خرید و فروش آینه شمعدان نقره دست دوم

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

اگر شما از اون دسته افرادی هستید که قصد خرید و فروش آینه شمعدان نقره دست دوم خونتون رو دارید، جای درستی اومدید. ما در نقره نما با مناسب‌ترین و به‌روزترین قیمت، نقره جات و ظروف نقره شما رو خریداریم. فقط کافیه که به شماره واتس اپ نقره نما به شماره 09100025800 پیام بدید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و قیمت خرید رو به شما اعلام می‌کنند.

چرا آینه و شمعدان می‌خریم؟

ما ایرانی‌ها بر اساس آیین و رسوم قدیمی، به آینه خیلی اعتقاد داریم. قدیمی‌ها معتقد بودند که داماد بایستی چهره عروس رو برای بار نخست در داخل آینه ببینه. به همین خاطر وجود آینه سر سفره عقد یک ضرورت غیرقابل انکار بود. از طرف دیگه دو تا شمعدان (شمعدون) کنار آینه هم نشانه‌ای از فرزندان عروس و داماد هست. به طور کلی وجود آینه و شمعدون در کنار سفره عقد یک کار سمبولیک هست. و رعایت آن به زیبایی مراسم عقدتون کمک می‌کنه.

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

جنس‌های مختلف آینه و شمعدان

آینه و شمعدون‌هایی که از قدیم تا الان استفاده می‌شه از جنس سنگ، برنز، چینی، نقره، برنج، زینگ، پی وی سی، چوب، شیشه و سفال هست. بیشتر اینه و شمعدان‌های قدیمی از جنس برنج هست. معمولا آینه و شمعدان‌های برنجی در بازار ایران، فراوانی زیادی دارد. خاصیت برنج اینه که به سختی تغییر رنگ می‌ده و اصطلاحا تیره می‌شه. اما اگر شما آینه و شمعدان‌های خیلی قدیمی‌تری در خونه خودتون دارید و بین برنج یا برنز بودن اون شک دارید، احتمال اینکه از جنس برنز باشه، بیشتره.

البته برنز در مقایسه با برنج، ارزون‌تر هست، اما موضوع قدمت، خیلی مهمه. توجه کنید که آینه شمعدان برنزی در مقایسه با اینه و شمعدان برنجی، زودتر تیره و سیاه می‌شه. در گذشته آینه و شمعدان نقره، خاص ثروتمندان و طبقه اشراف بود. اما امروزه در بیشتر خانه‌های ایرانی، می‌توان سراغی از این تزئینات زیبا یافت. خانواده‌های ایرانی به اینه شمعدان نقره به دید یک ثروت و ارزش به عروس نگاه می‌کنند.

چرا آینه و شمعدون نقره؟

دلیل اینکه مردم به سراغ آینه و شمعدون نقره می‌روند، به نوعی به خاطر ارزش ذاتی نقره و پشتوانه مالی اون برای عروس و داماد هست. ضمن اینکه آینه و شمعدان نقره، زیبایی دوچندانی به دکوراسیون منزل شما می‌ده. در بازار ایران، آینه و شمعدون‌های نقره متنوعی وجود داره. کافیه شما سری به بازار نقره اصفهان، تهران، تبریز، مشهد یا شیراز بزنید. همه نوع قلمی پیدا خواهید کرد. معروف‌ترین آینه و شمعدون‌های ایرانی با قلم اصفهان و تبریز شناخته می‌شوند. قلم اصفهان به صورت کنده‌کاری حجم‌دار و قلم اصفهان به صورت کنده‌کاری سطحی و صاف هست. هر کدوم از این قلم‌های زیبایی خاص خودش رو داره و بستگی به سلیقه هر فرد داره.

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم
آینه نقره قلم اصفهان دست دوم

قیمت در خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

آینه و شمعدان از جنس نقره هست. به همین خاطر ارزش بازاری آن بستگی به قیمت روز نقره داره. وزن آینه و شمعدان هر چقدر باشد در قیمت روز نقره ضرب شده و قیمت واقعی آن به دست می‌آید. توجه کنید که قبل از خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم، قیمت نقره رو از چند فروشگاه و چندین وبسایت دربیارید. به یاد داشته باشید که این کار رو قبل از اقدام به فروش نقره انجام بدید.

شمعدان نقره شما از چه نوعی است؟

نکته‌ای که بایستی توجه کنید اینه که موقع تماس با کارشناس نقره نما، مدل شمعدان نقره خودتون رو متذکر بشید. هر شمعدانی طرح خاص خودش رو داره. بعضی از شمعدان‌ها به صورت گل لاله هستند. اما در بیشتر مواقع به صورت شاخه‌ای هستند. تعداد این شاخه‌ها متفاوتند. از تک شاخه وجود داره تا هفت شاخه. بیشتر شمعدان‌های نقره‌ای که در بازار ایران یافت می‌شه، تک شاخه یا دو شاخه هستند. پس حتما یادتان باشد که تعداد شاخه شمعدان نقره خودتون رو به کارشناس نقره نما اطلاع بدید. هر چقدر تعداد شاخه‌های شمعدانی نقره بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر بوده و بالطبع قیمت آن بالاتر است.

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

مگه آینه و شمعدان نقره هم دست دوم می‌شه؟

اصطلاح دست دوم شاید در مورد وسایل منزل صدق بکنه. اما در مورد نقره و طلا و سایر فلزات گرانبها زیاد درست نیست. دست دوم یک اصطلاحیه که به ظروف نقره یا جواهرات نقره‌ای که یک بار خریداری شده و چند دست چرخیده گفته می‌شه. پس وقتی گفته می‌شه آینه و شمعدان دست دوم، منظور اینه که شما یک بار این آینه و شمعدان نقره رو از بازار خریدید و الان قصد فروش اون رو دارید.

نقره فروش‌ها موقعی که قصد فروش ظرف نقره یا زیوالات نقره رو داشته باشند، مبلغی رو به عنوان اجرت ساخت به قیمت اصلی نقره اضافه می‌کنند. اما این اجرت ساخت موقع خرید نقره دست دوم دیگه محاسبه نمی‌شه. به همین خاطر، قیمت نقره دست دوم به مراتب کمتر از نقره دست اول هست. البته به یاد داشته باشید که نقره دست دوم ارزش ذاتی خودش رو داره و قیمت اصل نقره کم نمی‌شه.

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم
شمعدان‌های نقره دست دوم

یک توصیه در مورد فروش آینه و شمعدان نقره

شما به عنوان کسی که قصد فروش آینه و شمعدان نقره رو دارید، ممکن هست در یکی از این دو دسته قرار بگیرید. یا از کسانی هستید که آینه و شمعدان نقره شما رو دلزده کرده و قصد تعویض اون رو دارید. و یا از اون دسته افرادی هستید که به پول نیاز دارید و قصد فروش اون رو به قیمت مناسب دارید. اگر قصد تعویض آینه و شمعدان خودتون رو دارید، بهتره سری به بازار یا صفحات مجازی بزنید و جنس مورد علاقه خودتون رو خریداری کنید.

البته بهتره به سراغ کسی برید که در ازای فروش آینه و شمعدان نقره به شما، جنس شما رو هم به عنوان بخشی از هزینه خرید، برداره. اما اگر قصد فروش آینه و شمعدان رو برای نقدینگی دارید، نقره نما بهترین و مناسب‌ترین قیمت رو به شما پیشنهاد خواهد کرد.

خرید و فروش آینه و شمعدان نقره دست دوم

شما بلافاصله پس از تماس با کارشناسان نقره نما، در مورد قیمت روز نقره و نحوه محاسبه قیمت نقره دست دوم راهنمایی می‌شوید. یکی از مواردی که از اهمیت زیادی دارد آگاهی فروشنده یا خرید نسبت به نحوه محاسبه قیمت اینه و شمعدان نقره شماست. پس توصیه می‌کنیم که صحبت کارشناس نقره نما را یادداشت کرده و خودتان نیز دوباره قیمت را با ماشین حساب محاسبه کنید.

برای اینکه در مورد قیمت روز نقره مطمئن شوید، می‌توانید به سادگی و با یک سرچ ساده، به این نکته پی ببرید. کافی است که شما قیمت جهانی هر اونس نقره رو از یکی از وبسایت‌های اعلام قیمت فلزات گرانبها پیدا کنید. دقت کنید که هر اونس نقره، دقیقا ۱۰/۳۱ گرم هست. بعد معادل دلاری هر اونس نقره رو به تومان تبدیل کنید. در نهایت این عدد رو به  عدد ۱۰/۳۱ تقسیم کنید. به همین سادگی، عددی که به دست می‌یاد، قیمت روز هر گرم نقره هست. پس از مذاکره و توافق قیمتی میان نقره نما و شما، مبلغ مورد توافق، حداکثر تا 24 ساعت پس از خرید به حساب شما واریز خواهد شد.

عیار نقره آینه و شمعدان

بیشتر آینه و شمعدان‌های نقره‌ای که در ایران وجود داره، عیار متفاوتی داره. عیار نقره به میزان نقره در یک گرم نقره می‌گویند. برای مثال اگر عیار نقره شما، 925 باشه، به این معناست که در هر گرم نقره شما، ۹۲/۵ درصد نقره خالص وجود داره و بقیش یعنی ۷/۵ درصدش از فلزات دیگه مثل مس هست. معمولا آینه و شمعدان‌های ایرانی با عیار ۸۴۰ یا ۹۰۰ و یا ۹۲۵ تولید می‌شه. به نقره ۹۲۵ نقره استرلینگ هم گفته می‌شه. از نظر قیمتی هم این نوع نقره دارای بالاترین قیمت هست. عدد عیار نقره در پس نقره حک می‌شود. فقط کافی هست که کمی درگوشه‌ها و کنج‌های پشت آینه یا شمعدان بگردید. حتما پیدا خواهید کرد.

معاوضه آینه و شمعدان نقره

برخی از مشتریان ما درخواست معاوضه اینه و شمعدان نقره را دارند. مسلما در صورتی که درخواست معاوضه آینه و شمعدان را بکنید، کارشناسان نقره نما سعی خواهند کرد که شما را به مراکز معتبر و مرتبط با نقره نما معرفی نمایند. البته این در صورتی است که در شهر مورد سکونت شما از نقره فروشان همکار مجموعه نقره نما حضور داشته باشند. اما در غیر این صورت از معاوضه اینه و شمعدان نقره شما معذور خواهیم بود.

2 thoughts on “خرید و فروش آینه شمعدان نقره دست دوم

  1. پرنیان عرب says:

    آینه‌ شمعدان نقره من منصفانه قیمت‌گذاری و خریداری شد ، راضی هستم ، برکت باشه🙏🏻👼🏻🤍🪷✨

    • نقره نما says:

      سلام دوست عزیز و گرامی
      خدا برکت بده. خیلی خوشحالیم که راضی هستید.

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×