورت گل لاله، بعضی به شکل چراغ و بعضی دیگر به صورت پایه شمع و شاخه‌ای هستند. تعداد شاخه‌ها ممکن است از یک تا هفت شاخه نیز باشد. یشتر شمعدان‌های نقره‌ای که در بازار ایران یافت می‌شه، تک شاخه یا دو شاخه هستند. یکی از نکات مهم در هنگام فروش آینه شمعدان نقره این است که ابتدا عکسی از شمعدان خود را به کارشناس فروش نقره نما ارسال کنید. به این ترتیب هم نوع شمعدان و تعداد شاخه‌های آن مشخص می‌شود. هر چقدر تعداد شاخه‌های شمعدانی نقره بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر بوده و بالطبع قیمت آن بالاتر است.

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

 خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم 

اصطلاح دست دوم بیشتر در مورد لوازم منزل و لوازم برقی صدق می‌کند. معمولا لوازم خانگی پس از مصرف و حتی پس از باز کردن کارتن آن، بخشی از ارزش خود را از دست می‌دهد. برای مثال کافی‌ست که کارتون تلویزیونی به قیمت ۲۵ میلیون تومان را باز کنید. در این صورت اگر تمایل به فروش آن داشته باشید، بخشی از قیمت آن (برای مثال ۴ میلیون) کم می‌شود. این موضوع در مورد نقره و سایر فلزات گرانبها و به ویژه ظروف نقره چندان صدق نمی‌کند. چرا که فلزات گرانبها دارای ارزش ذاتی بوده و همواره به قیمت روز خرید و فروش می‌شوند. زمانی که صحبت از آینه و شمعدان نقره دست دوم می‌شود، منظورمان آینه شمعدان‌های قدیمی و آن دسته از آینه شمدون‌هایی است که بدون استفاده در منازل شما رها شده‌اند. معمولا ظروف نقره و به ویژه آینه شمعدان دارای یک اجرت قلمزنی‌ست. خریدار در صورت خرید آکبند آینه شمعدان نو مجبور به پرداخت اجرت ساخت آن است. چرا که دستمزد استاد قلمزن موقع محاسبه بهای تمام شده بر روی اصل کار کشیده می‌شود. اما موقع فروش آن، این اجرت کم می‌شود. چرا که اجرت ساخت به هنرمند قلمزن یک بار پرداخت شده است. به عبارت دیگر آینه شمعدان نقره شما به قیمت نقره خالص آن خرید و فروش می‌شود. 

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم
شمعدان‌های نقره دست دوم | فروشگاه نقره نما

دلایل فروش آینه و شمعدان نقره 

معمولا فروش آینه شمدان نقره به دو منظور صورت می‌گیرد. یا صاحب آینه شمدون نقره از داشتن آن خسته شده و به نوعی دلزده شده است. در این صورت قصد تعویض آن را دارد. و یا اینکه صاحب آینه شمعدان از آن دسته افرادی است که نیاز به نقدینگی دارد. ‌‌بنابراین قصد فروش آنها را دارد. اگر قصد تعویض آینه شمعدان خود را دارید، حتما سری به شعبه دوم فروشگاه نقره نما واقع در میدان نقش جهان بزنید. انواع مدل‌های مختلف آینه شمعدان آماده انتخاب از طرف شماست. تمامی آینه شمعدان‌های نقره و ظروف نقره ما توسط برجسته‌ترین اساتید قلمزن اصفهان، تبریز و شیراز آماده شده‌اند.

بر اساس تجربه و بازخورد مشتریانمان، قیمت‌های ما در مقایسه سایر همکاران تفاوت معناداری دارد. دلیل این امر قیمت خرید پائین نقره خام و اجرت پائین قلمزنی از طرف ماست. از این رو بهای تمام شده آینه شمعدان نقره در فروشگاه نقره به نسبت سایر همکاران پائین‌تر است. اگر به هر دلیل نیاز به نقدینگی دارید، می‌توانید یا با مراجعه مستقیم به فروشگاه و یا ارسال عکس آینه شمعدان خود از قیمت آن مطلع شوید. تمام سعی ما بر خرید بالاتر از قیمت بازار است. لطفا قبل از نهایی کردن خرید خود از قیمت روز نقره اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که قیمت آینه شمعدان شما دقیقا معادل میزان نقره آن است. بنابراین قدیمی بودن آینه شمعدان تاثیری در قیمت آن ندارد. 

شمعدانی نقره جفت
شمعدانی نقره جفت

تعیین عیار نقره آینه و شمعدان قبل از فروش

عیار نقره ظروف نقره و یا آینه شمعدان‌های نقره بسته به عوامل مختلف ممکن است بالا یا پائین باشد. معمولا بیشتر ظروف نقره با نقره عیار ۸۴۰ ساخته می‌شود. حال سوالی که مهم است، این است که اگر وزن آینه شمعدان شما یک کیلوگرم باشد، چند درصد آن از نقره است؟ و چند درصد آن از سایر فلزات؟ در جواب باید بگوئیم که در این صورت، ۸۴۰ گرم از آینه شمعدان شما از نقره خالص و بقیه از فلزات دیگری مانند مس و یا نیکل تشکیل شده است. اما ممکن است آینه شمعدان با نقره عیار ۹۲۵ یا استرلینگ ساخته شده باشد. در برخی از موارد که آینه شمعدان از ارزش کلکسیونی برخوردار باشد، ممکن است عیار نقره ۹۹۹ باشد.

دقت کنید که عیار نقره آینه شمعدان شما به صورت انگ در پشت آینه و شمعدان حک شده است. شما به راحتی می‌توانید آن را پیدا کرده و به کارشناس نقره نما اطلاع دهید. برای آشنایی با عیار و انگ نقره به مقاله “عیار نقره چیست؟ انواع روش‌های عیارشناسی نقره” مراجعه کنید. هر چقدر عیار نقره شما بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. برای مثال قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در تاریخ بیست و یکم هزار و چهار صد و سه معادل ۶۰۷۶۰ تومان، قیمت هر گرم نقره ۹۲۵، معادل ۵۶۷۷۰ تومان و قیمت هر گرم نقره ۸۴۰، معادل ۵۱۵۵۳ تومان است. پس عیار نقره آینه شمدون از عوامل اصلی تعیین قیمت آن به شمار می‌رود. 

مراحل فروش آینه شمعدان نقره

شما بلافاصله پس از تماس با کارشناسان نقره نما، در مورد قیمت روز نقره و نحوه محاسبه قیمت نقره دست دوم راهنمایی می‌شوید. یکی از مواردی که از اهمیت زیادی برخوردار است، آگاهی فروشنده یا خریدار نسبت به نحوه محاسبه قیمت آینه شمدون و یا سایر ظروف نقره است. پس توصیه می‌کنیم که به دقت به راهنمایی‌های کارشناس نقره نما توجه کنید. بهتر است خودتان نیز دوباره قیمت آینه شمعدان نقره را با ماشین حساب محاسبه کنید. برای اینکه در مورد قیمت روز نقره مطمئن شوید، می‌توانید به سادگی و با یک سرچ ساده، به این نکته پی ببرید. کافی است که شما قیمت جهانی هر اونس نقره را از یکی از وبسایت‌های اعلام قیمت فلزات گرانبها پیدا کنید. دقت کنید که هر اونس نقره، دقیقا ۳۱/۱۰ گرم است. در مرحله بعدی، معادل دلاری هر اونس نقره را به تومان تبدیل کنید. در نهایت این عدد را به  عدد ۳۱/۱۰ تقسیم کنید. به همین سادگی، عددی که به دست می‌آید، قیمت روز هر گرم نقره خواهد بود.

پس از مذاکره و توافق قیمتی میان نقره نما و شما، مبلغ مورد توافق، حداکثر تا ۶ ساعت پس از خرید به حساب شما واریز خواهد شد. برای اطمینان از خرید خود بهتر است به صورت حضوری در محل شعبه اول یا دوم فروشگاه نقره حاضر شوید. در صورتی که شما ساکن شهری به غیر از اصفهان باشید، بایستی آینه شمعدان خود را از طریق پست به آدرس فروشگاه ارسال کنید. در این مرحله کارشناس ما، محصول ارسالی شما را به دقت بررسی و وزن آن را اندازه‌گیری می‌کند. پس از اینکه تمام مشخصات آینه شمعدان با مشخصات اعلامی از سوی شما یکسان باشد، وجه به حساب شما واریز می‌شود. در غیر این صورت مراتب به اطلاع شما رسانده می‌شود. 

معاوضه آینه و شمعدان نقره

برخی از مشتریان ما درخواست معاوضه اینه و شمعدان نقره را دارند. مسلما در صورتی که درخواست معاوضه آینه و شمعدان را بکنید، کارشناسان نقره نما سعی خواهند کرد که شما را به مراکز معتبر و مرتبط با نقره نما معرفی نمایند. البته این در صورتی است که در شهر مورد سکونت شما از نقره فروشان همکار مجموعه نقره نما حضور داشته باشند. اما در غیر این صورت از معاوضه اینه و شمعدان نقره شما معذور خواهیم بود.

2 thoughts on “آینه شمعدان نقره و خرید و فروش دست دوم

  1. پرنیان عرب says:

    آینه‌ شمعدان نقره من منصفانه قیمت‌گذاری و خریداری شد ، راضی هستم ، برکت باشه🙏🏻👼🏻🤍🪷✨

    • نقره نما says:

      سلام دوست عزیز و گرامی
      خدا برکت بده. خیلی خوشحالیم که راضی هستید.

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×