انگشتر سه نگین مخصوص نامزدی و ازدواج

انگشتر سه نگین

انگشتر سه نگین انگشتری است که دارای یک سنگ اصلی و دو سنگ در کناره‌هاست. این دو سنگ باعث برجسته شدن انگشتر و ایجاد یک نقطه کانونی بر روی حلقه می‌شود. این نقطه کانونی باعث می‌شود که انگشتر در بین تمامی زیورالاتی که یک خانم پوشیده است، مثل یک ستاره بدرخشد. انگشتر سه نگین از محبوب‌ترین حلقه‌های نامزدی و ازدواج است. در انگشتر سه نگین سه فاکتور مهم در زیبایی انگشتر تاثیر می‌گذارد: شکل رکاب، نوع سنگ و شکل سنگ. با ترکیب این سه فاکتور می‌توان انگشترهای سه نگینه متفاوتی ایجاد کرد.

انگشتر سولیتر در مقابل انگشتر سه نگین

انگشتر سه نگینه دقیقا در مقابل انگشتر سولیتر قرار دارد. انگشتر سولیتر به عنوان انگشتری تک نگین شناخته می‌شود که از سادگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. از این رو انگشتر سه سنگه بایستی برای حفظ سادگی خود، از سنگ‌های گران قیمتی نظیر الماس، یاقوت و موسانیت استفاده کند.

برای چی سه نگین در یک انگشتر؟

انگشتر سه نگین یکی از پرمعناترین انگشترهای دنیا مد و فشن هست. سنگ مرکزی یا نگین بزرگ به مفهوم زمان حال است. زمانی که آقا و خانم در کنار یکدیگر قرار دارند. لحظاتی رمانتیک که اوج شادی آنهاست و تنها دوست داشتن حکمرانی می‌کند. لحظه حال این قدرت را دارد که بتواند اتفاقات بزرگی را برای آینده رقم بزند. پس این نگین بایستی بزرگ‌تر از دو نگین دیگر باشد. دو نگین دیگر یکی به معنای گذشته و دیگری به معنای آینده است. این سه نگین روایتگر سه مرحله دوست داشتن، عشق و وفاداری هستند.

نگین اول عشق را در زمان گذشته معنا می‌کند. اینکه چگونه آقا یا خانم برای رسیدن به یکدیگر تلاش کردند و عشق محکم خود را به یکدیگر ثابت کردند. نگین سوم نماد عمیق بودن وفاداری دو زوج در طی زمانی است که به آینده ختم می‌شود. شاید بهتر باشد انگشتر سه نگین را روایتگر یک زندگی از ابتدای پیدایش تا خاتمه آن بدانیم. اوج این زندگی، عشق است که اشاره به سنگ بزرگ مرکزی دارد. در واقع مجموعه مراحل دوستی، عشق و وفاداری نماد دوام و قوام یک زندگی است.

انگشتر سه نگین از چه زمانی ترِند شد؟

حلقه سه نگین یکی از مهمترین ترِندهای سال‌های اخیر در صنعت جواهرات بوده است. دقیقا در سال 2018 بود که مِگان مِرکِل (عروس ملکه انگلستان) با استفاده از انگشتر سه نگین، مرزهای انگشترهای نامزدی و ازدواج را جابجا کرد. از آن موقع به بعد، این انگشتر به انتخاب اول بسیاری از زوج‌های جوان تبدیل شد. الماس‌های به کار رفته در این انگشتر از میراث خانوادگی پرنسس دایانا بود که شاهزاده هری در این انگشتر به کار برده بود.   

انگشتر سه نگین مگان مرکل

سه مدل انگشتر سه نگین مخصوص نامزدی و ازدواج

معمولا هر ساله مدل‌های مختلفی از انگشترهای سه نگین روانه بازار مد و فشن می‌شود. اما به طور کلی سه مدل اصلی در میان این انگشترها وجود دارد. انگشتر سه نگین کلاسیک (Classic)، انگشتر سه نگین قدیمی (Vintage)، انگشتر سه نگین مدرن (Unique Modern). این سه مدل از معروف‌ترین سبک‌های انگشتر سه نگین است. اما آنچه که باعث شهرت این نوع انگشتر می‌شود، معنای عمیقی است که در بخش قبل به آن اشاره کردیم.

اشرافی‌ترین حالت انگشتر سه نگین، استفاده از الماس به عنوان نگین‌های آن است. معمولا انگشتر سه نگین الماس دارای تراش گِرد است که سنگ میانی آن بزرگ‌تر از دو سنگ کناری است. مسلما وجود سه سنگ الماس در کنار یکدیگر، درخشندگی خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند. برای یک گزینه دیگر، می‌توان از سنگ مرکزی الماس و دو سنگ رنگی کناری و یا یک سنگ رنگی مرکزی و دو سنگ درخشان در کناره‌ها استفاده کرد.

انگشتر سه نگین فانتزی

منظور از انگشتر سه نگین فانتزی (Fancy) هر انگشتر سه سنگ به جز سه نوع اصلی (کلاسیک، وینتیج و مدرن) هست. برای اینکه شما یک انگشتر سه سنگ دلخواه داشته باشید، بایستی اون رو شخصی‌سازی بکنید. این جوری بیشتر با روحیاتتون هماهنگ‌تر می‌شه. وجود سه نگین در این انگشتر، کار شخصی‌سازی رو راحت‌تر می‌کنه. اما به هر صورت انگشتر سه نگین فانتزی یا به انگشترهای کلاسیک مایل است و یا به انگشترهای مدرن.

راه‌های زیادی برای انتخاب انگشتر سه سنگ وجود داره. شما می‌تونید سه سنگ یا نگین رو در یک اندازه انتخاب کنید. یا می‌تونید سنگ وسط رو کوچک و دو سنگ کناری رو بزرگ در نظر بگیرید. برای یک مثال واقعی‌تر می‌شه سه نگین رو از جنس الماس و پایه رو از طلای سفید ۱۴ عیار و نگین‌های الماس انتخاب کرد. اگر خواسته باشید که زیبایی انگشتر چند برابر بشه، بایستی پایه انگشتر رو از نوع کانالی و تراش الماس‌ها رو از نوع اِمِرالد در نظر بگیرد. چنین حالتی، استایل ظریف و کلاسیکی در انگشتر ایجاد می‌کنه.

انگشتر وینتیج چیه؟

به هر انگشتر یا زیورالاتی که دست دوم باشه، اما عمرش از بیست سال بیشتر نباشه، وینتیج می‌گن. به خاطر عمر کوتاه وینتیج، باید تفاوتی رو بین وینتیج و عتیقه قائل بشیم. معمولا انگشتر عتیقه عمرش بیش از یک صد سال هست. اینکه در انواع انگشتر سه نگین از انگشتر وینتیج نام بردیم، منظورمون این نبود که زوج‌های جوان اقدام به خرید انگشتر سه نگین وینتیج بکنند. بلکه انگشتر سه نگین وینتیج در حقیقت انگشترهای تازه سازی هستند که با الهام از انگشترهای قدیمی ساخته می‌شن.

از معروف‌ترین انگشترهای وینتیج می‌شه به زیورآلات Y2K اشاره کرد. این انگشترها و به طور کلی مد و فشن Y2K در سال 2000 میلادی و تا چند سال اول قرن بیست و یکم ترِند شد. برای مثال در حال حاضر حتما کسانی هستند که حاضرند مدل لباس بریتنی اسپیرز را در مراسم جوایز موزیک 2003 بپوشند. در حقیقت وینتیج یک نوع بار نوستالژیک در صنعت مد و فشن داره که هر چند سال یک بار تکرار می‌شه. البته باید گفت که برخی از وینتیج‌ها هرگز کهنه نمی‌شن و همیشه طرفدار خودشون رو دارند.

انگشترهای سه نگین معروف

چند سالی است که مدل‌های مختلفی از انگشتر سه نگین تحت نام‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود. در زیر به بررسی کوتاه برخی از این مدل‌ها خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید که بهترین نگهدارنده الماس بر روی انگشتر، پایه نگهدارنده چهار چنگه است. به خاطر اینکه تعداد چنگه‌های این نگهدارنده کم است، زیبایی ظاهری الماس در زیر چنگه‌ها از بین نمی‌رود. برای انگشترهای سه نگین هرگز از پایه‌های شش چنگه استفاده نکنید.

تریوی سنتی، تریوی دوستدار طبیعت و تریوی دلتا

تریوی سنتی (The Traditionalist)، انگشتر سه سنگی است که از سه سنگ الماس بهره می‌گیرد. به این ترتیب که یک سنگ الماس بزرگ‌تر در وسط و دو سنگ الماس کوچک در اطراف سنگ مرکزی قرار دارند. در عکسی که ملاحظه می‌کنید، انگشتر سه سنگی دارای الماس مرکزی ۹/۰ قیراطی و سنگ‌های کناری ۵/۰ قیراطی است. در مقابل انگشتر تریوی برگی شکل (Leaf Detail) برای افراد دوستدار طبیعت  طراحی شده است. که به نوعی برای افراد وینتیج دوست، پیامی نوستالژیک به همراه دارد. مدل دلتا تریو (Delta Trio) از الماس‌هایی با تراش بیضی شکل تشکیل شده است که بسیار خیره‌کننده است.

انگشتر سه نگین مالایا (Malaya)

مالایا انگشتر سه نگینه‌ای است که پایه آن از طلای رزگلد ساخته می‌شود. این انگشتر را با الماس‌هایی با تراش تریلیان و در تعداد بالا، اما کوچک تزئین می‌کنند. ویژگی اصلی انگشتر مالایا استفاده از سنگ گارنِت به عنوان قاب اطراف الماس است. شاید دلیل اصلی استفاده از سنگ گارنت، خاصیت تغییر رنگ آن باشد. ادغام گارنت و الماس، ترکیب خیره‌کننده‌ای است که باعث درخشندگی دیوانه‌وار انگشتر سه نگین می‌شود.

انگشتر سه نگین انواع مدل ها

انگشتر گرِیس (Grace)

انگشتر گریس از زمان پرنسس دایانا تا کنون جزو مطرح‌ترین انگشترهای طول تاریخ بوده است. اخیرا پرنسس کیت میدلتون نیز به تبعیت از دایانا چنین انگشتری را به دست می‌کند. سنگ مرکزی در انگشتر گریس از یاقوت کبود سِیلانی است که دو سنگ الماس کوچک نیم دایره (نیمه ماه) آن را همراهی می‌کند.  

انگشتر آلور (Allure)

ویژگی اصلی انگشتر آلور به کار بردن افراطی الماس در آن است. در این انگشتر واقعا خیره‌کنند، الماسی با تراش رادیان و با عیار ۱/۲ قیراط به کار رفته است. الماس‌ّهای کناری این انگشتر دارای عیار ۴/۰ قیراط و تراش پرنسس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×