معرفی انواع مروارید و کاربرد آنها در زیورالات و اکسسوری ها

انواع مروارید

در چند سال گذشته استفاده از انواع مختلف مروارید در تولید زیورآلات با رشد بسیار زیادی همراه بوده است. همچنین استفاده از این محصول در تولید انواع اکسسوری نیز با گسترش و استقبال بسیار زیادی همراه بوده و از این روی می‌توان گفت که این محصول در مدل‌های مختلف می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما در خرید زیورآلات باشد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مروارید و کاربرد آن در تولید زیورآلات و اکسسوری آشنا کنیم، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این محصول پرطرفدار و کاربرد آن در تولید وسایل تزئینی، به دست بیاورید.همچنین اگر میخاهید بدانید که اکسسوری نقره شامل چه زیورالاتی میشود به این مقاله در نقره نما مراجعه کنید.

انواع مروارید:

مروارید همیشه نماد زیبایی بوده و هست، که اغلب در تولید زیورآلات به‌خصوص گردنبندهای ساده از آن استفاده می‌شده است، اما امروزه شاهد آن هستیم که علاوه‌بر گردنبند، استفاده از انواع مروارید در تولید زیورآلات از جمله گوشواره ، دستبند، انگشتر و پابند نیز بسیار رواج یافته است. از این‌ رو در ادامه با انواع مروارید موجود در بازار آشنا خواهیم شد.

مروارید آکویا (Akoya)

این مدل مروارید در دسته بندی محصولات پرورشی قرار داده می‌شود، کشورهای چین و ژاپن بیشتر به تولید این نوع مروارید می‌پردازند که اندازه‌های آن در ابعاد متوسط، برابر با دو میلی متر است؛ البته در برخی از موارد خاص ابعاد این محصول به یک سانتی متر نیز رسیده است.

رنگ مروارید آکویا سفید است و در دسته بندی انواع مروارید آب شور قرار دارد.. تولید این نمونه از مروارید به خصوص محصولات شرکت میکاموتو ژاپن بسیار شهرت داشته و این شرکت برای تولید زیورآلات از این نمونه مروارید استفاده می‌کند.

مروارید آکویا (Akoya)

مروارید اقیانوس آرام جنوبی

این نمونه مروارید در کشورهای فیلیپین، استرالیا و اندونزی تولید می‌شود و بزرگترین محصول موجود در بازار به شمار می‌رود، که با قطر یک تا دو سانتی متر در بازار عرضه شده و رنگ‌های سفید یا طلایی دارد. این محصول نیز مانند مروارید آکویا از آب شور به دست آمده و در تولید بسیاری از انواع زیورآلات از آن استفاده می‌شود. جذابیت بصری این محصول بسیاری از خریداران را به خود جذب می‌کند.

مروارید اقیانوس آرام جنوبی

مروارید تاهیتی (Tahitian)

برخلاف نام این نمونه که شاید تفکر شما را به محل تولید تاهیتی جذب کند، این مروارید در کشور فرانسه پرورش داده می‌شود و سایز متوسط آن مابین ۸ الی ۱۶ میلی متر است. آبی، سبز، خاکستری و ارغوانی را می‌توان از جمله رنگ‌های این محصول دانست. جالب است بدانید که برای تولید انواع مروارید تاهیتی نیاز به پرورش صدف لب سیاه هست، در نتیجه تولید آن به صورت مصنوعی امکان‌پذیر نبوده و در بازار نیز از جذابیت بالایی برخوردار است. استفاده از این نوع مروارید در ساخت گردنبند رایج‌تر بوده، بیشتر می‌تواند نظرات را به خود جلب کند و یکی از بهترین محصولات عرضه شده در بازار به شمار می‌رود.

مروارید تاهیتی (Tahitian)

مروارید آبی (Blue)

این نوع مروارید با عنوان پائوا شناخته می‌شود و بر خلاف نمونه‌های قبلی در آب شیرین تولید می‌گردد. مروارید آبی را علاوه‌بر رنگ آبی می‌توانید در رنگ‌های طلایی، صورتی، سبز، بنفش و قرمز نیز داشته باشید که به طور منحصربه فردی اگر در معرض نور قرار داده شوند، رنگ آن‌ها عوض شده و رنگ خاصی را به خود می‌گیرد. این محصول نیز در تولید زیورآلات و اکسسوری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مروارید آبی (Blue)

مروارید آب شیرین

این نمونه از انواع مروارید در رودخانه، برکه یا دریاچه‌های کشور چین تولید می‌شود و رنگ سفید دارد. از لحاظ شکل و رنگ، این محصول مانند مروارید آکویا بوده که یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی تولیدکنندگان انواع زیورآلات به حساب می‌آید و شما می‌توانید با خیال راحت این محصول را خریداری و استفاده کنید.

مروارید مابه (Mabe)

این نمونه مروارید با استفاده از شیوه خاصی تولید می‌شود و تفاوت‌های بسیاری نسبت به ساخت سایر انواع مروارید دارد. در واقع تولیدکنندگان برای تولید این محصول به جای استفاده از فضای داخل صدف، از پوست صدف استفاده می‌کنند و به همین دلیل به این نمونه مروارید، مروارید نصفه نیز گفته می‌شود. تولید این نمونه از مروارید در کشورهای استرالیا، ژاپن، پلی نزیا (فرانسه) و اندونزی انجام می‌شود و در روند تولید آن نیاز به آب شور هست. همچنین باید دقت داشته باشید که این محصول در رنگ‌های آبی تولید می شود ولی به دلیل مواد متنوع دخیل در تولید، طیف رنگی را می‌توانید در این مروارید زیبا مشاهده کنید.

مروارید مابه (Mabe)

مروارید کشی (Keshi)

مرواریدهای کشی را می‌توان از جمله کمیاب‌ترین انواع مروارید دانست که در کشور ژاپن تولید می‌شود و به صورت پرورشی به مدت هفت سال ساخت آن به طول می‌انجامد. شکل محصول در بیشتر موارد برابر با مستطیل، تخت، گرد یا بیضی است و در رنگ‌های متنوع مانند سفید، خاکستری، سیاه و یا زرد در بازار عرضه می‌گردد. درخشندگی بالای این نمونه از انواع مروارید باعث شده است تا این محصول بسیار پرطرفدار باشد.

مروارید کشی (Keshi)

مروارید باروک (Baroque)

در صورتی که یک مروارید، شکل منظمی نداشته باشد، به عنوان محصول باروک شناخته می‌شود. بیشتر این نمونه از مرواریدها متعلق به آب شیرین هستند و بیشتر در کشورهای همجوار با اقیانوس آرام جنوبی ساخته می‌شوند. بیشتر از ۴۰ درصد از انواع مروارید تاهیتی، در این دسته بندی قرار دارند.

مروارید باروک (Baroque)

مروارید مصنوعی

این نمونه از مروارید ها پرورش پیدا نمی‌کنند و یا در طبیعت یافت نمی‌شوند، بلکه تولید دست انسان هستند و در ساخت آن‌ها از شیشه و یک لایه درخشان استفاده می‌شود. درخشندگی در این محصول برابر با محصولات مرغوب نبوده و روش تشخیص آن بسیار ساده است، دلیل آن هم استفاده از فرایندهای شیمایی در ساخت این محصول است. اما با وجود تمامی این موراد، به دلیل قیمت مناسب این محصول امروزه به یکی از پرفروش‌ترین محصولات عرضه شده در بازار تبدیل شده و خریداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

مروارید مصنوعی

نتیجه گیری

در این مقاله بیشتر سعی کردیم در خصوص انواع مروارید با شما صحبت کنیم و اطلاعات کاربردی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم. استفاده از انواع مرواریدهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، در تولید زیورآلات نقره بخصوص آویز نقره نما بسیار پرکاربرد بوده و خرید زیورآلات و اکسسوری که در آنها از مروارید استفاده شده باشد هدیه‌ای فوق العاده برای عزیزان شما به حساب می‌آید. علاوه‌براین استفاده از سنگ و صدف نیز در تولید اکسسوری نقره بسیار پرکاربرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×