گردنبند چوکر نقره و روش های انتخاب آن

گردنبند چوکر نقره

فیلم‌ها، فرش قرمزها و فستیوال‌های هنری دهه نود میلادی پر بود از خانم‌هایی که یک گردنبند بزرگ گردنشون می‌کردند و کلی هم طرفدار داشتند. فقط کافیه این رو بدونید که گردنبند چوکر نقره یک اکسسوری فوق‌العاده هست. این گردنبندها جوری دیده می‌شن که انگار به دور گردن می‌چسبن. جالبه که این نوع گردنبندها هر ده سال یک بار دوباره ترند می‌شن. بعد از چند سال از مد می‌افتند و باز در شکل و شمایلی زیباتر برمی‌گردن. اخیر این گردنبندها برگشتن و طرفداران زیادی هم پیدا کردن. گردنبند چوکر بیشتر از بدلیجاتی مثل مروارید، پولک و سایر مواد مصنوعی ساخته می‌شه. اما گردنبندهای چوکر طلا هم طرفدار خودش رو داره. اما گردنبند چوکر نقره به خاطر اینکه دقیقا عین طلای سفید هست، توی بورس هست. ارزان قیمت بودنش هم که خیلی مهمه. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که گردنبند چوکر رو چه جوری انتخاب کنیم؟ در ضمن یک سری اطلاعات کلی هم در مورد این نوع گردنبند به شما ارائه خواهیم داد.   

چوکر یعنی چی؟

در انگلیسی، چوکر (Choker) به چیزی گفته می‌شه که باعث خفگی فرد می‌شود. به همین خاطر به وسایلی که دور گردن رو به طور کامل پوشش می‌ده، چوکر می‌گویند. مثل وسایلی مثل شال گردن باریک و نوعی گردنبند که دور گردن رو پوشش می‌ده. امروزه واژه چوکر رو در صنعت فشن و جواهرات به ویژه در مورد گردنبند نقره، طلا و بدلی خیلی بیشتر می‌شنویم. این گردنبندهای در عصر ویکتوریا خیلی خواهان داشته و شخصیت‌های بسیار معروفی از این گردنبدها استفاده می‌کردن. عصر ویکتوریا به فاصله سال‌های ۱۸۳۷ تا ۱۹۰۱ گفته می‌شه که ملکه ویکتوریا (الکساندرینا ویکتوریا)، پادشاه انگلستان بود. در دوره او صنعت مد و فشن در دربار انگلستان رواج زیادی پیدا کرد. حتی طرح‌هایی از هندوستان مثل شال کشمیر طرفداران زیادی پیدا کرد.

در مورد گردنبند چوکر به این موضوع دقت کنید که این نوع گردنبند توجه بسیار زیادی به خودش جلب می‌کنه. و اتفاقا مردها به نوعی عاشق گردنبند چوکر خانم‌ها هستند. و انگار بعضی خانم‌ها با پوشیدن این نوع گردنبند قصد دارند به یک چیزی تاکید کنند. شاید گردن کشیده و بلندشان!! در ادامه مقاله به چند تا نکته اشاره می‌کنیم تا با مطالعه اونها بتونید یک گردنبند چوکر مناسب و عالی انتخاب کنید.

اولین گام در انتخاب گردنبند چوکر نقره: اندازه‌گیری دور گردن

شاید خنده‌دار بیاد، اما این مرحله بسیار مهم هست. پس لازمه که با یک متر خیاطی دور گردن خودتون رو اندازه بگیرید. می‌تونید از یک تکه نخ هم استفاده کنید. بعد نخ رو با یک خط کش اندازه بزنید. فقط دقت کنید که موقع اندازه‌گیری، متر خیاطی شل نباشه و اون رو کاملا به گردن خودتون بچسبونید. دلیلش اینه که گردنبند چوکر نقره بایستی کاملا محکم باشه. اما نه اونقدر که باعث خفگی بشه!! به اندازه‌ای که به دست آوردید، ۵۰ میلی متر هم اضافه کنید تا اندازه نهایی به دست بیاد. این عدد، اندازه یک گردنبند چوکر هست. به طور کلی طول گردنبندهای چوکر بین ۳۵۶ تا ۴۰۶ میلی متر هست. عرض یک گردنبند چوکر استاندار می‌تونه بین ۴ تا ۷۶۲ میلی متر باشه.

دومین گام: به طول و عرض و فرم گردن خودتون دقت کنید

معمولا گردنبند چوکر نقره به خانم‌هایی بیشتر می‌یاد که گردن کشیده‌تری داشته باشن. اگر شما از اون دسته خانم‌هایی هستید که گردن کوتاه‌تری دارید، توصیه می‌کنیم که چوکر نقره نازک‌تری استفاده کنید. فقط به این شرط که گردنتون نازک باشه. اگر از گردنبند چوکر پهن‌تری استفاده بکنید، گردن شما رو خیلی بزرگ‌تر و غیرطبیعی‌تر نشون می‌ده. چوکر پهن فقط به گردن‌های کشیده‌تر می‌یاد. اگر گردن شما بلند و کشیده هست، می‌تونید از جزئیات بیشتری در گردنبند چوکر نقره خودتون استفاده کنید. اما برای گردن‌های کوتاه به نظر می‌رسه که یک نوار نازک بدون جزئیات بهتر جواب بده.

حتما دقت کنید که قبل از خرید گردنبند چوکر نقره مطمئن بشید که اندازه گردنتون رو دارید. از گردنبند چوکری استفاده کنید که زنجیرش قابل تنظیم باشه و دقیقا اندازه شما باشه. بهترین جا برای آویزان کردن گردنبند چوکر قسمت بالای استخوان ترقوه هست. زنجیر چوکر معمولا برای حدود 50 میلی متر قابلیت تنظیم دارند.  

گام سوم: به رنگ و استایل گردنبند چوکر نقره دقت کنید

موقع خرید گردنبند چوکر به رنگ اون دقت کنید تا با رنگ پوست شما هماهنگ باشه. قبلا یک مقاله در مورد ست کردن زیورآلات نقره با رنگ پوست نوشتیم. می‌تونید یک بار دیگه اون رو مطالعه کنید. یادتون باشه که رنگ مشکی و رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب برای شما هستند. چون که با هر رنگی ست می‌شن. اگر روی گردنبند چوکر شما، سنگ هم به کار رفته، سعی کنید اون رو با رنگ چشمتون ست کنید. این جوری گردنبندتون مسحورکننده می‌شه.

گردنبند چوکر پارچه‌ای

خانم‌ها در قرون وسطی معمولا گردن خودشون رو با پارچه‌های ساتن یا مخمل تزئین می‌کردن. این دقیقا همین چوکری هست که الان دنبال اون هستیم. این نوع چوکر می‌تونه یک انتخاب خوبی برای خانم‌هایی باشه که پوستشون به هر نوع فلزی حساسیت داره. در ضمن هیچ وقت از مد نمی‌افته. در مورد رنگ چوکر پارچه‌ای، می‌تونید به رنگ لباس و پوستتون دقت کنید. اگر اهل صنایع دستی و رودوزی‌های سنتی هم باشید می‌تونید از یک گردنبند چوکر قلاب‌بافی استفاده کنید. خیلی شیک و خلاق به نظر می‌رسه. توصیه می‌کنیم اگر از چوکر قلاب‌بافی استفاده می‌کنید، یک دامن بلند مثل دامن بوهِمی هم بپوشید. به اصطلاح خودمون جنگ می‌کنه! شرطش اینه که کمی قدتون کشیده‌تر باشه.

گردنبند چوکر حلقه ای خاص

در کنار چوکر پارچه‌ای، چوکر چرمی هم گزینه خوبی هست. دقت کنید که گردنبند چوکر چرمی به خاطر ضخیم بودن چرم، لبه داره و شاید دوست نداشته باشید یا اینکه باعث اذیت پوستتون بشه. فقط اینکه اگه مدل چرمی چوکر رو انتخاب می‌کنید، در نظر بگیرید که با یک بستی در پشت گردنتون بسته می‌شه و شاید کمی خشک به نظر برسه. اما پیشنهاد می‌کنیم حتما علامت عصر ویکتوریا رو هم روی چوکر چرم حکاکی کنید. حس نوستالژی خوبی به آدم می‌ده.

گردنبند چوکر نقره، بهترین گزینه

اگر بیشتر و بیشتر به دنبال یک استایل جسورانه و تودل‌برو هستید، حتما و حتما به دنبال چوکر نقره‌ای برید. این نوع چوکر، استایلتون رو شکل می‌ده و نفوذتون رو توی جمع افزایش می‌ده. برای چوکر نقره، بهتره که از زنجیر چند لایه ظریف با پهناهای مختلف استفاده کنید. دقیقا مثل لایه بندی کردن زیورآلات نقره که قبلا در موردش صحبت کردیم.  

گردنبند چوکر نقره سنگ خاص

آیا آقایون هم می‌تونند از گردنبند چوکر استفاده کنند؟

در جواب باید بگیم که حتما و با کمال افتخار. برای آقایون توصیه می‌کنیم که از چوکرهای ساده‌تر استفاده کنند. حتی میزان شل بودن چوکر مردان هم باید خیلی کمتر از خانم‌ها باشه. به طوری که آقایون می‌تونند از چوکرهای خیلی چسبان استفاده کنند.

آیا می‌تونم همراه با گردنبند چوکر از گوشواره هم استفاده کنم؟

باید بگیم که اگر قصد چنین کاری رو دارید باید خیلی دقت کنید. مسلما چون اندازه گردنبند چوکر بزرگ‌تر از سایر زیورآلات نقره شماست، باید در کنار اون از گوشواره‌های بسیار ظریف استفاده کنید. گوشواره و گردنبند چوکر دقیقا در یک راستا قرار دارند و اگر از گوشواره بزرگ استفاده کنید خیلی تو ذوق می‌زنه.

گردنبند چوکر نقره مهره سنگ

ست کردن گردنبند چوکر با لباس

اولین توصیه‌ای که به خانم‌ها داریم اینه که در مراسم رسمی مثل عقد و عروسی از لباسی استفاده کنید که دور گردنش بازتر از حد معمول (مثل یقه هفت باز) باشه. چوکر نقره‌ای روی این لباس‌ها بیشتر خودنمایی می‌کنه. بهتره که روی گردنبندتون یک مهره مثل مروارید هم باشه که به سادگی اون استایل زیبایی بده. فقط دقت کنید که چوکر رو روی لباس‌هایی با یقه‌های بلند نپوشید. این باعث می‌شه که گردن شما پرحجم دیده بشه که اصلا مناسب استایل یک خانم نیست. حتما به یاد دارید که دامن بوهِمی رو توصیه کردیم. این استایل در جمع‌های دوستانه خیلی جواب می‌ده.

اگر قصد شرکت در مجالس رسمی‌تر رو دارید، بهتره از گردنبند چوکر نقرهی استفاده کنید که کمی پرزرق و برق باشن. برای این کار از چوکرهایی استفاده کنید که یک مروارید اصل، مهره عاج و احتمالا الماس روی خودش داشته باشه. اگر قصد دارید از گردنبند چوکری استفاده کنید که هم با لباس ساده جواب بده و هم با لباس رسمی، می‌تونید از گردنبند چوکری که رشته‌های ساده و منجوق و یا تزئینات ساده داره، استفاده کنید. به عنوان توصیه آخر، باید بگیم که صرف نظر از انتخاب هر نوع گردنبند چوکر نقره، سن و موقعیت اجتماعی خودتون رو در نظر بگیرد. گزینه‌ای رو انتخاب کنید که باهاتون سازگار باشه و شان و منزلت اجتماعی شما رو نشون بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×