قیمت روز نقره در ایران و جهان چند؟

قیمت روز نقره

روند افزایشی قیمت نقره در چند سال اخیر، باعث جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار نقره شده است. به همین خاطر مشتریان نقره هر روز در فضای مجازی به دنبال قیمت روز نقره و مظنه نقره هستند. شاید در یک بازه ۲۴ ساعته، مرتبا این سوال پرسیده می‌شود که “قیمت نقره چند؟” و یا این سوال که “از کجا بدونم قیمت نقره چنده؟”. برای پاسخ دادن به این سوالات مشتری، فروشگاه نقره نما، قیمت روز نقره را در دو نوبت صبح و عصر به اطلاع شما عزیزان می‌رساند. شما می‌توانید از طریق مراجعه به صفحه اول و لینک “قیمت روز نقره” به قیمت لحظه‌ای نقره یا مظنه نقره دسترسی پیدا کنید. لطفا برای مشاوره در مورد قیمت نقره و ریسک‌هایی که در مورد سرمایه‌گذاری نقره دارد با شماره ۰۹۱۰۰۰۲۵۸۰۰ تماس حاصل نمائید.

قیمت هر اونس نقره در بازارهای جهانی

خاطر نشان می‌کنیم که فروشگاه نقره نما همه روزه و در دو نوبت، قیمت روز و لحظه‌ای نقره را اعلام خواهد کرد. برای اطلاع شما و نحوه محاسبه قیمت هر گرم نقره، قیمت روزانه دلار ایالات متحده آمریکا نیز در دسترسی شما قرار می‌گیرد. در ضمن فرمول محاسبه قیمت هر گرم نقره و روش آن در زیر قرار می‌گیرد.

نقره استرلینگ ۹۲۵ و نقره خام ۹۹۹

همانطور که در مقالات قبلی اشاره شده است، نقره خام یا نقره پنبه دارای عیار ۲۴ است. نقره خام را با عدد ۹۹/۹۹۹ نشان می‌دهند. به دلیل اینکه نقره خام، بسیار نرم است، برای استفاده در صنعت مد و فشن و صنعت، مقدار مشخص بار نقره (فلزات مختلف) به آن اضافه می‌کنند. معمولا هنگام خرید نقره به صورت عمده، نقره خام یا نقره پنبه خریداری می‌شود.

نقره خام پس از افزوده شدن فلزات مختلف به آن، با عناوین مختلفی نامگذاری می‌شود. نقره استرلینگ و نقره آرژانتین (آرگنتوم) از معروف‌ترین آلیاژهای نقره به شمار می‌روند. نقره استرلینگ استانداردترین نقره برای ساخت زیورالات نقره است. در این نوع نقره از ۷/۵ درصد بار نقره برای ایجاد آلیاژ استرلینگ استفاده می‌شود. عیار این نقره ۹۲/۵ است. به عبارت دیگر نقره استرلینگ دارای عیار ۲۲ از ۲۴ است.

قیمت روز نقره و اطلاع از پوند و اونس نقره

اونس واحدی در وزن است. اونس به سه نوع اونس معمولی، اونس مایعات و اونس تروا. اونس تروا مخصوص فلزات گرانبها مانند نقره و طلاست. هر اونس تراوا معادل ۳۱/۱۰ گرم است. پس اگر تعداد اونس تروا را به ۳۱/۱۰ ضرب کنید، مقدار گرمی نقره به دست می‌آید. واحد دیگری نیز به نام پوند در خرید و فروش نقره به کار می‌رود. هر پوند نقره معادل ۱۴/۶ اونس تروا است. پس برای برای تبدیل پوند به اونس نقره مقدار پوند را در ۱۴/۶ ضرب کنید. برای به دست آوردن مقدار گرمی پوند نیز، تعداد پوند را به عدد ۴۵۳ ضرب کنید. پس برای پی بردن به قیمت روز نقره به طور خلاصه، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

هر اونس نقره تروا: ۳۱/۱۰ گرم

هر پوند نقره: ۴۵۳ گرم

هر پوند نقره: ۱۴/۶ اونس تروا

هر مثقال نقره: ۴/۶۰۸ گرم

فرمول محاسبه قیمت هر گرم نقره

قیمت روز نقره

برای استفاده از فرمول محاسبه قیمت هر گرم نقره، بایستی، از قیمت دلار ایالات متحده آمریکا مطلع باشید. قیمت دلار هر روز به همراه قیمت روز و مظنه نقره به اشتراک گذاشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×