خرید و فروش شمش نقره ارسال از اصفهان و شهرستان‌ها

خرید و فروش شمش نقره نجارزادگان اصفهان مرکز تخصصی طلا و جواهرات

خرید و فروش شمش نقره از جمله فعالیت‌های پرسود در بازار نقره ایران است. افزایش جهانی قیمت نقره و حباب موجود در بازار نقره از مهمترین دلایل سرمایه گذاری در صنعت نقره به شمار می‌رود. شمش نقره یکی از ارزشمندترین دارایی‌های یک فرد به شمار می‌شود. قابلیت نقدشوندگی شمش نقره بسیار بالاست و در اصطلاح بازار به آن دارایی نقد می‌گویند. تنها کافی‌ست که فرد قصد فروش آن را داشته باشد. از طرف دیگر خرید شمش نقره روش مطمئنی برای سرمایه‌گذاری در بازار است. به طور کلی فلز نقره به مانند هر فلز گرانبهای دیگری می‌تواند منجر به حفظ ارزش دارایی‌های افراد شود. چرا که ارزش آن تابعی از قیمت دلار ایالات متحده آمریکا و بالا بودن تقاضا نسبت به این فلز ارزشمند است. با این وجود برای خرید یا فروش شمش نقره بایستی به نکات مهمی توجه کنید.

هرگز به صورت یک جانبه وارد معاملات شمش نقره نشوید. قبل از هر معامله‌ای انجام سه فعالیت بسیار حیاتی‌ست. ابتدا میزان و مقدار شمش نقره خود را بر اساس کیلوگرم مشخص کنید. در مرحله دوم با یک مشاور مالی خبره مشورت کنید. مشاوره احتمال هر گونه ریسک به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد. و در نهایت هدف از معامله خود را مشخص کنید. هدف ممکن است تبدیل فلز نقره به دارایی ثابت و نقدشونده دیگر باشد. و یا فروش نقره به منظور تامین بخشی از مخارج زندگی. مجموعه نقره نما به عنوان یکی از معتبرترین برندهای نقره در اصفهان آماده خرید و فروش شمش نقره در وزن‌های مختلف است. در این نوشته نکاتی در مورد خرید و فروش نقره تقدیم حضور شما می‌شود. 

شمش نقره چیست؟

شمش نقره یک قطعه فلزی‌ست که از ذوب کردن نقره و قالب‌گیری آن به دست می‌آید. سطح شمش صاف بوده و فاقد هر گونه حفره و ترک است. عیار شمش نقره ۹۹۹ است. این عدد نشانگر بالاترین خلوص ممکن برای فلزات گرانبهاست. شمش نقره دارای قابی پلاستیکی‌ست که از آن در مقابل هوا و گرد و خاک محافظت می‌کند. بر روی هر شمش از جمله شمش نقره مشخصات ویژه‌ای درج می‌شود. از جمله این مشخصات می‌توان به شماره سریال، نام و نشان شرکت تولید کننده، کشور سازنده، عیار و وزن اشاره کرد. وزن شمش در بازارهای جهانی بین ۱ تا ۵۰۰۰ اونسی متغیر است (هر اونس برابر است با ۳۱/۱۰ گرم). دقت کنید که به شمش‌های بالاتر از ۷۵۰ اونس، عنوان شمش اطلاق نمی‌شود.

به چنین قطعاتی، میله نقره می‌گویند. رایج‌ترین وزن‌های میله نقره بین ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ اونس در نوسان است. میله نقره به شکل مکعب ذوزنقه ساخته می‌شود. وزن‌های بالاتر معمولا در صنعت و به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. شمش‌های مورد استفاده در صنعت ممکن است بین ۳۰۰ کیلو تا ۹ تن وزن داشته باشند. اما در صنعت جواهرات از نقره‌های ۱۰ تا ۱۰۰ اونسی استفاده می‌شود. در صورتی که قصد فعالیت در صنعت نقره را دارید، بهتر است از شمش‌های سبک‌تر (۱ تا ۱۰ اونسی) استفاده کنید. این شمش‌های قابلیت نقدشوندگی بالایی داشته و هر لحظه قابل تبدیلند. در بازار ایران شمش‌ها به صورت ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی یافت می‌شود. 

نوع و وزن شمش نقره

شمش‌های نقره موجود در بازار معمولا در دو نوع کارگاهی و کارخانه‌ای ساخته می‌شوند. در بازار فلزات گرانبهای ایران، ارزش شمش نقره توسط بانک مرکزی تضمین نمی‌شود. به همین خاطر شمش نقره بانکی وجود خارجی ندارد. اما برخی از تولیدکنندگان بزرگ اقدام به تولید کارخانه‌ای شمش نقره می‌کنند. این شمش‌ها به صورت قانونی تولید شده و تحت نظارت اتحادیه طلا و جواهر قرار دارد. نوع دیگر شمش نقره به صورت کارگاهی تولید می‌شود. این شمش‌ها را که به شمش آب شده معروف است، به عنوان ماده خام برای تولید زیورالات نقره و ظروف نقره استفاده می‌کنند. خرید و فروش شمش‌های کارگاهی از هیچ ریسک منفی برخوردار نیست. چرا که ردیابی آن به راحتی قابل انجام است. معمولا بر روی شمش‌های کارگاهی نام سازنده و کد رهگیری ثبت می‌شود. شما می‌توانید در صورت وجود هر گونه ناخالصی در شمش کارگاهی به سازنده آن مراجعه کرده و ادعای خسارت بکنید. 

اولین اقدام قبل از فروش

اگر شما از اون دسته از افرادی هستید که هر سال شمش نقره می‌خرید و جمع می‌کنید، حتما برندهای مختلفی از شمش نقره در گاوصندوق خود دارید. پس بهتر است قبل از فروش آنها شمش‌های خود را به دقت بررسی کنید. نخستین نکته‌ای که بایستی انجام دهید، تهیه لیستی از آنها و دسته‌بندی شمش‌ها بر اساس وزن است. دقت کنید که عنوان برند آن را قبل از وزن یادداشت کنید. چرا که شمش‌ها بر اساس کشور و کارخانه سازنده آن از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. به عبارت دیگر قیمت شمش مرکب از وزن و برند آن است. علاوه بر آن شمش‌ها را بر اساس شکل آن جدا کنید. شمش‌ها بر اساس شکل می‌توانند گِرد (مثل سکه)، مستطیلی (مثل الیزابت و پارسیان) و میله‌ای باشند. در این بین شمش‌های میله‌ای خود را نیز از نظر کارگاهی و کارخانه‌ای جدا کنید.

معمولا شمش‌های کارگاهی به صورت دستی ساخته شده و تنها به عنوان ماده اولیه در ساخت زیورالات و ظروف نقره مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نظر قیمت شمش کارخانه‌ای بالاتر از شمش کارگاهی و دست‌ساز است. شمش‌های کارخانه‌ای به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شود. شمش داخلی در قیاس با شمش خارجی کمتر تولید می‌شود. از معروف‌ترین شمش‌های خارجی می‌توان به شمش ترکیه‌ای، اماراتی و سوئیسی اشاره کرد. ارزش این شمش‌ها از طرف بانک مرکزی کشورهای مذکور تضمین شده است. از این نظر هر کدام از ارزش‌های متفاوتی برخوردارند. معمولا شمش سوئیسی از طرفداران بیشتری برخوردار است. وزن‌های ۱۰۰ و ۵۰۰ گرمی و ۱ کیلوگرمی از رایج‌ترین اوزان شمش‌های نقره به شمار می‌روند. 

خرید و فروش شمش‌ نقره و توجه به روندهای جهانی

قبل از اینکه قصد فروش نقره رو داشته باشید، مناسب‌ترین زمان ممکن را انتخاب کنید. همواره در مورد روندهای جهانی قیمت نقره مطالعه کنید. بهتر است همه روزه وبسایت silverprice را بر روی گوشی خود چک کنید. در این وبسایت امکانات کاربردی متعددی برای مشاهده روندهای قیمتی نقره در سال‌ها و ماه‌های گذشته وجود دارد. بهتر است با مفاهیم تکنیکال و فاندامنتال مالی نیز آشنایی جزوی پیدا کنید. برای یادگیری این مفاهیم نیاز به زمان زیادی ندارید. فقط کافی‌ست با یکی از فعالین بازار فارکس مشورت کنید.

با بررسی این روندها بهترین زمان خرید یا فروش نقره را خواهید دانست. در هر صورت نوسان‌گیری یکی از رایج‌ترین روش‌ها در معاملات فلزات نقره است. به یاد داشته باشید که نامناسب‌ترین زمان برای فروش یا خرید نقره در لحظات هیجانی بازار است. در چنین مواقعی بازار تحت تاثیر اخبار مربوط به تحولات جهانی قرار می‌گیرد. توصیه می‌کنیم در لحظات هیجانی بازار از انجام هر گونه معامله دوری کنید. سود پایدار در بازار نقره مربوط به زمانی‌ست که پایداری لازم در صنعت وجود داشته و میزان تقاضا نسبت به نقره در بیشترین مقدار خود قرار دارد. 

دومین اقدام مشورت با یک مشاور مالی

مشاور مالی با آشنایی کامل به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی و توجه به واقعیت‌های بازار، هیجانات و بحران‌های بازار، تکنیک‌هایی را برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مالی مشخص می‌کند. بنابراین برای اینکه در دام هیجانات آنی در بازار و مواجهه با تصمیمات هیجانی و آنی قرار نگیرید، بهتر است با یک مشاور مالی مطمئن مشورت کنید. به یاد داشته باشید که در سال‌های اخیر افت ارزش پول ملی باعث نابرابری ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی می‌شود. در نتیجه ارزش ریالی نقره روند صعودی به خود می‌گیرد. این عامل به عنوان سودآور بودن صنعت نقره نیست. بلکه به این معناست که سرمایه گذاری در نقره باعث حفظ ارزش دارایی‌هایی شما می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید از ارزش دارایی‌های خود در مقابل تورم و افت ارزش پول ملی مراقبت کنید،

سرمایه گذاری در بازار نقره و سایر فلزات گرانبها را پیشنهاد می‌کنیم. از طرف دیگر بازار ایران به خاطر دستوری بودن و اثرات ناشی از تحریم‌های جهانی به سرعت دچار هیجان‌های زودگذر می‌شود. این عامل، حبابی را در بازار نقره ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر قیمت بازاری نقره نسبت به ارزش واقعی آن افزایش پیدا می‌کند. چنین حالتی بهترین فرصت برای نوسان‌گیری از افت و خیز بازار نقره است. به هر صورت برای هر اقدام خود، دلیلی موجه و اقتصادی داشته باشید. بهره‌گیری از دانش مشاوران مالی بهترین و مطمئن‌ترین گزینه به شمار می‌رود. 

شمش را تمیز نکیند

همان طور که گفتیم شمش نقره کارخانه‌ای در داخل وکیوم پلاستیکی قرار دارد. بنابراین در هنگام فروش نیازی به تمیز کردن آن نیست. شما می‌توانید قسمت پلاستیکی آن را تمیز کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که شمش را از قاب خود خارج نکنید. اما برخی از شمش‌ها ممکن است فاقد محافظ پلاستیکی باشند. در این صورت شاید رنگ آن اندکی کدر شده باشد. پیشنهاد می‌کنیم هیچ گونه تمیزکاری بر روی آن انجام ندهید. چرا که منجر به ایجاد خش بر روی شمش می‌شود. تیرگی شمش ممکن است بر روی قیمت آن تاثیر منفی داشته باشد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم هنگام خرید شمش از شفافیت آن اطمینان حاصل کنید. 

معمولا خریداران شمش موقع خرید حتی به اثر انگشت روی شمش نیز حساسیت دارند. پس بهانه دست خریدار ندهید. اگر شمش شما قاب محافظ نداشت، برای آن کاور تهیه کنید. کافی‌ست به فروشندگان لوازم طلا و نقره مراجعه کنید و نوع پلاستیکی یا لاک آن را خریداری کنید. موقع جا زدن شمش در قاب بهتر است از یک دستکش پارچه‌ای استفاده کنید تا از باقی ماندن اثر انگشت بر روی شمس جلوگیری کند. در نگهداری شمش نقره نیز دقت کنید. هرگز شمش را در مقابل نور آفتاب و در مجاورت رطوبت قرار ندهید. نقره در مجاورت هوا و رطوبت واکنش داده و دچار اکسیداسیون می‌شود. 

خرید و فروش شمش نقره

برندهای شمش نقره را بشناسید

در بازار ایران، شمش‌های کارخانه‌ای به دو صورت خرید و فروش می‌شوند. دسته اول شمش‌های نقره تولید داخل است. این شمش‌ها توسط کارخانه‌های تحت نظر اتحادیه طلا و جواهر تولید می‌شوند. دسته دوم شمش‌های نقره وارداتی است. این شمش‌ها عمدتا تولید ترکیه، امارات متحده عربی و سوئیس است. از معروف‌ترین برندهای شمش نقره می‌توان به برندهای Credit Suisse، Engelhard و Johnson Matthey اشاره کرد. در بین شمش‌های خارجی، برندهای سوئیسی از ارزش بالاتری برخوردار هستند. 

خرید و فروش شمش نقره

فروش حضوری شمش نقره

یکی از مطمئن‌ترین راه‌های فروش نقره، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر نقره یا فلزات گرانبهاست. البته دقت کنید که تنها برخی از فروشگاه‌ها اقدام به خرید شمش نقره می‌کنند. در این روش، خریدار مستقیما به فروشگاه مراجعه کرده و در همان مکان اقدام به خرید شمش شما می‌کند. در مورد فروش نیز چنین است. شما می‌توانید شمش خود را به صورت امانی در نزد فروشگاه نقره بگذارید. به این ترتیب اطمینان دارید که شمش شما با قیمت روز به فروش خواهد رسید. یکی از اصلی‌ترین مزایای نگهداری شمش نقره در فروشگاه نقره فروشی، نگهداری امن آن در گاوصندوق‌های حرفه‌ای و مجهز است. با این حال بهتر است شمش خود را به فروشگاهی آشنا و مطمئن بسپارید. 

نقره نجارزادگان برندی معتبر برای خرید و فروش شمش نقره

مجموعه نقره نجارزادگان با تجربه‌ای بیش از ده سال در حوزه صنعت طلا، نقره و جواهرات آماده خرید شمش نقره شماست. در این مجموعه خرید و فروش شمش نقره به صورت روزانه انجام می‌شود. شما می‌توانید درخواست خود را از طریق وبسایت، تلگرام، واتس اپ و یا اینستاگرام به کارشناسان ما ارسال کنید. اگر قصد فروش شمش خود را دارید، عکس واضحی از محصول خود را ارسال کنید. کارشناس ما پس از بررسی عکس به درخواست شما پاسخ می‌دهد. از جمله سرویس‌های نقره نجارزادگان، تولید، خرید و فروش شمش آب شده، شمش داخلی و خارجی، ساچمه نقره، زیورالات نقره و ظروف نقره قلمزنی‌ست. علاوه بر اینها، مجموعه ما آماده خرید سکه‌های نقره و قدیمی شماست. توجه کنید که بسیاری از افراد شمش نقره را با سکه نقره به صورت یکسان به کار می‌برند. در حالی که چنین نیست.

برخی از شمش‌های نقره به صورت سکه‌های یادبود ساخته می‌شوند. با این حال نباید این دو را به جای یکدیگر به کار برد. در صورتی که در منزل خود، سکه‌هایی متعلق به دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی دارید، می‌توانید عکس آن را به کارشناس ما ارسال کرده و درخواست قیمت کنید. مجموعه نقره نجارزادگان تحت نظر وزارت صنعت و معدن (نماد الکترونیکی) و اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان (مجوز کسب) به فعالیت می‌پردازد. در قسمت فوتر وبسایت می‌توانید مدارک و مجوزهای مربوط به فعالیت این مجموعه صنفی را مشاهده کنید. ارسال شمش نقره از اصفهان و تهران انجام می‌پذیرد. نحوه دریافت شمش به دو صورت حضوری و ارسال می‌باشد. انتخاب نوع ارسال بر عهده خریدار است. 

خرید و فروش شمش نقره در اینترنت

اگر قصد دارید که شمش خود را در اینترنت به فروش برسانید یا از آنجا خرید کنید، باید دقت لازم را به خرج بدهید. اعتماد کامل به فضای مجازی در خرید و فروش شمش نقره از مهلک‌ترین اشتباهات رایج در بین برخی از افراد است. در چند سال اخیر وبسایت‌هایی مانند دیوار، فضای مناسبی را برای خریداران و فروشندگان ایجاد کرده است. شما می‌توانید برای فروش شمش خود، عکس آن را در وبسایت‌هایی مانند دیوار گذاشته و منتظر تماس خریداران باشید. در صورتی که از قیمت آن اطمینان دارید، می‌توانید آن را به خریدار بفروشید. اما در مورد خرید شمش نقره، چنین ریسکی توجیه‌پذیر نیست. بهتر است ابتدا به محل مورد نظر فروشنده مراجعه کرده و شمش را از نزدیک رویت کنید. این تمام ماجرا نیست. از فروشنده درخواست کنید تا شمش را به نزد کارشناس نقره مورد نظر شما برده و مورد ارزیابی فنی قرار بدهید. 

از طرف دیگر خریدار پس از رویت عکس شمش نقره شما، درخواست رویت آن را می‌کند. در چنین مواقعی شمش را مستقیما به خریدار ارسال نکنید. بهتر است شمش را به فروشگاه نقره معتبر و آشنا برده و منتظر خریدار باشید. به هیچ وجه قبل از واریز وجه شمش، آن را در اختیار خریدار قرار ندهید. بپس از فروش نیز رسیدی مبنی بر دریافت شمش از خریدار دریافت کنید. دقت کنید که در این رسید، مشخصات خریدار از جمله کد ملی، شماره تماس و آدرس ثابت او درج شود. در صورت امکان از یک نفر نیز به عنوان شاهد معامله استفاده کنید. 

5 thoughts on “خرید و فروش شمش نقره ارسال از اصفهان و شهرستان‌ها

  1. فرهمند ثابیتی says:

    سلام خواستار دانستن قیمت شمش ترکیه امارات یا ایران هستم

    • alireza najarzadegan says:

      سلام عرض ادب
      به دلیل نواسانات قیمتی برای قیمت بروز میتوانید در واتساپ با ما در ارتباط باشید .
      09100025800

  2. اسما says:

    سلام من ۳۰۰ میلیون ریال پول دارم که می خواهم با آنها کار کنم و با سود آنها زندگی کنم به نظر شما در شمش نقره سرمایه گذاری کنم هیچ اطلاعی از این کار ندارم و تا حالا هم شمش نقره ندیده ام فقط شخصی به من گفته که سرمایه گذاری خوبی اسن

    • نقره نما says:

      سلام. وقت بخیر.
      لطفا با شماره نقره نما تماس بگیرید. همکارمون کاملا شما رو راهنمایی خواهند کرد.
      09100025800

      با تشکر

  3. سهراب نساج پور says:

    سلام. به فکر فروش شمش نقره بودم. همین جوری داشتم سرچ می کردم. مقاله تون خیلی کمک کرد. ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×