ترندهای نقره که در پائیز و زمستان ۲۰۲۱ خواهید دید

گوشواره طرح تاج نقره

چیزی که در مورد ترندهای نقره پائیز و زمستان ۲۰۲۱ باید به اون توجه داشت اینه که به نظر می‌رسه، صنعت مد و فشن و زیورآلات نقره نیم نگاهی به اوایل دهه ۲۰۰۰ انداخته. پس تا وقت باقی هست از فرصت استفاده کنید و در مورد مدهای بیست سال پیش حسابی اطلاعات جمع کنید. همین پائیز و زمستان رو فرصت دارید. در مورد زیورآلات نقره وضعیت، خیلی جالب شده. چیزی که کاملا معلومه اینه که زیورآلات و جواهرات نقره پائیز و زمستان امسال هر مشخصه‌ای می‌تونه داشته باشه بجز اندازه کوچک. کارشناسان 2021 رو سال بازگشت به سنت‌های قدیمی زیورآلات نامگذاری کردند. بازگشت برندهایی مثل دیور (Dior)، پاکو رابان (Paco Rabanne)، شَنِل (Chanel)، جیل ساندر (Jil Sander)، سیمون روچا (Simone Rocha) و مارنی (Marni).  

ترندهای نقره چه جوری تعیین شده؟

از جشنواره پرزرق و برق پاکو رابان گرفته تا مراسم اسکار، پیامی کاملا مشخص به دنیای مد و فشن فرستاده می‌شه. باید و نبایدهای اکسسوری و صنعت زیورآلات و جواهرات هر ساله در مراسم‌های مجلل مشخص می‌شود. انگار که بینندگان این نوع مراسمات خودشان را در هنرپیشگانی می‌بینند که روی فرش قرمز راه می‌رود. ظاهرا این اینفلوئنسرها هستند که به ما دیکته می‌کنند که یا دیور یا شَنِل. اما این تمام ماجرا نیست. چیزهایی مثل علایق شخصی و فرهنگ هر منطقه هم در ترند شدن یک جواهر یا زیورآلات بخصوص تاثیر دارد.   

اما چیزی که هست اینه که در صنعت زیورآلات نقره، تمامی ترندها از روی کارهای طراحی شده توسط طراحان بزرگ مشخص می‌شه. هر ساله چندین هفته مد بزرگ در سراسر جهان برگزار می‌شه که بزرگ‌ترین اونها عبارت است از هفته مد نیویورک، لندن، میلان و پاریس. چیزی که در هفته‌های مد این شهرهای بزرگ در سال ۲۰۲۱ دیده شد، تاکید بر شادی زایدالوصف، اغراق و چشمگیر بودن زیورآلات نقره و طلا بود. طوری که همه چی به طرز عجیبی بزرگ یا اغراق‌آمیز نشون داده شده بود. پس باید منتظر ترندهای نقره پائیز و زمستان امسال باشیم تا تصویر باشکوه این هفته‌های مد رو به رخ بکشه. شاید در بازار زیورآلات نقره شاهد جواهراتی به رنگ‌های خنثی، کرم، صورتی، قرمز و یا سبز باشیم.

ویژگی‌های اصلی ترند نقره پائیز و زمستان امسال

شاید فکر کردن در مورد زیورآلات نقره قطره‌ای و گوشواره‌های نقره خیلی درشت برای بعضی‌ها سخت باشه. اما واقعیت این هست که این زیورآلات نقره، می‌تونند شادی زیادی رو در درونتون به وجود بیارند. مخصوصا وقتی که از لباس‌های راحت و غیررسمی (WFH: Work From Home) تک رنگ استفاده کنید. دقیقا شبیه چیزی که در دوره Y2K رواج پیدا کرد.

ترند Y2K چیه؟

برای کسانی که با صنعت مد و فش آشنا نیستند، شاید عبارت Y2K کمی مبهم به نظر برسه. در واقع Y2K مخفف Year 2000 هست. در انگلیسی، عدد هزار رو به اختصار با حرف K نشون می‌دن. مثل 10k یا 20k که اعداد 10000 یا 20000 رو نشون می‌ده. اگه یادتون باشه در سال ۲۰۰۰، به عنوان آخرین سال قرن بیستم، مدل‌های غیرمتعارفی به صنعت مد و فشن وارد شد. این مدل‌ها و ترندها در چند سال اول قرن بیست و یکم در تمامی هفته‌های مد اروپا و آمریکا دیده می‌شد. بزرگ‌ترین محل جولان این ترند در مراسم‌های مختلف فرش قرمز بود. اگه یادتون باشه، بریتنی اسپیرز در مراسم جوایز موسیقی 2003، لباس خاصی پوشیده بود. این لباس، یکی از شاخص‌ترین لباس‌های ترند Y2K بود که تا مدت‌ها در موردش صحبت می‌شد. چیزی که در Y2K بیشتر از همه چیز به چشم می‌خورد، استفاده از لباس‌های مجلسی تک رنگ و به ظاهر معمولی بود. در این سال‌ها بیشتر اینفلوئنسرهای بین‌المللی از این ترند تبعیت می‌کردند.   

انواع زنجیر مردانه

از کجا ترند‌های نقره پائیز و زمستان رو حدس زدیم؟

ماجرا از اینجا شروع شد که اخیرا عبارت Y2K به شدت در موتورهای جستجو داره سرچ می‌شه. امسال هر چه پیشتر رفتیم، نشانه‌های مختلفی برای این عبارت پیدا شد. اوج این قضیه موقعی بود که اولویا رودریگو، خواننده جوان آمریکای، موزیک ویدئویی به نام Brutal در آلبوم Sour رو منتشر کرد (31 اردیبهشت 1400). چیزی که در این موزیک ویدئو بیشتر از همه چیز جلب توجه می‌کرد، یک سری فیلتر کارتونی روی چهره اولویا و رقص بالرین‌ها روی ماشین‌ها بود.

اولویا در این موزیک ویدئو، دامنی کمربلند و راه راه با مدل پانک راک و چکمه‌های بلند مدل Edgy پوشیده و به ظاهر، تمی کمدی در سراسر قطعه موسیقی دیده می‌شه. در این موزیک ویدئو بیش از همه چی، مد و فشن اوایل دهه ۲۰۰۰ به چشم می‌خوره. اولویا رودریگو در یکی از صحنه‌های فیلم، دقیقا لباسی رو به تن کرده که بریتنی اسپیرز در سال 2003 در مراسم اهدای جوایز موسیقی به تن کرده. این لباس یک لباس کوتاه هست که توسط روبرتو کاوالی طراحی شده بود.

چرا ترند Y2K؟

چیزی که در ترندهای نقره پائیز و زمستان امسال خیلی مهمه برگشت مدل‌های اوایل دهه ۲۰۰۰ هست. این مدل‌ها به ویژه بین نوجوانان و جوانان خیلی رواج پیدا کرده. ظاهرا این جور تقاضا با نوعی نوستالژی همراه بود و نوجوانان قصد دارند که طعم اون دوره رو که با دوران کودکیشون همزمان بوده تجربه کنند. شاید موزیک ویدئوی اولویا رودریگو به همین خاطر از این استایل استفاده کرده.

شما می‌تونید از زیورآلات نقره‌ای استفاده کنید که رنگی رنگی باشه یا دستبندهایی که حالت کشی داشته باشه. این دو تا با نوستالژی نوجوانان و جوانان بازی می‌کنه. حتما امتحان کنید! به نظر می‌رسه که کری بردشاور (Carrie Bradshaw)، نینا ریچی (Nina Ricci)، الساندرا ریچ (Alessandra Rich) و سیمون روچا (Simone Rocha) هم بعد از چند دهه دوباره برگشته باشه. ظاهرا امسال همه چی بوی نوستالژی می‌ده.

اگه یادتون باشه کری بردشاو سمبل بی چون و چرای صنعت مد و فشن دهه نود میلادی بود. شعار این برند معروف در آن زمان Sex and the City با سبک منحضربه‌فرد خودش بود. به نظر می‌رسه که این برند تونسته قلب نوجوانان امروزی رو هم قاپ بزنه. باید نشست و دید که امسال چه اتفاقاتی در پائیز و زمستان می‌افته.   

بالاخره ترندهای نقره پائیز و زمستان چیه؟

همون طور که گفتیم باید منتظر گوشواره‌های نقره فانتزی یا گردنبندهای نقره غیرمتعارف و غیررسمی باشید. به عنوان پیشنهاد می‌تونیم توصیه کنیم که گوشواره‌هایی که به صورت حلقه طراحی می‌شن، خیلی طرفدار پیدا می‌کنه. یا زنجیرهایی که مثل چوکر، جسارت و هنر شما رو به رخ می‌کشن. البته تفاوتی که ترندهای پائیز و زمستان ۲۰۲۱ با سال‌های قبل دارند اینه که امسال باید لباس Y2K رو هم در کنار زیورآلات خودتتون خریداری کنید.

پیشنهاد گوشواره نقره برای پائیز و زمستان

معمولا گوشواره پایه ثابت زیورآلات نقره هست. هر فصلی یک ترند خاصی از گوشواره معرفی می‌شه. به همین خاطر، انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست. امسال مدل حلقه‌ای خیلی ترند شده. امسال طراحان گوشواره بیشتر به سمت گوشواره‌های کشیده، گوشواره‌های چاقویی لبه‌دار و گوشواره‌های مجسمه‌ای یا پیکره‌ رفته‌اند. از معروف‌ترین مدل‌های گوشواره‌های چاقویی لبه‌دار می‌شه به برند جاناتان سیمخای (Jonathan Simkhai) و از گوشواره‌های کشیده می‌شه به برند تانیا تیلور (Tanya Taylor) اشاره کرد. بهترین برندگوشواره‌های مجسمه‌ای هم شاید برند پروئنزا اسکولر (Proenza Schouler) و فیلیپ لیم (Phillip Lim) باشه.

توصیه می‌کنیم که موقع انتخاب گوشواره به گوشواره‌های استیتمنت بیشتر فکر کنید. شما می‌تونید گوشواره‌ای رو انتخاب کنید که یک روی اون یک پیکره‌ای آویزان شده باشه. مثل شکل یک قلب یا نشانه خاصی که دوست دارید. به نظر می‌رسه که گوشواره‌های استیتمنت خیلی طرفدار پیدا کرده. شاید این نوع گوشواره‌های یک انتخاب خوب برای هدیه و کادوی ولنتاین هم باشند.

گردنبند نقره برای پائیز و زمستان

امسال با توجه به درشت بودن زیورآلات نقره در طرح‌های طراحان بزرگ، پیشنهادات زیادی می‌شه ارائه کرد. به عنوان یک انتخاب خوب، زنجیر چوکر رو پیشنهاد کرد. یا می‌تونید از زنجیرهای درشت چندلایه (Longchamp) که رنگش کمی مات باشه استفاده کنید. یک چیز عجیبی که اتفاق افتاده اینه که بعضی از مدل‌های قدیمی دهه هشتاد میلادی هم طرفدار پیدا کرده. برای مثال گردنبند یا گوشواره‌های پر از مروارید که به طور عجیبی، چشم طرف مقابلتون رو جذب می‌کنه. برای مثال دیگه گوشواره‌های بزرگ زودیاک (Zodiac) که خیلی پر زرق و برق هست و یا گردنبندهای بزرگ که دانه‌ها و مهره‌های درشتی داره. موقع پوشیدن این جور زیورآلات می‌تونید از لباس بافتنی یا کت هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×