آویز نقره زنانه و مردانه

گردنبند نقشه ایران

آویز نقره یکی از زیورالات یا اکسسوری‌های بسیار پرطرفدار در بین خانم‌ها و آقایان است. آویز به گردنبند بدون زنجیر گفته می‌شود. اما سوال اینجاست که چرا برخی از افراد بیشتر به دنبال خرید آویز هستند؟ معمولا خانم‌ها در جعبه جواهرات خود دو یا چند گردنبند دارند که هر کدام دارای یک زنجیر طلا یا نقره است. از طرف دیگر به راحتی می‌توان زنجیر را با گردنبندهای مختلف ست کرد. برای صرفه‌جویی در خرید زنجیر می‌توان تنها اقدام به خرید آویز کرد.

دقت کنید که در خرید گردنبند می‌توان با عدم خرید زنجیر، مقدار مشخصی از قیمت آن را پائین آورد. توصیه می‌کنیم در خرید آویز نهایت دقت را به خرج بدهید. در صورتی که آویز نقره شما از نوع ساده باشد، می‌توان آن را با زنجیرهای مختلف ست کرد. اما در صورتی که آویز شما دارای مروارید، الماس و سنگ‌های قیمتی باشد، باید حواستان به همه چیز باشد. در این نوشته به معرفی چندین نوع آویز نقره می‌پردازیم. در ادامه سعی می‌کنیم به قوانین مهم در ارتباط با ست کردن آویز نقره اشاره کنیم. 

نکات مهم در انتخاب آویز

انتخاب آویز به مانند هر زیورالات دیگری نیازمند دقت کافی به سایر زیورالات، استایل صورت، شکل کتف و رنگ پوست است. همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، آویز نقره فاقد زنجیر است. بنابراین برای استفاده از آویز نقره به زنجیر نقره نیاز دارید. به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب آویز، زنجیر مناسبی برای آن انتخاب کنید. ممکن است که از قبل زنجیرهایی در جعبه جواهرات خود داشته باشید. با این وجود بهتر است به دقت به نکات زیر توجه کنید. چرا که هر آویزی با هر زنجیری ست نیست. 

وزن، رنگ و طرح

  • وزن آویز و زنجیر: گردنبند متشکل از دو بخش آویز و زنجیر است. این دو بایستی از نظر وزن نسبت مشخصی با یکدیگر داشته باشند. در صورتی که وزن آویز بیشتر از زنجیر باشد، قطعا باعث پارگی زنجیر خواهد شد. تصور کنید که در یک مهمانی شلوغ، زنجیر پاره شده و آویز به گوشه‌ای پرت شود. در این صورت، تمام زمان شما صرف جستجوی گردنبند شده و لذتی از مهمانی نخواهید برد. بنابراین دقت کنید وزن آویز نقره سنگین‌تر از زنجیر نباشد. یا حداقل وزن زنجیر و آویز یکسان باشد. با این نکته مانع آسیب جدی به آویز خود شوید. 
  • رنگ زنجیر و آویز: رنگ یکی از اصلی‌ترین نکات در انتخاب زنجیر مناسب برای آویز است. دقت کنید که رنگ هر دو بخش با یکدیگر همخوانی داشته باشد. برای مثال در صورتی که انتخاب شما، آویز نقره است، حتما از زنجیر نقره یا زنجیر طلای سفید و یا پلاتین استفاده کنید. هرگز برای آویز نقره از زنجیر طلای زرد استفاده نکنید. این امر بی‌نظمی فاحشی در استایل شما ایجاد می‌کند. 
  • طرح آویز و زنجیر: بر اساس بررسی تاریخ صنعت مد و جواهرات، طرح‌های ساده و کلاسیک از پرطرفدارترین استایل‌های طول تاریخ به شمار می‌رود. به طوری که بیشتر افراد دوست دارند از مدل‌های ساده و تک رنگ استفاده بکنند. بنابراین بهتر است که برای آویز نقره خود به دنبال زنجیر ساده باشید. در صورتی که طرح آویز شما از نوع شلوغ و پرزرق و برق است، با استفاده از یک زنجیر ساده، مانع از جلب توجه بیشتر مخاطب به آویز خود شوید. اما با این حال بهتر است که طرح زنجیر و آویز با یکدیگر همخوان باشد. 
  • قفل زنجیر و آویز: قفل زنجیر باعث چفت شدن در آویز نقره می‌شود. استحکام قفل به دوام گردنبند شما کمک می‌کند. از طرف دیگر ضخامت زنجبر بایستی به حدی باشد که از حلقه آویز عبور کند. در صورتی که اندازه و وزن آویز بیشتر باشد، قفل توانایی تحمل آن را نخواهد داشت. پس به این موضوع ساده دقت زیادی داشته باشید. 
825,000 تومان
647,000 تومان
430,000 تومان
710,000 تومان

طرح‌های مختلف آویز نقره

آویز نقره یکی از زیورالاتی‌ست که به زیبایی گردن خانم‌ها و آقایان کمک می‌کند. اما از آنجایی که آویز و گردنبند از تنوع بالایی برخوردار است، بایستی در انتخاب آن دقت لازم را به خرج داد. چرا که با کمترین اشتباهی، استایل شما بر هم می‌خورد. آویز قلب، بی‌نهایت، ستاره، ماه و ستاره، کتیبه، استیتمنت، طرح گل و چشم و نظر از مهمترین آویزهای نقره موجود در بازار به شمار می‌روند. مهم این است که شما به چه دسته‌ای از این آویزها علاقه داشته باشید.

برای مثال در صورتی که احساسی و ظریف باشید، مسلما به آویز قلب، عشق و بی‌نهایت علاقه بیشتری خواهید داشت. شما با استفاده از این آویزها، احساسات خود را به اطرافیان نشان می‌دهید. آویز قلب نشان‌دهنده عشق شماست. شما با آویزهایی با طرح ستاره می‌توانید به همسر خود نشان دهید که او تا چه اندازه برای شما بی‌نظیر است. آویز الماس نیز انگیزه و نیت جدی شما را می‌رساند. در ادامه به برخی از انواع آویز اشاره می‌کنیم. 

آویز کلاسیک

آویز نقره کلاسیک همیشه و در هر دوره تاریخی در ویترین جواهرفروشان وجود داشته است. این زیورالات به دلیل طراحی زیبایشان بسیار چشم ‌نواز هستند. این آویزها علاوه بر نقره از طلا هم ساخته می‌شوند و با سنگ‌های قیمتی یا مروارید تزئین می‌شوند. آویزهای سنگی را می‌توان به راحتی با گوشواره ست کرد. در صورتی که برای خرید آویز به عنوان هدیه به مشکل برخوردید، حتما انتخاب خود را از بین آویزهای کلاسیک انجام بدهید. چرا که یکی از مهمترین ویژگی‌های آویز کلاسیک این است که قابل استفاده در هر سن و موقعیت شغلی‌ و هر سلیقه‌ای است. به همین خاطر شما می‌توانید از آویز نقره کلاسیک در موقعیت‌های رسمی و قرارهای مهم کاری استفاده کنید. 

آویز استیتمنت

آویز استیتمنت (Statement Necklace) به آن دسته از زیورالاتی می‌گویند که دارای پیامی برای مخابره به طرف مقابل است. برای مثال آویز فروهر و فرشته دارای پیام مهمی است. شما با پوشیدن آویز فروهر به دوستان و آشنایان خود اعلام می‌کند که “من طرفدار راستی و روی آوردن به سنت‌های باستانی هستم”. به عبارت دیگر فردی که از فروهر استفاده می‌کند، دنیای باستان و مدرن را در همدیگر تلفیق می‌کند.آویز بی‌نهایت نیز پیام دیگری در پسِ پشت خود دارد. فرد با پوشیدن آویز بی‌نهایت، پیامی از عشق بی‌نهایت به اطرافیان خود مخابره می‌کند.

به طور کلی افرادی که از گردنبند یا آویز استیتمنت استفاده می‌کنند، دارای روحیه‌ای جسور برای انتقال پیام هستند. این گونه افراد همواره در مرکز توجه در یک جمع هستند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما در جعبه جواهرات خود یکی از آویزهای استیتمنت را داشته باشید. آویز استیتمنت در اشکال مختلفی وجود دارند و در هر فروشگاهی به وفور یافت می‌شوند. طرح این آویزها ستاره، انار، فرشته، فروهر، قلب، ماشین، گل و… را شامل می‌شود. این آویز و طرح انتخابی شما، شخصیتتان را نشان می‌دهد. اگر قصد دارید که این آویز نقره نما را به عنوان هدیه بخرید از سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌های او اطلاعات کسب کنید و طبق سلیقه‌اش یک طرح را انتخاب کنید. 

آویز مذهبی

برخی از مشتریان از طرح‌هایی با نشانه‌های مذهبی استقبال می‌کنند. برای این افراد وجود نوشته یا علامتی که نشان از آموزه‌های دینی و مذهبی باشد، بسیار مهم است. طرح‌های و ان یکاد و آیه الکرسی از معروف‌ترین آویزهای نقره موجود در بازار است. این آویزها بسته به نوع تولید آن ممکن است ظریف یا درشت باشد. آویز مذهبی از رایج‌ترین زیورالات برای هدیه روز مادر و هدیه اعیاد مذهبی به شمار می‌روند. در بین مسیحیان بیشتر از نشان صلیب استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر نشان فروهر در ایران طرفدار بسیاری پیدا کرده است. فروهر از نشانه‌های مصری و آشوری است که بعدها وارد فلات قاره ایران شد. این نشان نمادی از راستی در دنیای باستانِ شرق میانه است. 

897,000 تومان
ناموجود
897,000 تومان
ناموجود
ناموجود
339,000 تومان
ناموجود
ناموجود
ناموجود
ناموجود

آویز چشم و نظر

در فرهنگ عامه ایران، برخی از افراد اعتقاد زیادی به چشم و نظر دارند. در واقع انسان ایرانی چنین فکر می‌کند که همواره در مقابل خطرات محیطی غیرقابل پیش‌بینی قرار دارد. بنابراین برای در امان ماندن در مقابل چنین مخاطراتی بایستی پیش دستی کند. در چنین حالتی افراد به طرح‌هایی مانند چشم و نظر و اسفند روی می‌آورند. زیورالات چشم و نظر از جمله اکسسوری‌هایی است که در بین مردم از طرفداران بسیاری برخوردار است. طرح این آویز به صورت چند دایره تو در تو است. به طوری که مرکز دایره به رنگ تیره و به شکل مردمک چشم است. به عقیده مردم، این طرح باعث رانده شدن اراده‌های مخرب از اطراف انسان و شکستن طلسم‌های شیطانی می‌شود. بنابراین به فرد حاملِ این آویز آسیبی نمی‌رسد. 

آویز نقره مردانه

به خاطر مسائل فقهی، بسیاری از آقایان از آویز طلا و مخصوصا طلای زرد استفاده نمی‌کنند. از این رو فلز نقره در میان آقایان از محبوبیت زیادی برخوردار است. در کشور ما به لحاظ فرهنگ خاص آن، آقایان به ندرت از آویز استفاده می‌کنند. البته استفاده از آویز در میان دراویش رواج دارد. اما این طبقه بیشتر از دانه‌های تسبیح یا دعا استفاده می‌کنند. در چند سال اخیر برخی از جوانان و نوجوانان پسر و آقا طرفدار نوعی آویزهای مردانه استیتمنت مانند فروهر شده‌اند. توصیه می‌کنیم که در انتخاب آویز نقره به طرح آن و در عین حال به رنگ پوست خود دقت کنید. 

اگر پوست شما از تناژ سرد برخوردار باشد، نقره مناسب‌ترین گزینه است. برای پوست گرم زیورآلات نقره زرد رنگ را توصیه می‌کنیم. از طرف دیگر برای پوست خنثی هر دو رنگ سفید و زرد طلایی مناسب هستند. در انتخاب گردنبند و آویز نقره نما برای یک آقا به گردن وی دقت کنید. اگر گردنش پهن است، آویزهای کوچک بهترین گزینه است. و اگر گردنی لاغر دارد، انتخاب‌های کمی درشت‌تر مناسب هستند. آویزهای مردانه به اندازه آویزهای زنانه پر زرق و برق و متنوع نبوده و طراحی‌های ساده‌تری دارند. در انتخاب آویز برای آقایان به خصوصیات شخصی و رفتارهای آنان دقت کنید.

آویز نقره زنانه

آویزهای نقره زنانه در مقایسه با آویزهای مردانه از تنوع و زرق و برق بیشتری برخوردار هستند. شما می‌توانید با توجه به مناسبت، سلیقه و دیگر پارامترهای مورد نظر خودتان، یکی از انواع آویزهای نقره را برای خودتان یا به عنوان هدیه انتخاب کنید. اگر قصد دارید آویز را به همسر یا مادرتان هدیه بدهید، می‌توانید از سرویس نقره استفاده کنید. چرا که آویز طلا در مقایسه با نقره بسیار گران‌قیمت‌تر است. البته پیش از خرید آویز، بهتر است که درباره سرویس نقره زنانه مطالعه کنید.

اولین نکته این است که قبل از خرید آویز نقره به بودجه خود توجه کنید. اگر قصد خرید هدیه‌ای گران‌تر را دارید می‌توانید فلزات گران‌ قیمت‌تر را انتخاب کنید. درباره سنگ‌های تزئینی آویز تصمیم بگیرید. قیمت آویز تا حد زیادی به قیمت سنگ‌های آن بستگی دارد. گردنبند و آویز هدیه‌ای مناسب برای مناسبت‌های مختلف است. هنگام انتخاب به سلیقه شخص مورد نظر توجه داشته باشید و از قوه تخیل خود استفاده کنید. 

2 thoughts on “آویز نقره زنانه و مردانه

  1. پروین says:

    چند تا از کاراتون رو دوست داشتم. ناموجوده. کی موجود می شه؟

  2. سهیلا عسگری زاده says:

    می شه بگید که اندازه زنجیر رو چه جوری بفهمم که مناسبه یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×