انگشتر نامزدی و ازدواج را چه جوری با هم ست کنیم؟

انگشتر نامزدی و ازدواج چیزی است که خیلی‌ها را گیج می‌کند. پس ابتدا بهتر است که یک توضیح در مورد تفاوت این دو تا انگشتر بدهیم. در فرهنگ ازدواج در کشور عزیزمان ایران، معمولا طی فرآیند ازدواج دو انگشتر به عروس خانم هدیه می‌شود. یکی انگشتر نامزدی یا نشان است و دیگری انگشتر ازدواج. پس از اینکه خانواده عروس پاسخ مثبت را به خانواده داماد هدیه دادند، خانواده داماد یک انگشتری به نام انگشتر نشان برای عروس به هدیه می‌برند. این انگشتر معمولا در انگشت حلقه دست راست قرار می‌گیرد. این انگشتر به این معناست که دختر خانم عزیز، نامزد ازدواج با آقا داماد عزیز است.

پس از نهایی شدن قرارهای ازدواج بین دو نفر، حال نوبت به انگشتر ازدواج می‌رسد. انگشتر ازدواج در بیشتر فرهنگ‌های جهان در انگشت حلقه دست چپ قرار می‌گیرد تا نشان باشد بر ابدیت ارتباط میان عروس خانم و آقا داماد. انگشتی که به قول قدیمی‌ها رگ عشق از آنجا به قلب می‌رود و با گردی خود، بی‌نهایت بودن علاقه دو طرف را به همدیگر نشان می‌دهد.

انگشتر نشان و ازدواج در کشورهای دیگر به چه صورتی است؟

باید بگوییم که امروزه در کشورهای غربی به خصوص اروپای غربی و آمریکای شمالی وضعیت به گونه‌ای دیگر است. بیشتر دیده می‌شود که آقا پسرها و دختر خانم‌ها طی مراسم ازدواج خود تنها یک انگشتر میان خودشان رد و بدل می‌کنند. البته پیشنهاد این انگشتر نیز داستان‌های هیجان‌انگیزی را به وجود می‌آورد. حتما شما نیز در فیلم‌های سینمایی یا کلیپ‌های اینستاگرام چنین صحنه‌های زیبایی را دیده‌اید. به ناگاه آقا داماد در کنار خیابان، پارک، رستوران یا هر جای عمومی دیگری زانو زده و انگشتری را به نشان ازدواج در مقابل عروس خانم قرار می‌دهد. سپس آقا داماد با صدای شیوایی رو به عروس خانم می‌گوید: آیا با من ازدواج می‌کنی؟ در این حین دوستان آقا داماد شروع به رقصیدن می‌کنند و پیوند این دو شکل می‌گیرد.

انگشتر نامزدی و ازدواج را چگونه با هم ست کنیم؟

انتخاب حلقه نامزدی و ازدوج به صورتی که ست هم باشند، به چند عامل مختلف بستگی دارد که در زیر، هر کدام از آنها را توضیح می‌دهیم. اما دقت کنید که این انتخاب شما فقط یک بار انجام می‌شود و تا آخرین لحظات برقراری پیمان ازدواجتان قابل تغییر نیست. پس مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید تا دچار اشتباه نشوید.

حساسیت پوست

اگر شما از خانم‌هایی هستید که پوستتان به فلز حساسیت دارد، به فکر انگشتر نقره یا طلای زرد باشید. معمولا انگشترهای رزگلد به دلیل وجود مس در ترکیب آنها در برخی از خانم‌ها ایجاد حساسیت می‌کند. بنابراین بهترین انتخاب شما می‌تواند طلای زرد یا نقره باشد.

توجه به دوام و مقاومت

قرار است که سالیان سال از انگشتر نامزدی و ازدواج استفاده کنید. پس بهتر است در انتخاب این دو انگشتر به دوامشان توجه زیادی بکنید. در این مورد شاید انگشتر نقره و رزگلد به دلیل اینکه فلز مس را در ترکیب خود دارند، بهترین گزینه باشد. البته اگر بودجه شما به اندازه کافی باشد، می‌توانید به طلای سفید یا پلاتین نیز فکر بکنید. اگر در قید و بند حرف مردم هم نیستید و فقط به فکر جیب خود هستید، ما انگشتر نقره را بیشتر از همه به شما سفارش می‌کنیم.

ایجاد هماهنگی بین انگشتر نامزدی و عروسی

برخی از عروس خانم‌ها ترجیح می‌دهند که فقط از انگشتر عروسی استفاده کنند. اما برخی دیگر به دلخواه خود از انگشتر نامزدی و عروسی با هم استفاده می‌کنند. یادتان باشد که در استفاده توامان این دو انگشتر به عامل هماهنگی و تشابه آنها توجه کنید. برای مثال اگر حلقه نامزدی، خیلی پر زرق و برق باشد، حلقه ازدواج را ساده انتخاب کنید. البته مراقب باشید که روی انگشتری‌هایتان سنگ به کار نرفته باشد. توصیه ما به خاطر جیب شماست!!

حتی شما می‌توانید برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین انگشترهای نامزدی و ازدواج، طرح مشخصی را سفارش دهید. برای مثال شاید شما دوست داشته باشید که سنگ خاصی را روی یکی از انگشترها سوار کنید. این یکی از راه‌های اضافه کردن احساس شما بر روی انگشتر ازدواج شماست.

یک شگرد جالبی را با شما در میان می‌گذاریم. شما می‌توانید یک انگشتر کوچک با یک سنگ درخشان روی آن انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید یک انگشتر نقره استرلینگ کوچک با یک سنگ صورتی استفاده کنید. فکر می‌کنم این ترکیب باعث هیجان بیشتر شریک زندگیتان شود.

سنگ روی انگشتر

اگر قصد دارید روی انگشتر ازدواج یا نامزدی خود از سنگ استفاده کنید، توصیه می‌کنیم به یک سنگ یک تکه و ساده فکر کنید. به یک نکته دیگر هم توجه کنید. انگشتری را انتخاب کنید که سنگ در بین قلاب‌های روی انگشتر قرار بگیرد. در این صورت نور از میان منشورهای سنگ عبور می‌کند و تصاویر زیبایی از عشق و دوست داشتن را بر قلبتان حک می‌کند.

یک راه دیگری هم برای درخشش سنگ روی انگشتر وجود دارد. شما می‌توانید از سنگ‌های ریز در اطراف حلقه استفاده کنید. اگر سنگ‌ها روی حلقه یا انگشتر در کنار هم قرار بگیرند، جلای خاصی به انگشتر شما می‌بخشد.

اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که عادت دارید، انگشتر نامزدی یا ازدواج خود را هر روز استفاده کنید، به یک نکته مهم باید توجه کنید. شاید شما در موقع پخت غذا قصد داشته باشید از دستکش لاتکس استفاده کنید. در این شرایط حتما از انگشتر ساده استفاده کنید. اگر انگشتر شما دارای سنگ یا برجستگی خاصی باشد، حتما باعث سوراخ شدن دستکش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×