سرویس نقره زنانه و هر آنچه که باید بدانید

سرویس نقره

سرویس نقره زنانه شامل گوشواره، دستبند، انگشتر و گردنبد است که معمولا برای مراسم‌ها و مهمانی‌های تشریفاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ظهور روکش رادیوم در صنعت زیورآلات نقره، سرویس‌های نقره گوی سبقت را از سرویس‌های طلا از نظر فراوانی ربوده‌اند.

ارزان بودن نقره و تنوع بی‌نهایت طرح‌های آن باعث شده است که زیورآلات نقره در ترندهای صنعت مد، جای پای بزرگی را از خود به جا بگذارد. معمولا طراحان جواهرات نقره بیشتر به زنانی توجه می‌کنند که طالب مدل‌های متفاوتی از سرویس نقره یا نیم ست نقره و یا اکسسوری نقره هستند. با اینکه تنوع بالای سرویس نقره زنانه باعث انتخاب سخت آن می‌شود، اما در عوض خانم‌های عزیز را از هر سلیقه‌ای پوشش می‌دهد. برای مثال می‌توانید در فروشگاه نقره نما برای هر سلیقه‌اش، سرویس نقره مناسب آن شخص را پیدا کنید. فقط کافی هست که چندین نکته در انتخاب سرویس نقره را برای خود ساده‌سازی کنید.

برای سرویس نقره خود چقدر هزینه کنیم؟

اگر یک سرچ ساده در گوگل بکنیم، شاید به این نتیجه برسیم که متوسط قیمت یک سرویس نقره در بازار ایران سه میلیون تومان باشد. البته سرویس‌های گران‌تری نیز تا حدود شش یا هفت میلیون تومان وجود دارد. صرف نظر از اینکه برخی از خانم‌ها خرید سرویس‌های بالای سه میلیون تومان را هدر دادن پول قلمداد می‌کنند، اما باید توجه داشته باشیم که وجود سنگ‌های گران قیمت، ارزش نقره را بالاتر خواهد برد.

انگشتر ملکه سوئد، نمونه‌ای از زیورآلات گرانقیمت دنیاست. یک انگشتر زیبای نقره و یک قطعه الماس چندین قیراطی! شاید این آخرش باشه، نه؟  لطفا و لطفا از آن دسته از خانم‌هایی نباشید که روی میز آرایش خودشان چندین جعبه پر از سرویس‌های نقره ارزان قیمت دارند. مسلما این سرویس‌های دوام زیادی نخواهند داشت و پول شما را هدر خواهند داد. مناسب‌ترین قیمت برای سرویس‌های نقره بادوام و زیبا شاید عددی بین یک میلیون و دویست هزار تا دو میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

سرویس نقره زنانه را از فروشگاه معتبر بخرید

در خرید سرویس نقره علاوه بر اینکه درستی عیار نقره از اهمیت بسزایی برخوردار است، توجه به اصالت نگین‌ آن نیز مهم است. پس بعد از اینکه انگ نقره را چک کردید، به سراغ نگین‌های آن بیایید. چون که تشخیص اصل بودن نگین‌های سرویس نقره از عهده شما خارج است، پیشنهاد می‌کنیم از یک فروشگاه نقره‌فروشی خرید کنید. نقره نما این امکان را به وجود آورده است که قبل از خرید، مشاوره‌ رایگانی در مورد اصالت نقره و نگین‌های آن در اختیار شما قرار می‌دهد. کارشناسان ما از پاسخگویی به سوالات شما بسیار خوشحال خواهند شد.

آیا می‌توان به جای سرویس نقره از سرویس سلطنتی یا پارور نقره استفاده کرد؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که اصلا سرویس پارور (parure) یا سرویس نقره سلطنتی چی هست. در اصطلاح صنعت جواهرسازی، پارور به سرویس جواهرات سلطنتی گفته می‌شود که در مراسم‌های بسیار تشریفاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس سلطنتی از گوشواره، گردنبند، دکمه سردست، دستبند، سنجاق سینه و تاج (diadem) یا نیم تاج (tiara) تشکیل می‌شود. در قدیم این جواهرات عمدتا توسط طبقه مرفه و بالادست جامعه استفاده می‌شد تا جایگاه اجتماعی آنها را به نمایش بگذارد.

در کشور ما، سرویس نقره سلطنتی بیشتر در مراسم‌های عروسی استفاده می‌شود. این سرویس نقره با تاج باشکوه خود باعث می‌شود شما در میان جمع مهمانان به ملکه زیبایی مشهور بشوید. پس حتما سعی کنید در انتخاب تاج یا نیم تاج تمام دقت و ظرافت خود را به کار ببندید. شکل صورت، رنگ مو، مدل مو، مدل لباس، اختلاف قدی عروس و داماد و وزن تاج از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. برای مثال برای صورت‌های کشیده‌تر باید از تاج یا نیم تاج‌های نقره کوتاه و در عین حال نیم دایره و برای صورت‌های گرد باید از تاج‌های نقره بلندتر استفاده کرد. در پست‌های بعدی در مورد سرویس سلطنتی بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

وضعیت اقتصادی عروسی‌ها و یک توصیه مهم

با سخت‌تر شدن وضعیت اقتصادی کشور، بسیاری از خانواده‌ها قادر به خرید سرویس طلا و جواهرات گرانبها برای عروس خود نیستند. به همین خاطر به خانواده‌های عروس و داماد پیشنهاد می‌کنیم رسم و رسومات قدیمی را به کل نادیده بگیریند. توصیه ما ابتدا به عروس خانم‌هاست که در یک همکاری تنگاتنگ با خانواده داماد، فشار خرید سرویس طلا را از دوش آقا داماد بردارند. به اعتقاد نقره نما، سرویس نقره زنانه جایگزین مناسبی برای سرویس طلای عروسی‌هاست. لطفا سرمایه‌گذاری را دیگر بر روی طلا انجام ندهید. زندگی خوب عروس و داماد، خود یک سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

چقدر شبیه! واقعا چه کسی عروس مجلس است؟

تصور کنید در یک مجلس عروسی زنانه نشسته‌اید و به دور و بر خود نگاه می‌کنید. به هر خانمی نگاه می‌کنی، برق جواهراتش جهت چشمانت را به این سو و آن سو می‌کشاند. همه جا درخشان و ستاره باران است. در این بحبوحه اگر لباس سفید عروس نباشد، کسی نمی‌تواند از روی جواهرات پرزرق و برق، عروس مجلس را شناسایی کند چرا که همه خانم‌ها با جواهرات خود می‌درخشند. حالا آیا فکر می‌کنید که همه این جواهرات خانم‌ها از طلاست؟ ما می‌گوییم که در بیشتر مواقع جواب نه است. البته جواب این سوال بسیار ساده‌تر از این حرفهاست.

در همین چند سال گذشته، استفاده از روکش رادیوم بر روی زیورآلات نقره، باعث شباهت بسیار زیاد آن به طلای سفید یا پلاتین شده است. همین موضوع باعث شده است که اقبال خانم‌ها به سرویس ‌نقره بسیار بیشتر از قبل شود. بنابراین از نظر اقتصادی هم استفاده از سرویس‌های نقره بسیار به‌صرفه‌تر از طلاست.

دستبند نقره سرویس، قطعه‌ای دردسرساز!

البته نه مثل قبل، اما باز هم اتفاق می‌افتد که قفل دستبند خوب چفت نشود. بهتر است که قفل دستبند را کاملا کنترل کنید. توصیه می‌کنیم موقع خرید حواستان جمع قفل دستبند باشد تا از رفت و آمد بی‌مورد جلوگیری کنید. چیزی که خانم‌ها باید زیاد به آن دقت کنند، تناسب بین اندازه دستبند و اندازه دست است. به طوری که تنگ یا شل نباشد. یادتان باشد که دستبند تنگ، ظاهر دست را بسیار چاق‌تر از حالت معمولی نشان می‌دهد. این چیزی هست که خانم‌ها اصلا دوست ندارند.

لازم نیست از همه تکه‌های سرویس نقره استفاده کنید

اگر یادتان باشد در مقاله نیم ست نقره به چند نکته در مورد ست کردن جواهرات با همدیگر اشاره کردیم. اما اینجا لازم هست این نکته رو متذکر بشویم که نیاز نیست که در هر مهمانی رسمی از تمامی اجزاء سرویس نقره زنانه خود استفاده کنید و یا نیاز نیست که در هر مهمانی از سرویس نقره خود استفاده کنید.

یادتان باشد در هر صورت در استفاده از زیورآلات نقره محدودیت‌هایی وجود دارد و برای داشتن ظاهری شگفت‌انگیز نیازی نیست که در استفاده از تمامی اقلام سرویس نقره زیاده‌روی کنید. شاید لازم باشد از همان نیم ست خود استفاده کنید. یادتان باشد که همیشه سادگی و ظرافت توی چشم دیگران هست. پس سعی کنید در استفاده از جواهرات، مینیمالیسم را رعایت کنید. پس به همان اندازه که برای ست کردن لباس خود چندین ساعت از روز را صرف می‌کنید، نصف این وقت را برای ست کردن جواهرات خود صرف کنید!

بعضا دیده می‌شود که خانم‌ها از گوشواره‌های بلند در کنار گردبندهای بسیار پهن استفاده می‌کنند. با تمام احترامی که به انتخاب خانم‌ها داریم، باید بگوییم که این یک انتخاب وحشتناک است. نه تنها شما را زیبا نمی‌کند، بلکه نظم مهمانی را هم به هم می‌زند. بهتر است که از زیورآلات پهن برای مهمانی‌ها استفاده نکنید و جایی که گوشواره بسیار ظریف در اختیار دارید، دیگر نیازی به استفاده از گردنبند نیست. اجازه دهید تا بوی زیبایی شما را گوشواره به این سو و آن سو ببرد. فکر می‌کنم این انتخاب درستی است.

سرویس نقره را به صورت مناسبتی استفاده کنید

برای اینکه بدانید از چه سرویس نقره‌ای در چه زمان و مکانی استفاده کنید، نکاتی کوتاه برایتان آماده کرده‌ایم که شاید بتواند بخشی از مشکلات و دغدغه‌های شما را حل کند. پس با ما همراه باشید:

زیورآلات نقره روزمره

اگر عادت دارید هر روز از یک سری زیورآلات نقره خود استفاده کنید، بهتر است یک ساعت یا دستبند و یک گردنبند ساده بپوشید. معمولا زیورآلات نقره نباید زیاد جلب توجه کند. برای مثال برای یک مصاحبه شغلی استفاده از گردنبند با جزئیات زیاد یک انتخاب اشتباه است. پس می‌توانید از گردنبندی با زنجیری ساده استفاده کنید. یادتان باشد که هر روز چند قلم از سرویس نقره خود را با احترام بردارید و به راحتی از آن استفاده کنید.

زیورآلات نقره محل کار

معمولا در محل کار به جواهراتی نیاز خواهید داشت که اولین از نظر تعداد اقلام بسیار کم باشد و از طرف دیگر باعث حواس پرتی شما نشود. برای مثال می‌توانید از گوشواره‌های میخی که به گوشتان بچسبد، استفاده کنید. اما اگر در یک استارتاپ یا محیط خلاق فعالیت می‌کنید می‌توانید از انگشترهای فانتزی بزرگ استفاده کنید. به طور کلی فراموش نکیند که در محل کار از زرق و برق نقره دوری کنید. به غیر از زیورآلات نقره روزمره و محل کار، در مورد زیورآلات مهمانی هم مطالب زیادی وجود دارد که قبلا براتون توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×