چطوری برای آقایان، انگشتر ازدواج مردانه بخریم؟

انگشتر ازدواج مردانه

انگشتر ازدواج مردانه و داستان‌هایی که برای خرید آن وجود دارد، همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم ازدواج است. از طرف دیگر انتخاب درست این انگشتر اهمیت زیادی دارد. چرا که هم باید متناسب با شخصیت اقا داماد باشد و هم یک عمر دوام داشته باشد. معمولا چند ماه قبل از عروسی، جستجو برای خرید انگشتر ازدواج مردانه شروع می‌شود. اما اگر بدانید که چه انگشتری با چه مشخصاتی بخرید، کارتان راحت‌تر خواهد بود.

انگشتر ازدواج مردانه و سلیقه آقا داماد

آقا داماد قرار است که انگشتر خود را هر روز به دست کند. پس انگشتری را خریداری کنید که او دوست داشته باشد. اگر فعالیت روزانه شوهر جان شما به گونه‌ای است که با دست کار می‌کند، انگشتری را انتخاب کنید که باریک و لبه‌های آن گرد باشد. به این ترتیب همسر شما می‌تواند انگشتر ازدواج مردانه خود را به راحتی از دست خود درآورده و دوباره به دست کند. اگر همسر شما علاقه به انگشتر نقره داشته باشد و آن را ارزشمند بداند، شما به رغم ارزان قیمت بودن آن، بایستی به خواست او احترام بگذارید.

توجه به زمان و بودجه

به شما توصیه می‌کنیم که برای خرید مناسب‌ترین انگشتر ازدواج مردانه، دو ماه قبل از عروسی وقت بگذارید. این مورد چیزی نیست که شما یک یا دو هفته قبل از عروسی اقدام کنید. البته نوع انتخاب شما به بودجه و جیب شما نیز بستگی دارد. تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید.

معمولا بودجه لازم برای خرید انگشتر در ایران عددی بین 6 تا 10 میلیون تومان است. باید بگوئیم که هیچ اجباری برای این کار نیست. قرار نیست که از فردای عروسی، با یخجال خالی مواجه شوید. بودجه خود را به نوعی انتخاب کنید که نفع دو طرف در نظر گرفته شده باشد. اگر بودجه شما در بازه 2 تا 4 میلیون تومان قرار دارد، بهتر است که یک انگشتر نقره بسیار شیک از نقره نما انتخاب کنید.

توجه به سایز انگشتر ازدواج مردانه

یادتان باشد که بعد از ظهرها، بهترین زمان برای انتخاب انگشتر ازدواج برای همسرتان به شمار می‌رود. معمولا در بعد از ظهرها، انگشت هر کسی در بزرگ‌ترین اندازه خود در طول شبانه روز قرار دارد. اگر بعد از ظهر یک تابستان گرم باشد، به شما توصیه می‌کنیم سری هم به یک کافه بستنی بزنید. مسلما حرف‌های زیادی در مورد شروع زندگی خواهید داشت.

به انگشتر عروس خانم هم توجه کنید

بهتر است که انگشتر ازدواج مردانه شبیه انگشتر ازدواج عروس خانم باشد. شاید در ظاهر، تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند، اما سبک آنها باید مطابق هم باشند. مثلا می‌توانید هر دو تای آنها را از نقره یا طلای سفید انتخاب کنید. اگر چه بیشتر انگشترهای ازدواج مردانه بدون سنگ هستند، اما شما می‌توانید سنگ‌های تک و قیمتی را انتخاب کنید.

به شخصیت آقا داماد توجه کنید

موقع خرید انگشتر ازدواج مردانه توجه داشته باشید که شخصیت انگشتر با شخصیت همسرتان خوانایی داشته باشد. برای اینکه بهتر بتوانید فکر کنید، هنگام خرید هر انگشتر، روی آن یک اسم بگذارید. بعد ببینید که آیا این اسم با شخصیت آقا داماد مطابقت دارد. اگر مطابقت نداشته باشند، حتما انگشتر دیگری را انتخاب کنید. برای مثال اگر شریک شما یک انسان مذهبی است، بهتر است یک انگشتر با نشان‌های مذهبی خریداری کنید.

جالب است که در برخی از کشورها، زوج‌های جوان دوست دارند از انگشترهایی استفاده کنند که نشان‌های ملی و قومی را بر روی خود داشته باشد. مثلا در کشور ایرلند، زوج‌ها به علامت گره سلتیک (Celtic Knot) علاقه خاصی دارند. و یا در کشور خودمان ایران علامت فروهر از نشان‌های پرطرفدار به شمار می‌رود. به هر صورت انتخاب یک انگشتر صمیمی، بهترین انتخاب است. لطفا حس خود را به کار بیندازید، همه چیز با منطق جور در نمی‌آیند. به خیال و احساس زنانه خودتان اجازه بدهید تا در ویترین نقره‌فروشی یا جواهرفروشی بچرخد و یک انگشتر مناسب انتخاب کند.

به کیفیت انگشتر آقا داماد اهمیت بدهید

بعد از انتخاب یک انگشتر زیبا و متناسب با شخصیت آقا داماد، به جنس نقره یا طلای انگشتر و مهر سازنده آن توجه کنید. یعنی اگر شما برای مثال انگشتر نقره را انتخاب کرده باشید، شما بایستی به دنبال دو علامت در انگشتر مورد نظرتان باشید. یکی علامت نقره استرلینگ با عیار بالا و دیگری مهر سازنده آن که باید معتبر باشد. انگشتر معتبر انگشتری است که مهر سازنده آن بر روی آن دو بار حک شده باشد. البته چون که بیشتر انگشترهای موجود در بازار ایران وارداتی است، از انگشترهای دومهره خبری نیست.

به دوام انگشتر ازدواج مردانه توجه کنید

اگر همسر شما مشغول انجام کارهای فیزیکی روزانه، مخصوصا با دستگاه است، به یک نکته توجه کنید. انگشتری را انتخاب کنید که دچار خش خوردگی نشود و دوام بالایی داشته باشد. در این مورد انتخاب پالادیوم و تیتانیوم بهترین گزینه است. توجه داشته باشید که برای چنین همسرانی، انگشتر نقره انتخاب نکنید. نقره استرلینگ در برای خش خوردگی نسبت به فلزاتی که گفته شد و حتی پلاتین، حساس‌تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×