خواص و فواید نقره برای مردان و زنان | پیشنهاد ۱۰ زیورالات نقره

خواص و فواید نقره برای مردان و زنان

از استفاده درمانی از نقره در قدیم، شواهد تاریخی زیادی در دست است که نشان می‌دهد که مردم عادی از نقره برای شفابخشی به بیماری‌های خود استفاده می‌کردند. دلیل آن را باید در تجاربی دانست که پزشکان قدیمی از خواص و فواید نقره برای مردان به دست آورده بودند. برای مثال طبیبان قدیمی به این موضوع پی برده بودند که نقره برای درمان زخم بسیار مناسب است.

به همین خاطر، پزشکان فلز نقره را در اطراف زخم‌های شدید و مقاوم به درمان قرار می‌دادند. این کار باعث نجات جان فرد زخمی، از مرگ حتمی می‌شده است. از کتاب قانون ابن سینا چنین برمی‌آید که او در بحث داروسازی یا قارابادین (Graphidion) از فلزاتی مانند نقره، زرنیخ، گوگرد، طلا و سرب برای ساخت ترکیبات دارویی استفاده می‌کرده است.

با این توضیح پی بردیم که استفاده از زیورآلات نقره برای مردان و زنان از جنبه درمانی و شفابخشی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است. بنابراین توصیه می‌کنیم که شما نیز برای خودتان حداقل یکی از انواع زیورآلات نقره را تهیه بکنید. شما می‌توانید در صفحه اینستگرام نقره نما و فروشگاه نقره نما مدل‌های مختلف انگشتر نقره، گوشواره نقره، دستبند نقره، گردنبند نقره، ست یا نیم ست نقره و یا سرویس نقره را مشاهده بکنید. در زیر به برخی از خواص درمانی زیورآلات نقره برای مردان و زنان می‌پردازیم.

گردنبند ظریف ماه و ستاره
گردنبند نقره ماه و ستاره مناسب برای دریافت انرژی کائنات با یادآوری آسمان بی نهایت | برای خرید روی عکس کلیک کنید

مطالبی که در ادامه می‌آید حاصل مطالعه منابع کتابخانه‌ای و وبسایت‌های مختلف است. بنابراین در صورت تعارض این مطالب با منابع علمی و پزشکی، نقره نما هیچ مسئولیتی در قبال صحت علمی و نوع برداشت مخاطبان از این مطالب بر عهده ندارد.

خواص ضد میکروبی زیورآلات نقره

از مهم‏ترین خاصیت نقره برای مردان و زنان، کاربرد ضدمیکروبی آن است. تحقیقات مختلف در سراسر جهان این موضوع را اثبات کرده‏ است. دکتر «هاری مارکراف» یکی از اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه «سنت دوبس»، به‎طور خاص ثابت کرده است که نقره بدون اینکه عوارض ناشی از استفاده از آنتی‎باکتریال‎های معمولی را ایجاد کند، چندین برابر بیشتر از آن‎ها قدرت ضدعفونکنندگی دارد.

به ‏دلیل همین ویژگی، در بسیاری موارد از ذرات نانو نقره به‎ عنوان ماده ضدعفونی‏ کننده آب استفاده می‌شود. شاید یکی از دلایلی که انسان‏های اولیه ظروف و قاشق خود را از این فلز می‎ساختند درک همین ویژگی مثبت نقره بوده است. به همین خاطر مردان و زنان با استفاده از انواع انگشتر، دستبند و زنجیر زنانه و مردانه نقره می‏توانند از این خواص ضدمیکروبی این فلز جادویی بهره‏مند شوند.

گردنبند مردانه نقره
گردنبند نقره مردانه کارتیه مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز پدر | برای خرید روی عکس کلیک کنید

خواص و فواید زیورآلات نقره برای بهبود گردش خون

آقایان به‏دلیل حضور بیشتر در اجتماع و قرارگیری در معرض تنش‏های مختلف، مستعد افزایش فشارخون و مشکلات قلبی و عروقی هستند. استفاده از اکسسوری نقره خواص بی‎شماری برای اعضای داخلی بدن دارد که یکی از این خواص نقره برای مردان، گردش بهتر خون و کمک به تعادل فشارخون است. بعضی افراد معتقدند که اگر می‏خواهید با کمک نقره عملکرد سیستم گردش خون را بهبود ببخشید، بهتر است از انگشتر نقره در چهارمین انگشت دست چپ یا راست خود استفاده کنید. البته اگر مجرد هستید، توصیه می‌کنیم انگشتر نقره را در انگشت چهارم دست راست خود استفاده کنید. شباهت بیش از حد نقره با طلای سفید نباید باعث معرفی شما به عنوان یک فرد متاهل شود.

نیم ست نقره دخترانه و زنانه
نیم ست نقره طرح پاپیون مناسب برای هدیه روز مادر و هدیه ولنتاین | برای خرید روی عکس کلیک کنید

تاثیر خواص و فواید نقره در تنظیم انرژی

اگر مرتبا احساس کسالت و خستگی به سراغ شما می‎‌‌آید و آزمایش‎‌های پزشکی مشکل خاصی را برای شما تشخیص نمی‌دهد، بهتر است سری به نقره بزنید. بهترین راه این است که یک قطعه از زیورآلات نقره را تهیه و مدتی استفاده کنید. فقط حواستان به این مساله باشد که تاثیر این فلز را بر روی بدن خود اندازه‌گیری بکنید. با مقایسه شادابی خود قبل و بعد از استفاده از نقره، این مساله برایتان آشکار خواهد شد. بر اساس یافته‌های جدید استفاده از زیورآلات و جواهرات نقره می‏تواند سوخت‎وساز بدن را بهبود ببخشد. و به افزایش میزان انرژی بدن کمک کند. با این حال توصیه می‌کنیم استفاده از نقره در کنار درمان‎های دارویی و پزشکی انجام شود.

گردنبند و ان یکاد نقره
گردنبند نقره با طرح آیه قرآن مناسب برای هدیه روز مادر و هدیه ولنتاین | برای خرید روی عکس کلیک کنید

تسکین درد از جمله خواص و فواید نقره برای مردان

ازجمله خواص و فواید نقره برای مردان، قدرت تسکین‏دهندگی و کاهش درد آن است. از زمان‎های گذشته مردم از نقره برای تسکین درد خود استفاده می‎کردند. امروزه علم پزشکی ثابت کرده است که ذرات نقره می‎تواند از طریق پوست جذب بدن شود. و بنابراین مصرف مداوم زیورآلات نقره در کاهش دردهای ناشی از خستگی و بروز آسیب‎های جسمی مؤثر خواهد بود.

دستبند نقره مردانه مدل کارتیه مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز پدر | برای خرید روی عکس کلیک کنید
گردنبند نقره کارتیه مردانه مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز پدر

آرامش اعصاب با استفاده از اکسسوری نقره

عصبانیت، تندخویی و بداخلاقی از مشکلات گریبان‎گیر افراد و بخصوص مردان است. این اختلال به‎دلیل سختی کار، آلودگی هوا و سایر مشکلات اجتماعی و و به ویژه مشکلات اقتصادی بروز می‏کند. یکی از خواص نقره برای بدن، ایجاد آرامش و کاهش استرس، اضطراب و عصبانیت است. البته این اثر خارق‌العاده نقره به رنگ آرامش‎بخش فلز نقره نیز بستگی دارد. اگر همسر شما در بسیاری از مواقع کمی یا بیشتر تندخو است، می‌توانید بنا به یک مناسبت، یک هدیه زیبا از محصولات نقره هدیه بدهید. بهتر است قبل از هر اقدامی، محبوب‎ترین مدل‎های انگشتر نقره برای آقایان یا زنان را در گالری نقره نما بررسی و یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید. این هدیه شما هم به سلامت روحی همسرتان کمک خواهد کرد و هم استایل او را زیباتر می‌کند. پس با خرید زیورآلات نقره، آرامش را برای خانوده‎ خود به ارمغان بیاورید.

انگشتر نقره طرح رزگلد رنگارنگ مناسب برای شادابی و فکر مثبت | برای خرید نقره روی عکس کلیک کنید

فلز نقره علاوه بر اثرگذاری مستقیم بر بدن، از توانایی آشکار ساختن برخی از مشکلات درونی بدن نیز برخوردار است. برای مثال نقره به راحتی عارضه کلیوی را در افرادی که در برنامه غذایی خود مصرف بیش از اندازه نمک را دارند، مشخص می‌کند. مکانیسم عمل این فرآیند آشکارسازی به راحتی قابل تشخیص است. در چنین افرادی، با افزایش سدیم، سطح نقره به رنگ آبی متمایل خواهد شد. پس شما با استفاده از زیورآلات نقره، یک کیت تشخیص عارضه کلیوی نیز در اختیار خواهید داشت.

گردنبند نقره مخصوص بانوان و دوشیزگان
گردنبند نقره طرح گل گندم مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز مادر و هدیه روز دختر | برای خرید روی عکس کلیک کنید

سفارش فقهی استفاده از انگشتر نقره برای مردان

به غیر از خواص روحی و فیزیکی نقره که برشمردیم، شاید بتوان به سفارشات فقهی نیز اشاره کرد. سفارشات فقهی به آن دسته از سفارشاتی گفته می‌شود که از طریق روایات منتسب به بزرگان دینی به دست ما رسیده است. نکاتی که در زیر می‌آید، صرفا نظر فقهی بوده و برای کسانی که اعتقادات فقهی دارند، لازم‌الاجراست. بر اساس همین روایات، استفاده از طلا با هر شکلی برای مردان حرام بوده و برای زنان سفارش شده است. بر عکس، سفارشات روایی، توصیه اکیدی به استفاده از نقره توسط مردان دارد. در حدیثی منتسب به پیامبر اکرم (ص)، و خطاب به مردان چنین آمده است که «لا تختموا بغیر الفضه» یعنی به‎جز انگشتر نقره در دست نکنید.

گردنبند نقره بال پرنده
گردنبند نقره طرح پر قو مناسب برای فکر مثبت و گرفتن انرژی از طبیعت | برای خرید روی عکس کلیک کنید

علاوه ‎بر این، قراردادن سنگ‌‏های مختلف در کنار نقره می‌‏تواند خواص نقره برای آقایان را افزایش بدهد. یکی از این سنگ‌ها که در اسلام نیز بسیار به آن سفارش شده است و در انواع مدل‌های انگشتر مردانه به‎چشم می‌خورد، سنگ عقیق است. بهبود عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن، ایجاد آرامش، دور شدن غصه، دور شدن حشرات موذی و افزایش رزق و روزی از دیگر ویژگی‌های سنگ عقیق است که در کنار انگشتر، خواص و فواید نقره برای مردان را بالاتر می‌برد.

نیم ست نقره طرح مروارید ظریف
نیم ست نقره با نگین های مروارید مناسب برای گرفتن آرامش از طبیعت | برای خرید نقره روی عکس کلیک کنید

یک توصیه بسیار مهم

معمولا برخی از افراد عادت به استفاده از جواهرات و زیورآلاتی از آلیاژ طلا و نقره دارند. برای مثال استفاده از طلای توسی و یا طلای سفید در میان برخی از آقایان بسیار رواج دارد. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، مربوط به تداخل اثرات این دو فلز در یکدیگر است. معمولا در طب قدیم این اعتقاد وجود دارد که طلا باعث افزایش کاهش فشار خون و نقره باعث افزایش فشار خون می‌شود.

البته هر دوی این فلزات به نوعی تعادل در فشار خون را موجب می‌شوند. اما حضور هر دو در قالب یک آلیاژ باعث بروز بی‌نظمی و اختلال در فشار خون فرد می‌شود. به عنوان یک مثال جالب باید به طب سوزنی اشاره داشته باشیم. در طب سوزنی معمولا از سوزن‌های طلایی و نقره‌ای به صورت جداگانه در قسمت‌های مختلف بدن برای تعدیل فشار خون استفاده می‌شود. این امر نشان می‌دهد که استفاده از آلیاژ نقره و طلا باعث ایجاد اختلال در سیستم خون می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×