همه چیز در مورد نحوه ترکیب کردن یا لایه بندی زیورآلات نقره

لایه بندی زیورآلات نقره

تجربه نشان داده که بعضی از اوقات، استفاده از یک تکه زیورآلات یا جواهرات و ست شدن اونها با لباس کافی نیست. در چنین مواقعی لایه بندی زیورآلات نقره خیلی جواب می‌ده. منظورمون از لایه بندی اینه که شما زیورآلات نقره خودتون رو به صورت چند لایه استفاده کنید. این روش از ست کردن زیورآلات و جواهرات مدت‌ها بود که از مد افتاده بود، اما در یکی دو سال اخیر دوباره طرفداران زیادی پیدا کرده. لایه بندی زیورآلات نقره نیاز به جسارت خاصی داره. این کار باعث می‌شه که شما در بین جمع کاملا متمایز بشید و به فردی شیک پوش معروف بشید. اما این جوری هم نیست که شما همزمان چند لایه گردنبند، چند لایه دستبند و چند انگشتر دست کنید. قانون سادگی و زیبایی فراموشتون نشه.

معروف‌ترین نوع چند لایه پوشیدن زیورآلات و جواهرات مربوط به گردنبند می‌شه که در جای خودش در موردش بیشتر صحبت می‌کنیم. یک اتفاق بسیار خوبی که هم در چند لایه پوشیدن زیورآلات نقره پیش ‌می‌یاد اینه که ما مجبور می‌شیم از تمامی زیورآلات موجود در کیف یا جعبه جواهراتمون استفاده کنیم. پس با هم قدم به قدم شروع می‌کنیم تا چند لایه ست کردن زیورآلات نقره رو یاد بگیریم:

قانون اول: انتخاب نوع زیورآلات نقره

یک نکته طلایی در لایه بندی زیورآلات نقره، استفاده از زیورآلات مشابه هم هست. به این نکته هم باید توجه کنید که پوشیدن حداقل زیورآلات و توجه به مینیمال بودن آنها خیلی به زیبایی و شکیل بودن استایل شما کمک می‌کنه. مثل گردنبندهایی که آویزهای کوچک و ظریف دارند. یا دستبندهایی که از حلقه‌های نازک تشکیل شدند. یک راه دیگه اینه که شما چند زیورآلات متضاد رو انتخاب کنید. این جوری پیامتون خیلی زود مخابره می‌شه. به اصطلاح دوستانه، چشم طرف رو می‌ترکونی! اما حواستون باشه که از ترکیب متضاد جواهرات بهتره در مهمانی‌های دوستانه استفاده کنید. چنین لایه‌بندی به درد مهمانی‌های رسمی نمی‌خوره.  

قانون دوم: لایه بندی زیورآلات نقره بر اساس نوع شکل و جنس

اگر از اون دسته خانم‌هایی هستید که تازه با لایه بندی زیورآلات نقره آشنا شدید، کمی تامل کنید. چون شما از تجربه لازم برخوردار نیستید. پس بایستی کمی آزمون خطا کنید. در این جور مواقع بهتره که که زیورآلات نقره‌ای رو انتخاب کنید که از نظر سبک و شکل شبیه هم باشند. برای مثال اگر روی زیورآلاتتون، سنگ یا مروارید به کار رفته، بهتره همه‌شون از همین نوع باشند. یعنی همشون دارای سنگ یا مروارید باشند. یا اینکه همشون آبکاری شده باشند. در لایه بندی زیورآلات و جواهرات، هیچ موقع نقره و طلا رو با هم استفاده کنید.

نکته مهم 1

درسته که باید در لایه بندی زیورآلات، همه تکه‌ها بهتره هم استایل باشند. اما می‌تونید یه جوری ترکیب کنید که بشه از سبک‌های مختلف هم استفاده کرد. برای مثال می‌تونید همزمان با استفاده از زنجیر نازک، از یک مهره مروارید بزرگ به عنوان آویز استفاده کنید. پس باید به نوعی وزن و تونالیته زیورآلات رو رعایت کنید. تا زمانی که این مساله رعایت بشه، مثل شعری می‌شه که وزن و قافیه‌ش درست و صحیحه. فایده این کار اینه که دیگه همه قطعات زیورآلاتتون یکسان نیست.

نکته مهم 2

اگر دلتون می‌خواد که هم از چند لایه زیورآلات استفاده کنید و همزمان دستبند و انگشتر هم داشته باشید، به این موردی که تذکر می‌دیم، توجه کنید. به نظر ما این کار اصلا ایرادی نداره و به زیبایی شما لطمه نمی‌زنه. اما دقت کنید اگر از گردنبند چند لایه استفاده می‌کنید، حتما حتما بایستی از انگشتر و دستبند ساده استفاده کنید. سادگی انگشتر و دستبند کمک می‌کنه که چند لایه بودن گردنبند نقره شما توی مرکز توجه باشه. به این کار متعادل کردن زیورآلات می‌گن. یعنی اون انگشتر و دستبند نقره باعث به تعادل رسیدن استایل شما می‌شه. این جور لایه بندی زیورآلات نقره رو ما در مهمانی‌های غیررسمی مثل جمع دوستانه توصیه می‌کنیم و نه مهمانی‌های رسمی.  

نحوه لایه بندی گردنبد نقره

اول از همه برای لایه بندی گردنبند نقره بهتره که از چند گردنبد با طول‌های متفاوت استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اولین گردنبدی که انتخاب می‌کنید یک گردنبند نقره چوکر یا طوقی باشه. این نوع گردنبندها معمولا کوتاه هستند و دور گردن و یقه رو کاملا پوشش می‌دن. برای لایه اول، چوکر یا طوقی بهترین گزینه هست. بعد برید سراغ یک گردنبند طولانی‌تر و همین طور تا گردنبند سوم و حتی چهارم پیش برید. این جوری گردنبندهای شما هم به یکدیگه گره نمی‌خوره. ترکیب بندی گردنبند از اون مدل‌های پرطرفداره. چون که مثل آبشار دیده می‌شه. آبشاری متلاطم از امواج زیبایی و درخشش. تصور کنید در حین مهمانی که روبروی کسی ایستادید و دارید صحبت می‌کنید، همین جوری کلمات مثل آبشار از ذهنتون جاری می‌شه. ایده قشنگیه. نه؟  

لایه بندی زیورآلات نقره

 اگر به هر دلیلی گردنبندهای با طول متفاوت نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم که روی آویزها مانور بدید. یعنی اینکه آویزها رو از چند مدل مختلف انتخاب کنید تا از همدیگه متمایز دیده بشن. برای مثال می‌تونید یکی از آویزها رو در مرکز قرار بدید، یکی رو در سمت راست و اون یکی رو در سمت چپ. احتمال به هم گره خوردن گردنبندها در چنین حالتی وجود داره. اما نگران نباشید، درخشیدن میان جمع این جور دردسرها رو هم داره. بعد از مهمونی می‌تونید از همدیگه بازش کنید.

توجه کنید که اگر از گردنبند چوکر استفاده می‌کنید، به ضخامتش توجه کنید. هر چقدر ضخیم‌تر بهتر. یادتون باشه که بالای آبشار باید خروشان باشه! گردنبند اولی استایلتون رو حسابی می‌سازه. اگر می‌خواهید که خیلی سنگین و رسمی دیده نشید، نباید از بیش از دو یا سه گردنبند استفاده کنید. تعداد بیشتر از این استایلتون خیلی اسپورت نشون می‌ده.

لایه بندی زیورآلات نقره

لایه بندی زیورآلات نقره: دستبند

لایه بندی دستبند ایده خیلی خوبیه. اما باید دقت کنید که فقط یک دستتون رو لایه بندی کنید. دست دیگه باید کاملا آزاد باشه و شلوغی رو به تعادل برسونه. اگر از او دسته از خانم‌هایی هستید که قصد رفتن به مهمانی‌های غیررسمی و دوستانه رو دارید. می‌تونید در کنار دست لایه بندی شدتون، دست دیگه‌تون را با یک دستبند بسیار ساده و ظریف بپوشانید. به هر صورت قبل از هر گونه لایه بندی زیورآلات نقره، این دو تا سوال رو مرتب تکرار کنید. “آیا این لایه بندی به لباس و رنگ پوست من می‌یاد؟ و ؟آیا به زیبایی من کمک می‌کنه؟”.

می‌تونید با ضخامت و نازکی و ترتیب دستبندها کمی بازی کنید و بهترین حالت رو انتخاب کنید. بهتره یک دستبند نازک رو در کنار دستبند ضخیم قرار بدید تا متعادل‌تر به نظر برسه. اگر هم از دستبندهایی استفاده می‌کنید که عرضشون یکسان هست، می‌تونید در دستنبد خودتون از مهره یا مروارید هم استفاده کنید.

لایه بندی زیورآلات نقره

یک چیز جالب. فکر نکنید نمی‌تونید از ساعت استفاده کنید. ساعت رو هم می‌تونید بین دستبندهاتون جا بدید. فقط دقت کنید که ساعتتون یک وجه مشترکی با دستبندهاتون داشته باشه. برای مثال اگر دستبند نقره شما آبکاری شده، بهتره ساعتتون هم صیقلی و درخشنده باشه.

لایه بندی انگشتر یا حلقه نقره

شاید دوست داشته باشید که دو انگشتر یا حلقه رو توی یک انگشتتون بپوشید. اما ما توصیه می‌کنیم برای اینکه لایه بندی حلقه‌های نقره درست انجام بشه، اون‌ها رو بین انگشت‌های دستتون پخش کنید. برای مثال می‌تونید یک انگشتر در انگشت اشاره، دو حلقه در انگشت وسط و یک انگشتر هم در انگشت حلقه بپوشید. البته تعداد بیشتر از دو تا انگشتر هم جواب می‌ده. بستگی به میزان رسمی بودن مهمانی و جسارت شما داره. به تعداد انگشتر نقره موجود در کیف جواهراتتون هم ارتباط مستقیمی داره.

لایه بندی زیورآلات نقره

یک روشی که می‌تونید ازش استفاده کنید اینه که انگشت کناری انگشت پر از حلقه رو خالی نگه دارید. این جوری جلب توجه بیشتری می‌کنه. یا اینکه می‌تونید برای انگشت شستتون یک حلقه نقره رنگی انتخاب کنید. برای جذاب بودن می‌تونید یک حلقه رو در انتهای انگشت و اون یکی رو در انتهای انگشت قرار بدید. فقط دقت کنید انگشتر کاملا در انگشت شما چفت بشه. احتمال شل بودن و افتادنش رو حتما در نظر بگیرد.

لایه بندی زیورآلات نقره

دقت کنید که دقیقا مثل لایه بندی دستبند، اندازه‌های انگشترها رو هم متفاوت در نظر بگیرید. به شکل و استایل‌هاش هم توجه کنید. برای مثال می‌تونید یک حلقه بزرگ به انگشت وسط دستتون بپوشید و سه یا چهار انگشتر ظریف با سنگ‌های کوچک در اطراف اون. هر چقدر تجربتون توی لایه‌بندی زیورآلات نقره بالاتر بره، خودتون هم می‌تونید روش‌های دیگه‌ای رو ابداع کنید. اگر تجربه بیشتری از این مطالب ما داشتید، حتما با نقره نما به اشتراک بگذارید. مخاطبان ما منتظر نظرات ارزشمند و کاربردی شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×