طول زنجیر گردنبند نقره بر چه اساسی تعیین می‌شه؟

طول زنجیر گردنبند

شما هر نوع لباس با هر فرمی که بپوشید، مطمئن باشید که گردنبند نقره یک اکسسوری بسیار مناسب و همیشگی برای استایل شما به شمار می‌ره. اما چیزی که موقع خرید گردنبند کمی وقت‌گیر هست، انتخاب طول زنجیر گردنبند نقره هست. همون طور که می‌دونید گردنبند، قسمت سینه خانم‌ها و آقایون رو برجسته‌تر و مشخص‌تر نشون می‌ده. به همین خاطر طول زنجیر هم می‌تونه باعث کوچک یا بزرگ دیده شدن قسمت سینه بشه. برای انتخاب طول زنجیر گردنبند به چند تا نکته باید توجه کنید. مثل شکل گردن، اندازه گردن، فرم بدن و فرم صورت. البته نوع یقه لباس هم موضوع مهمیه.   

فرم گردن و طول زنجیر گردنبند

اولین کاری که می‌کنید اینه که دور گردن خودتون را اندازه بزنید. برای اندازه زدن دور گردن بهتره که از متر خیاطی استفاده کنید و کاملا به دور گردن بچسبونید. البته نه کاملا چسبیده چسبیده. این موضوع بخصوص وقتی که قصد دارید گردنبند نقره چوکر انتخاب کنید، خیلی مهم هست. قبلا هم گفتیم که اگر قصد انتخاب گردنبند چوکر دارید، بایستی ۲ اینچ (۵/۰۸ سانتی متر) به اندازه دور گردنتون اضافه کنید. اگر هم دنبال گردنبند نقره معمولی هستید، ۴ اینچ (۱۰/۱۶ سانتی متر) به اندازه دور گردنتون اضافه کنید. این اضافه کردن به خاطر این هست که گردنبند دور گردن راحت باشه. این می‌شه طول یک گردنبند نقره معمولی.

طول زنجیر گردنبند

طول و عرض گردنتون رو اندازه بگیرید

زنجیرهای کوتاه مثل گردنبند چوکر برای خانم‌هایی که گردن کشیده و باریکی دارند خیلی زیباتر و چشم‌نوازتر دیده می‌شن. اما همین گردنبند رو اگه خانمی با گردن پهن و کوتاه بپوشه، خیلی بدقواره دیده می‌شه. رعایت همین مسائل هست که استایل یک خانم یا آقا رو می‌سازه. پس دقت کنید که استایلتون مهمتر از خود اکسسوری هست. اگر از اون دسته خانم‌هایی هستید که گردنتون کوتاه هست، زنجیری انتخاب کنید که طول اون بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر باشه. البته شما آزادید و می‌تونید هر اندازه‌ای که خواستید رو انتخاب کنید. اما مراقب باشید که عرض خود زنجیر ضخیم نباشه. می‌تونید یک زنجیر ضخیم رو در کنار زنجیر نازک استفاده کنید. اینجوری گردنتون بلندتر به نظر می‌رسه. اما اگه طول و عرض گردنتون متوسط هست، احتمالا هر گردنبندی با هر طولی به شما می‌خوره.

استخوان ترقوه رو در نظر بگیرید

استخوان ترقوه همون استخوانی هست که بین جناغ سینه و کتف قرار داده و حالتش افقی هست. این استخوان در صنعت زیورآلات و جواهرات به این خاطر مهمه که یک معیار و شاخص مهمی برای طول زنجیر و قرار گرفتن گردنبد روی سینه هست. از طرف دیگه چون ترقوه به صورت افقی دیده می‌شه، سینه باز خانم‌ها رو خیلی جذاب‌تر نشون می‌ده. هر چقدر پهن‌تر، جذاب‌تر. به همین خاطر اگه گردنبند درست انتخاب بشه، می‌تونه استخوان ترقوه رو برجسته‌تر نشون بده.

طول زنجیر گردنبند

اگر شما گردنتون کوتاه باشه، بایستی از زنجیرهایی به طول ۴۵ سانتی متر استفاده کنید. سعی کنید که این زنجیر روی استخوان ترقوه قرار بگیره و گردنتون کشیده‌تر دیده بشه. یک توصیه مهم اینکه حتما از یک آویز خیره‌کننده هم استفاده کنید تا توجه چشم‌ها از روی کوتاه بودن گردن دور کنه. اگر از خانم‌های سن‌ بالا هستید و گردنتون کمی چین و چروک داره می‌تونید زنجیر رو کمی طولانی‌تر هم انتخاب کنید تا تمرکز رو از روی گردن بردارید.

طول زنجیر گردنبند و گردن‌های کشیده

اگر از اون دسته خانم‌هایی هستید که گردنی افراشته و زیبا دارند، می‌تونید از زنجیرهای کوتاه‌تری استفاده کنید. بهتره اندازه زنجیر نقره‌تون بین ۱۴ تا ۱۸ سانتی متر باشه. به هر صورت دقت کنید که بایستی طول زنجیر کوتاه‌تر باشه که بلندی گردن شما رو تعدیل کنه. برای شما انتخاب گردنبند چوکر بهترین گزینه هست و توجه رو می‌بره سمت گردن زیبای شما. برای توجه بیشتر می‌تونید از یک آویز با جزئیات زیبا هم استفاده کنید که خیره‌کننده باشه.

قدتون چقدره؟

قد خانم‌ها از اونجا اهمیت داره که طول زنجیر گردنبد نقره رو مشخص می‌کنه. از نظر قدی، خانم‌ها سه دسته‌اند. خانم‌های کوتاه قد که طول قدشون زیر ۱۶۲ سانتی متر هست. خانم‌های با قد متوسط که قدشون بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی متر هست. و در نهایت خانم‌های قد بلند که قدشون ۱۷۰ و بالاتر هست. در هر کدوم از این دسته خانم‌ها، طول گردنبند نقره رو باید با توجه به قد انتخاب کرد. برای مثال طول زنجیر گردنبند در خانم‌های کوتاه قد بایستی بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر باشه. طول زنجیر در خانم‌های بلند قد بایستی کوتاه باشه که قد رو کشیده‌تر از این نشون نده. اما خانم‌های با قد متوسط می‌تونن گردنبندهای با طول مختلف رو انتخاب کنن.

طول زنجیر گردنبند لایه بندی زیورآلات

اندازه نیم تنه خیلی مهمه

اگه نیم تنه شما کوچک هست، مسلما زنجیرهای کوتاه نمی‌تونه استایل زیبایی برای شما ایجاد کنه. به اصطلاح، زنجیر کوتاه تو تنتون لنگ می‌زنه. پس بهتره از زنجیر بلند استفاده کنید. زنجیری به طول ۷۱ تا ۹۶ مناسب‌ترین اندازه هست. در مقابل، برای نیم تنه‌های درشت‌تر و بزرگ‌تر، زنجیرهای بلندتر مناسب‌تر هست. در این صورت، دنبال زنجیری باشید که طولش بین ۴۵ تا ۵۵ سانتی متر باشه.

طول زنجیر گردنبند مروارید ریز

طول زنجیر گردنبند نقره و فرم صورت

شکل صورت، راهنمای خوبی برای انتخاب طول زنجیر گردنبند هست. اگه صورتتون گرد باشه از گردنبند چوکر یا زنجیر‌های کوتاه استفاده کنید. گردنبند چوکر می‌تونه گردی صورت شما برجسته کنه. اگر صورت شما بیضی باشه، شما آزادید که هر زنجیری با هر طولی استفاده کنید. اما اگه صورت شما بلند باشه، بایستی از یک زنجیر کوتاه با طول ۴۰ تا ۴۵ استفاده کنید. خانم‌هایی که صورتشون به شکل قلب هست، بهتره از یک گردنبند چوکر یا کوتاه استفاده کنید. این نوع گردنبندها، چانه‌های باریک رو متعادل می‌کنه.

طول زنجیر گردنبند مهره های درشت

طول زنجیر رو با لباس هماهنگ کنید

گردنبند نقره چوکر رو با لباس‌های یقه باز بپوشید تا قسمت برهنه دور گردنتون بیشتر دیده بشه. پس نبایستی از لباس‌های با یقه‌های بلند استفاده کنید. هر چقدر زنجیر، کوتاه‌تر باشه، گردن شما رو برجسته‌تر نشون می‌ده. شما می‌تونید همراه با گردنبند نقره چوکر، از تاپ‌های یقه باز، اسکوپ و یقه هفت استفاده کنید.

گردنبند نقره معمولی

معمولا به گردنبندهای به طول 45 سانتی متر گردنبندهای همه کاره گفته می‌شه. این گردنبند معمولا روی استخوان ترقوه می‌افته و جلوه ویژه‌ای به سینه شما می‌ده. ضمنا می‌تونید این گردنبند رو با تی شرت یا تاپ ساده ست کنید.

گردنبندی برای تمام فصول

گردنبندهایی با زنجیر ۵0 تا ۶۰ سانتی متری رو می‌شه با هر لباسی ست کرد. حتی لباس‌های معمولی و شیک. به همین خاطر می‌تونید در دفتر کار هم از این گردنبندها استفاده کنید. گردنبندهای۵0 تا ۶۰ سانتی متری بین استخوان ترقوه و ناحیه سینه قرار می‌گیره.

یقه‌های بلند و طول زنجیر

اگر قصد دارید از لباس‌هایی با یقه‌های بلند استفاده کنید، بهتره طول زنجیر گردنبند رو بلند انتخاب کنید. طول زنجیر می‌تونه بین ۹۱ تا ۱۰۶ سانتی متر باشه. لباس‌های بلند تمام سطح نیم تنه بالا رو پوشش می‌ده و زنجیر بلند به خوبی خودنمایی می‌کنه. می‌تونید یک آویز خیره‌کننده مثل مروارید هم به زنجیرتون وصل کنید تا نگاه افراد روی آویز جلب بشه.

طول زنجیر گردنبند در یک نگاه

۱. افراد کوتاه قد باید از گردنبندهای بلند و افراد بلند قد بایستی از گردنبندهای کوتاه استفاده کنند. فقط یادتون باشه که این بلندی و کوتاهی گردنبند یک قانون کلی نیست و به عوامل دیگه‌ای هم بستگی داره. دقت کنید که استایلتون به هم نخوره.

۲. اگر لاغر اندام هستید، از زنجیرهای کوتاه و ظریف برای گردنبند خودتون استفاده کنید.

۳. اگر گردن شما کوچک باشه، گردنبند پائین‌تر قرار می‌گیره. پس باید دقت کنید طول زنجیر بلند نباشه.

۴. اگر قصد استفاده از گردنبند چوکر رو دارید، پس از اندازه گرفتن دور گردن، بهتره چیزی به اندازه دور گردن اضافه نکنید. البته این فقط یک توصیه هست. خودتون به شرایط کاملا واقف هستید.

۵. اگر همراه با گردنبند نقره، از آویز هم استفاده می‌کنید، طول خود آویز رو هم در نظر بگیرید.

۶. اگر از گردنبند بلند استفاده می‌کنید، بهتره که اون رو به صورت چندلایه ترکیب کنید. این جوری نمود بهتری پیدا می‌کنه.

طول استاندارد گردنبند

خیلی دیده شده که خانم‌ها یا آقایون موقع خرید گردنبند با اسم‌های زیادی روبرو می‌شن. کلی اسم که هر کدوم یک اندازه بخصوص داره. برای اینکه این مشکل حل بشه، اندازه هر کدوم از مدل‌های گردنبند رو براتون لیست می‌کنیم تا راحت‌تر خرید کنید:

گردنبند یقه‌ای (۳۰ تا ۳۵ سانتی متر): این گردنبند بالای ترقوه قرار می‌گیره و نسبتا ضخیم‌‌تر هست. برای این نوع گردنبند بهتره از لباس‌های با یقه باز استفاده کنید.

گردنبند چوکر (۳۵ تا ۴۰ سانتی متر):  این گردنبند روی استخوان ترقوه قرار می‌گیره و با لباس‌هایی با یقه‌های باز یا اسکوپ خودش رو بیشتر نشون می‌ده.

گردنبند پرنسس (۴۰ تا ۴۵ سانتی متر): این گردنبند پائین استخوان ترقوه قرار می‌گیره و بهتره با لباس‌های رسمی با یقه هفت یا کت پوشیده بشه.

گردنبند نمایشی (۵۰ تا ۵۵ سانتی متر): این گردنبند بین سینه و استخوان ترقوه قرار می‌گیره و بهتره با لباس‌های یقه بسته یا یقه اسکی پوشیده بشه.

گردنبند اپرا (۷۶ تا ۹۲ سانتی متر): این گردنبند بین پائین سینه تا ناف رو پوشش می‌ده و با هر یقه‌ای می‌تونید بپوشید.

گردنبند کمندی یا طنابی (بیشتر از ۹۲ سانتی متر): این گردنبند روی ناف یا پائین‌تر از ناف می‌افته. خوبی این گردنبند این هست که می‌تونید اون رو چند دور بپیچونید و با اندازه‌های مختلف ازش استفاده کنید. به این گردنبندها، گردنبند Y هم می‌گن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×