راهنمای خرید زیورآلات نقره

راهنمای خرید زیورآلات نقره

راهنمای خرید زیورآلات نقره می‌تونه یک دوست خوب موقع خرید نقره باشه. یک همراه همیشگی که باعث می‌شه تیرتون به سنگ نخوره. اضافه هزینه نکنید و از خریدتون لذت ببرید. هممون می‌دونیم که توی بازار زیورآلات و جواهرات نقره‌های متنوعی پیدا می‌شه، اما پیدا کردن یک قطعه، نیم ست و یا سرویس مناسب و باکیفیت کار دشواری هست. این رو هم در نظر بگیرید که در این چند سال اخیر، فروشنده‌های آنلاین هم زیاد شدند و این موضوع، کار انتخاب جواهرات و زیورآلات نقره رو سخت کرده. به هر پیجی که نگاه می‌کنی، عکس‌های خیلی شیکی گذاشته شده و به ظاهر، مو لای درز نقره‌ها نمی‌ره.

اما تا حالا تعداد زیادی از مشتری‌های نقره و زیورآلات در پیج اینستاگرام نقره نما در مورد مشکلات خرید نقره خیلی گلایه کردند. همه این ها رو که کنار هم می‌گذاری، متوجه می‌شی که مشکل اصلی، بیشتر از سمت مشتری هست. مشتری باید یک راهنمای خرید زیورآلات نقره در اختیار داشته باشه. تا بتونه صفر تا صد مسائل و مشکلات خرید نقره رو بدونه. اگه به دنبال راهنمای خوب و جامع برای زیورآلات نقره هستید، این مقاله رو تا آخر مطالعه کنید. راهنمای خرید زیورآلات نقره یک بار برای همیشه می‌تونه خیالتون رو راحت کنه.  

راهنمای خرید زیورآلات نقره

راهنمای خرید زیورآلات نقره: قیمت! قیمت! قیمت!

اولین نکته‌ای که باید بدونید اینه که نقره استرلینگ، یک فلز باارزش هست که یک قیمت پایه داره. این که گفته می‌شه قیمت پایه، همون قیمتی هست که هر روز قبل از ظهر در بازار نقره اعلام می‌شه. این قیمت به بازارهای جهانی بستگی داره. البته می‌تونید در یک سری از وبسایت‌های نقره هم این قیمت‌ها رو پیدا کنید. اگر به هر دلیلی دسترسی به اینترنت ندارید، می‌تونید به چند تا از فروشگاه‌های بازار زنگ بزنید و مظنه نقره رو دربیارید. با چند تا فروشنده که صبحت کنید، قیمت دستتون می‌یاد.

حتما برای شما هم پیش اومده که از شنیدن قیمت بالای یک سرویس نقره و یا یک نیم ست و حتی یک جفت گوشواره دچار شوک چند ثانیه‌ای شدید. برای اینکه این موضوع پیش نیاد و گول قیمت‌های پائین یا بالای بازار نقره رو نخورید، بهتره که قیمت رو با دقت بیشتری بررسی کنید. یک مورد دیگه بسیار مهم هست، اینه که هرگز فریب تخفیف‌های عجیب و غریب و شب عید و مناسبت‌های مختلف رو نخورید. در بیشتر موارد، فروشنده‌های اجناس به اصطلاح بنجول و فروش نرفته و از مد افتاده خودشون رو با قیمت‌های پائین رد می‌کنند. یک نکته طلایی در خرید زیورآلات نقره اینه که از فروشگاهی خرید کنید که شرایط برگشت از خرید داشته باشه. اگه فروشنده از جنس خودش مطمئن باشه، حتما چنین شرایطی رو برای نقره خودش در نظر می‌گیره.

تا می‌تونید با فروشنده صحبت کنید!

خیلی از ما وقتی وارد مغازه نقره فروشی، طلافروشی و جواهرفروشی که می‌شیم، انگار زبونمون بند می‌یاد. اسیر دکوراسیون فروشگاه می‌شیم و سوال یادمون می‌ره. فقط غرق در درخشش زیورآلات نقره می‌شیم. برای اینکه این موضوع پیش نیاد، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سر زدن به فروشگاه نقره، با مسئول فروشگاه تماس بگیریم و سوالات خودمون رو بپرسیم. این کار مخصوصا برای کسانی که کمی خجالتی هستند و تمایل به خرید نقره در رنج قیمتی مناسب‌تری هستند، بسیار کارآمد هست. سعی کنید مکالمه فروشنده رو پشت تلفن یا ضبط کنید و یا نکات مهمش رو یادداشت کنید. یادتون نره که همه نکات رو بنویسید. بعد از اینکه تماس تلفنی تموم شد، یک بار دیگه نکات رو مرور کنید و با استفاده از همون نکات، با فروشنده دوم صحبت کنید. اینجوری خودتون تبدیل به یک کارشناس نقره می‌شید. و فروشنده‌های بعدی هم سعی می‌کنند پاسخ‌های تخصصی‌تری به شما بدهند.

موقع دست گرفتن نقره، دنبال هال مارک باشید

راهنمای خرید زیورآلات نقره رو با توضیح هال مارک ادامه می‌دیم. هال مارک همون علامتی هست که قبلا هم در موردش صحبت کردیم. بله، منظورمون علامت نقره استرلینگ (Sterling) هست که با عدد ۹۲۵ مشخص می‌شه. این عدد اصل بودن نقره و سلامت فیزیکی اون رو نشون می‌ده. بنابراین برای پیدا کردنش خیلی حساسیت به خرج بدید. نقره استرلینگ بیشتر در ساخت زیورآلات نقره به کار می‌ره و در بافتش تقریبا هفت درصد مس استفاده شده. یک موضوع مهمی که باید گفته بشه اینه که روکش برخی از بدلیجات رو با نقره آبکاری می‌کنند. به همین خاطر خیلی شبیه نقره هست و خیلی‌ها موقع خرید گول ظاهرش رو می‌خورند. پس دقت کنید که بدلیجات آبکاری شده رو به جای نقره به شما نفروشند.

معمولا در بازار، بدلیجاتی که با آب نقره روکش شده باشه رو با علامت EPNS نشان می‌دهند. این علامت مخفف Elector Plate Nickle Silver و به معنای نیکل روکش شده با آب نقره هست.  پس شما نیکلی رو می‌خرید که فقط ظاهر نقره رو داره. برای اینکه این مشکل پیش نیاد، دنبال علامت نقره استرلینگ باشید و به علامت EPNS هم دقت کنید.

راهنمای خرید زیورآلات نقره و آزمایشات رایج

در مقالات قبلی و در مورد اطمینان از اصل بودن نقره، چند تا آزمایش رو براتون توضیح دادیم. می‌تونید یکی از اون آزمایشات رو حین خرید انجام بدید تا متوجه اصل بودن نقره بشید. شما می‌تونید از آهنربا و یا تست صدا و ارتعاش استفاده کنید. یک روش جالب و راحتی که وجود داره، استفاده از یک پارچه سفید هست. شما اگر یک تکه پارچه سفید رو روی نقره بکشید، باید کمی کدر بشه. اگر این اتفاق افتاد، یعنی اینکه نقره شما اصل هست. علت این سیاه شدن اینه که نقره معمولا در مجاورت هوا، اکسید می‌شه و رنگش کدرتر می‌شه.  

مشاوره با یک متخصص: راهی هزینه‌بر، اما مطمئن

بعضی وقت‌ها پیش می‌یاد که افراد اقدام به خرید یک سرویس گرانبهای نقره می‌کنند. در چنین مواقعی لازم هست که به غیر از مواردی که قبلا توضیح دادیم، از یک کارشناس خبره نقره هم استفاده بکنید. شما می‌تونید با گذاشتن وثیقه نزد، فروشنده نقره، زیورآلات نقره رو پیش یک مشاور و کارشناس نقره ببرید و نظر کارشناسی رو در این مورد بگیرد.

راهنمای خرید زیورآلات نقره: خرید آنلاین

شاید تا همین چند مدت پیش که تعداد فروشگاه‌های آنلاین نقره، کم بود، شما هم این سوال رو از خودتون می‌پرسیدید. “مگه می‌شه نقره رو به صورت آنلاین خرید؟؟؟”. اما در حال حاضر تعداد این فروشگاه‌ها به قدری زیاد شده که دیگه کمتر کسی این سوال رو می‌پرسه. اما نقره نما بنا بر مسئولیتی که در قبال مخاطبان خود دارد، به شدت توصیه می‌کند که حدالامکان در خرید نقره به صورت آنلاین دقت داشته باشید. در صورتی که تمایل به خرید آنلاین داشتید، حتما دو تا نکته رو در خاطر داشته باشید.

راهنمای خرید زیورآلات نقره

وبسایت معتبر

اولین نکته اینه که دقت کنید که آیا فروشگاه نقره، وبسایت داره یا نه. البته کار به اینجا ختم نمی‌شه. یعنی خود وبسایت هم نشانه معتبر بودن فروشگاه نقره نیست. یک وبسایت خوب بایستی سه لوگوی معتبر رو در قسمت فوتر (پائین صفحه نخست یا خانه) داشته باشه. مهمترین علامت، نشان اینماد هست. اینماد یا نماد اعتماد الکترونکی، علامتی هست که تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صَمت) به کسب و کارها داده می‌شه. یک کسب و کار برای دریافت این علامت بایستی تمامی مدارک اقتصادی، جواز یا پروانه کسب و کار، مشخصات دارنده کسب و کار یا مشخصات شرکتی خودش رو در اختیار وزارت صنعت و معدن قرار بده. و به همین خاطر زیر ذره‌بین نظارتی قرار داده و با کمترین تخلف و شکایت از طرف مخاطبان وبسایت، مورد مواخذه قرار می‌گیره.  

راهنمای خرید زیورآلات نقره
درگاه پرداخت زرین پال و نماد اعتماد الکترونیکی

یکی از نشانه‌های معتبری که هر فروشگاه نقره باید داشته باشه، لوگوی نقره‌ای (حدالامکان طلایی) سایت ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی هست. این علامت نشان‌دهنده این هست که فروشگاه مورد نظر تحت بررسی کارشناسان وزارت ارشاد قرار گرفته و در صورت تخلف، از لیست اعتماد این وزارت خارج می‌شود. سومین علامت، لوگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی هست. این لوگو در حکم جواز کسب فروشگاه نقره در فضای مجازی هست و هر گونه تخلف از سوی فروشگاه، باعث ابطال آن می‌شود. یک حسنی که وجود این لوگوها در وبسایت‌های فروشگاهی داره، اینه که مشتری می‌تونه به راحتی شکایت کنه. این شکایت‌ها باعث برخورد منفی از سوی وزارت صنعت و معدن، وزارت ارشاد و اتحادیه کسب و کارهای مجازی شده و از اعتبار فروشگاه کم می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×