انتخاب جواهرات نقره بر اساس رنگ زمینه پوست و شکل صورت

انتخاب جواهرات نقره

انتخاب جواهرات نقره اگر حساب شده نباشد، می‌تواند تجربه‌ای گیج‌کننده باشد. از نکاتی که در انتخاب جواهرات باید توجه ویژه‌ای روی آن داشت، مطابقت جواهرات با رنگ زمینه پوست و شکل صورت است. پس توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به خرید، شناخت خوبی از خودتان به دست بیاورید. در این مقاله با ما همراه باشید تا از یک سری نکات طلایی مطلع شوید.

قبل از انتخاب جواهرات نقره رنگ زمینه پوست خود را تعیین کنید!

قبلا در مقاله‌ای جدا درباره رنگ زمینه پوست نکاتی را بیان کردیم. یک روش توجه به رنگ رگ‌های پوستتان بود. اگر رنگ رگ‌های شما، آبی باشد، رنگ زمینه پوست شما از نوع سرد است و بنابراین نیاز به جواهراتی دارید که رنگ گرمی داشته باشد. اگر رنگ موهای شما بلوند، قهوه‌ای تیره یا مشکی باشد، باز هم نشانه‌ای بر سرد بودن رنگ زمینه پوست شماست. حتی اگر رنگ چشمان شما آبی روشن یا قهوه‌ای باشد، باز هم شما از آن دسته خانم‌های با رنگ پوست سرد هستید. در صورتی که در سطح پوست شما نشانه‌هایی از رنگ قرمز باشد و یا سبز یا فندقی، رنگ زمینه پوست شما از نوع گرم است.

انتخاب جواهرات نقره با توجه به رنگ پوست

اکنون که متوجه رنگ زمینه و رنگ پوست خود شدید، نوبت به مرحله انتخاب جواهرات رسیده است. اگر قصد انتخاب سنگ را دارید، برای پوست‌هایی با رنگ سرد بهتر است از سنگ‌ یاقوت، گارنت و تورمالین استفاده کنید. البته می‌توانید سنگ‌های آمیتیسیت، فلوریت و یاقوت کبود را نیز انتخاب کنید. پوست سرد با فلزات سفید نظیر نقره و پلاتین نیز بسیار جور است.

اگر رنگ پوستتان گرم است، می‌توانید از سنگ‌هایی به رنگ زرد، نارنجی و سبز رنگ استفاده کنید. شاید یاقوت زرد، سیترین، زیرکون، توپاز، زمرد، یشم و پریدوت بهترین انتخاب باشند. اگر جیبتان پر از پول است، این نکته را هم به یاد داشته باشید که الماس با هر رنگ پوستی جور است.

بیشتر خانم‌ها علاقه خاصی به مروارید دارند. اما فکر می‌کنند که فقط نوع سفید آن وجود دارد. باید توجه کنید که مرواریدها در رنگ‌های زرد نیز یافت می‌شوند. پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر رنگ پوستتان گرم است، مرواریدهای زرد نیز جزو لیست انتخابی شماست.

اما شکل و اندازه صورت و انتخاب جواهرات نقره!

برای اینکه بدانید صورت شما به چه شکلی است، بهترین راه اندازه‌گیری است. دانستن شکل صورت کمک می‌کند، جواهرات مناسبی را برای گردن و گوش خود انتخاب کنید. بهترین وسیله برای اندازه‌گیری صورت استفاده از متر نواری یا خیاطی است. فقط به یاد داشته باشید موهای خود را از پشت ببندید و موقع اندازه‌گیری در مقابل یک آینه بایستید.

صورت خود را چه جوری اندازه بگیرم؟

اولین قسمتی که باید اندازه بگیرید، قسمت رستنگاه یا خط موهاست. از سمت چپ سر به سمت راست آن دقیقا جایی که خط موهای شماست، یک خط ممتد قرار دارد. این خط را اندازه بگیرید و یادداشت کنید. مرحله بعدی اندازه‌گیری استخوان گونه است. یک سر متر نواری را در بالای گونه سمت چپ و سر دیگر متر را در بالای گونه راست قرار دهید. همین. حالا شماره متر را روی کاغذ بنویسید.  حال نوبت به خط فک شماست. یک انتهای متر را در لبه سمت چپ فک (زیر لاله گوش) و انتهای دیگر را در لبه خط فک راست قرار دهید. در آخرین مرحله طول عمودی صورت خود را اندازه بگیرید. یک سر متر را در پائین چانه و سر دیگر متر نواری را در بالای پیشانی و دقیقا رستنگاه مو قرار دهید.

صورت شما چه شکلی و شبیه کیست؟

توجه کنید که چهره‌های گرد، شبیه دایره هستند. در چنین چهره‌هایی، اگر صورت را به چهار قسمت تقسیم کنید، هر چهار ربع آن متقارن خواهد بود. حتما پنه لوپه کروز (Penélope Cruz) را به خاطر دارید. صورت او نمونه‌ای از صورت‌های گرد و دایره‌ای شکل است. صورت‌های بیضی شکل به این ترتیب است که طول آن یک و نیم برابر عرض صورت است. دقیقا به شکل یه دایره عمودی به نظر می‌رسند. اگر به چهره بیانسه نولز (Beyoncé Knowles) دقت کنید، با چنین صورتی مواجه خواهید شد.

برخی از چهره‌ها مربع شکل هستند. به این ترتیب که عرض فک و عرض خط مو دقیقا یکسان است. یعنی قسمت پائین و بالای صورت هم عرض هستند. آنجلینا جولی (Angelina Jolie) بهترین نمونه چنین صورت‌هایی به شمار می‌رود. یک سری صورت‌هایی هم وجود دارند که شبیه قلب هستند. در چنین صورت‌هایی، شکل استخوان گونه پهن‌تر و پیشانی باریک‌تر است. جنیفر گارنر (Jennifer Garner) دارای چنین صورتی است. برخی صورت‌ها نیز به صورت‌های الماسی شکل معروف هستند. این افراد دارای چانه‌ای باریک و پیشانی‌هایی فراخ و پهن هستند. هالی بری (Halle Berry) از جمله این افراد است.

چه جوری جواهر مناسب را با توجه به فرم صورتم انتخاب کنم؟

اگر در اصفهان زندگی می‌کنید با موضوع اصلاح طبع و مُصلِح بیشتر آشنا هستید. اصفهانی‌ها در غذهای خود سردی و گرمی را بیشتر از همه ایرانی‌ها رعایت می‌کنند. در طب سنتی گفته می‌شود که اگر غذایی دارای طبع سرد باشد، طبع آن را باید چاشنی‌های گرم باید اصلاح کرد. در اینجا به چاشنی‌های گرم، مُصلِح گفته می‌شود. در مورد جواهرات نیز همین قانون استفاده می‌شود. منتها اینجا به جای چاشنی، همان جواهر است که اقدام به اصلاح شکل صورت می‌کند.

نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هر جواهری باید شکل صورت شما را متعادل و اصلاح کند. برای مثال اگر صورت شما گرد است، باید از جواهری استفاده کنید که دایره‌ای شکل بودن صورت شما را خنثی کند. در چنین موردی می‌توانید از یک گردنبند بلند که روی سینه به حالت آویزان باشد، استفاده کنید. انتخاب گوشواره‌های بلند مستطیلی و ذوزنقه‌ای نیز بهترین گزینه است.

انتخاب جواهرات نقره برای چهره‌های بیضی شکل از حساسیت زیادی برخوردار است. دقت کنید که از گوشواره‌های حلقه‌ای استفاده کنید. خانم‌های با صورت مربعی شکل نیز می‌توانند از گوشواره‌ها، گردنبندها و آویزهایی با اشکال منحنی استفاده کنند. برای صورت‌های قلبی پیشنهاد می‌کنیم خانم‌ها از گردنبندهای کوتاه استفاده کنند. خانم‌های دارای صورت‌های الماسی هم بهتر است از گردنبندهایی با حلقه‌های کوتاه استفاده کنند.

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ چشم

چشم راه نفوذ به روح خانم‌هاست. حتما تا حالا پیش آمده است که در چشمان همسر خود دریایی از رویاهای آینده خود را ببینید. پس به رنگ چشمان عشق زندگی خود توجه بیشتری بکنید. از طرف دیگر شما در مکالمه با خانم‌ها تنها به چشمان او نگاه می‌کنید. پس بهتر است جواهرات شما با رنگ چشمانتان ست باشد تا جلوه زیبایی به ظاهر شما بدهد.

معمولا چشم‌های آبی رنگ با سنگ‌های قیمتی مانند توپاز یا یاقوت کبود جور هستند. اگر چشمان آبی رنگ دارید و می‌خواهید از جواهراتی با رنگ‌های متضاد استفاده کنید، بهتر است از یاقوت کبود یا اسپینل صورتی استفاده کنید. به خانم‌هایی که رنگ چشمان آنها قهوه‌ای است، توصیه می‌کنیم از سنگ‌ها قرمز مانند گارنت و یاقوت سرخ استفاده کنند. رنگ متضاد قهوه‌ای نیز می‌تواند سنگی مانند یاقوب آبی باشد. برای چشم‌های با رنگ فندقی بهتر است از سنگ‌های سبر رنگ نظیر زمرد و پریدوت استفاده شود. و در نهایت برای چشم‌های سبز رنگ می‌توانید از سنگ‌هایی مانند یشم و زمرد استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×