راه‌های جابجایی و بسته بندی زیورآلات نقره موقع مسافرت

بسته بندی زیورآلات نقره

مساله از اینجا شروع می‌شه که موقع سفر مجبورید لباس‌های متنوع با خودتون ببرید و به همین خاطر نیاز به چندین نوع زیورآلات نقره دارید که بتونید با لباس‌هاتون ست کنید. پس حتما شما هم موافقید که قبل از سفر یکی از چیزهایی که خیلی وقت می‌گیره و به کلی اعصاب‌خوردکن هست، بسته بندی زیورآلات نقره و سایر جواهرات هست. واقعا خسته‌کننده هست که مدام دنبال این جعبه و اون جعبه باشیم و اینکه اصلا ندونیم چه حعبه‌ای خوبه و چی نه. و همیشه نگرانیم که نکنه توی چمدانمون زنجیر گردنبند بپیچه، گوشواره‌ها خم بشن و دستبند بشکنه و کلا تمام چیزهایی که باعث نگرانی هست. ما توی این نوشته در نقره نما یک سری روش‌های درست منظم کردن زیورآلات نقره رو به شما یاد می‌دیم. شاید راحت‌ترین وسیله همون کیف جواهرات باشه. اما وسایل دیگه‌ای هم هست که با هم بررسی می‌کنیم.

چه زیورآلات نقره ای در سفر بیشتر به دردتون می‌خوره؟

اولین کاری که باید بکنید اینه که هر لباسی که می‌خواهید با خودتون ببرید رو مشخص کنید. البته خیلی از خانم‌ها این کار رو از چند روز پیش انجام می‌دن. بعد از مشخص شدن لباس‌ها، الان نوبت زیورآلات نقره و هر جواهری هست که می‌تونه با لباساتون ست بشه. بهترین راه اینه که لباس‌ها رو کنار هم قرار بدید و وسط اتاق پهن کنید. اینجوری دید کامل‌تری به لباس‌ها خواهید داشت. می‌تونید از مقالات قبلی کمک بگیرید. اگر زیورآلات نقره‌ای دارید که مرتبا و هر روزه ازش استفاده می‌کنید، در موردش راحت باشید. چون همیشه همراهتون هست و نیاز به بسته بندی نداره.

بسته بندی زیورآلات نقره

یک نکته رو به یادتون داشته باشید. هر چقدر سبک‌تر به سفر برید به نفع خودتون هست. پس از بین همه جواهرات و زیورآلات نقره خودتون چند تا رو گلچین کنید و فقط روی اونها برنامه‌ریزی کنید. این جوری هم بردنشون راحت‌تر هست و هم خیالتون از بابت گم نشدن و دزدیده نشدن جمع می‌شه. در این جور مواقع بهترین گزینه انتخاب زیورآلات نقره مینیمال هست که قبلا در موردش صحبت کردیم. خیلی از موارد آویزان کردن یک گردنبند مینیمال و یا یک گوشواره میخی چسبان به قدری جذابیت ایجاد می‌کنه که یک سرویس یا نیم‌ست نمی‌تونه ایجاد کنه. پس شعارتون این باشه: گزیده و کم!!

نکته دیگه که خیلی مهمتر هست اینه که هرگز زیورآلات گران قیمت خودتون رو همراهتون به مسافرت نیارید. مخصوصا زیورآلاتی که قدیمی هستند و یا احتمالا توی خانوادتون یادگاری هستند. این جور جواهرات میراث خانوادگی هستند و نبایستی روشون ریسک کرد.

از زیورآلاتتون عکاسی کنید

این احتمال رو بدید که شاید یکی از زیورآلات نقره باارزشتون توی سفر گم بشه. و یا اینکه شک کنید که آیا همراهم آورده بودم یا نه. در این جور مواقع توصیه می‌کنیم قبل از اینکه سفر برید، زیورآلاتتون رو پس از انتخاب کردن، روی میز پهن کنید و از همه‌ش عکس بگیرید. این کار یک فایده دیگه هم داره. توی مهمانی‌هایی که در سفر قصد رفتن دارید، می‌تونید بعد از پوشیدن لباس‌هاتون از روی عکس یکی از زیورآلات مناسب رو انتخاب کنید. این کار با زمانی کمی که در سفر در اختیار دارید، خیلی به درد می‌خوره.

بسته بندی زیورآلات نقره و استفاده از کیف مخصوص

به غیر اینکه می‌تونید از کیف جواهرات و زیورآلات استفاده کنید، می‌تونید از یک سری چمدان‌های مخصوص هم استفاده کنید. بعضی از چمدان‌ها یک بخش جداگانه‌ای برای قرار دادن زیورآلات دارند که یک فضای نرمی رو برای مراقبت از جواهرات ایجاد می‌کنه. یا اینکه می‌تونید یک جعبه مناسب جواهرات خریداری کنید. این جعبه‌ها معمولا گران قیمت هستد، اما ارزش یک بار خریدن رو داره. البته خیلی نگران قیمت نباشید. اگر بسته بندی زیورآلات نقره رو درست مدیریت کنید، می‌تونید از یک کیف آرایش اضافی هم استفاده کنید. اما مشکل اینجاست که چون در داخل خود کیف جاهای مخصوصی برای هر کدام از زیورآلات وجود نداره، باید کلی وسایل محافظ دیگه توی کیف قرار بدید. پس همون بهتر که دست به دامان یک کیف جواهرات مخصوص بشید.

بسته بندی زیورآلات نقره

پارچه مایکروفایبر و بسته بندی گردنبندهای نقره

برای اینکه بتونید گردنبندها رو جوری بچینید که خش نخورند و به هم گیر نکنند، می‌تونید از روش زیر استفاده کنید. اول اینکه یک تکه پارچه میکروفایبر تهیه کنید. همون طور که قبلا هم گفته شد این پارچه‌ها الیاف خیلی ریزی دارند و خیلی نرم هستند. پس اولین چیزی که براتون مهم باشه، جلوگیری از خش‌خوردگی جواهرات و زیورآلات نقره باشه. الان کاری که باید بکنید اینه که پارچه رو روی میز پهن کنید و به طور ذهنی به چند ردیف تقسیم کنید. بعد گردنبندها رو به صورت ردیفی و با فاصله از هم روی پارچه بچینید. فاصله هر گردنبند از اون یکی بایستی 5 تا 7 سانتی‌متر باشه. این فاصله بستگی به اندازه گردنبند نقره شما داره. در آخر، لای دیگه پارچه رو روی گردنبندها بکشید و بعد تا کنید. نهایتا کاری که باید بکنید اینه که اون رو توی کیفتون جاسازی می‌کنید.

هر گردنبند یک نِی!

یک روش خلاقانه هم وجود داره که مطمئنا فقط می‌تونید توی اینستاگرام پیدا کنید. قبل از هر چیزی چند تا نِی نوشابه پیدا کنید و گردنبندهاتون رو به نِی بکشید. به این ترتیب که زنجیر گردنبند رو از توی نِی رد کنید و بعد قلابش رو سفت کنید. اگر اندازه نی بزرگ‌تر از اندازه گردنبند باشه، می‌تونید طول نی رو خودتون تنظیم کنید. اگر ضخامت گردنبند جوری باشه که از ضخامت نِی کمتر باشه، همه چی حله. در غیر این صورت نی ضخیم‌تر هم توی بازار پیدا می‌شه. برای گردنبندهای خیلی بزرگ‌تر می‌تونید از قسمت کاغذی دستمال کاغذی هم استفاده کنید.

بسته بندی زیورآلات نقره

استفاده از جعبه‌های یادآور قرص

اگر جواهرات و زیورآلات نقره شما کوچک باشن می‌تونید از جعبه‌های یادآور قرص هم استفاده کنید. این جعبه‌ها معمولا به چند محفظه کوچک تقسیم می‌شن و شما می‌تونید هر تکه زیورآلات رو در داخل یکی از این محفظه‌ها قرار بدین. اگر جواهرتون بزرگ باشه، می‌تونید زنجیرش رو توی یک محفظه و قسمت اصلی رو توی یک محفظه دیگه قرار بدین. این کار باعث می‌شه قسمت اصلی زیورآلات و زنجیر توی همدیگه گیر نکنن.

بسته بندی زیورآلات نقره با پلاستیک جواهرات

حتما شما هم دیدین که عمده‌فروش‌ها یا بُنَک‌دارهای جواهرات، موقع فروش زیورآلات، اونها رو داخل یک سری پلاستیک کوچک قرار می‌دن. این پلاستیک‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. بسته به اندازه زیورآلات خودتون می‌تونید از یک سایز مشخصی استفاده کنید. برای مثال می‌تونید زنجیر گردنبند رو توی یک پلاستیک و قسمت آویز رو در یک پلاستیک دیگه قرار بدید. یا قسمت میخ گوشواره رو توی یک پلاستیک و قسمت اصلی رو توی یک پلاستیک دیگه.

گوشواره نقره و دکمه لباس!

چیزی که توی خونه‌ها زیاده دکمه‌ست. دکمه بهترین وسیله برای حفاظت از گوشواره‌های نقره در طول سفر هست. می‌تونید دکمه رو ابتدا روی یک نوار پارچه‌ای محکم کنید و بعد گوشواره رو از بین سوراخ‌های دکمه رد کنید. دقیقا فکر کنید که سوراخ دکمه همون سوراخ گوش هست. به همین راحتی. اینجوری گوشواره‌های نقره در کنار هم قرار می‌گیرند و به همدیگه برخورد نمی‌کنند.

تا اینجا یاد گرفتیم که بسته بندی زیورآلات نقره رو چه جوری انجام بدیم. از هر چیز خلاقانه‌ای هم استفاده کردیم. از نِی نوشابه گرفته تا دکمه لباس. حالا نوبت اینه که این بسته‌های کوچک رو داخل چمدان یا کوله مسافرتمون جاسازی کنیم.

زیورآلات گران قیمت!! چمدان یا کیف؟

اگر زیورآلات نقره شما گران‌قیمت هست، توصیه می‌کنیم که اونها رو داخل چمدان قرار ندید. استفاده از یک کیف دستی مطمئن‌ترین راه هست. این جوری جواهرات و زیورآلات همیشه در کنار شماست. البته این توصیه ما در مورد سفر با هواپیما هست. چون مشکلی که همیشه در قسمت بار هواپیما هست، احتمال گم شدن چمدان شماست!! شاید این بار برای شما پیش بیاد. پس ریسک نکنید و زیورآلات ارزشمندتون رو پیش خودتون نگه دارید.

بسته بندی زیورآلات نقره

یک نکته بسیار مهم

هیچ وقت زیورآلات گران قیمت خودتون رو در جیب‌های کناری یا محفظه‌ای بیرونی چمدان یا کیف همراهتون قرار ندید. این نکته هم به خاطر امنیت زیورآلات شماست و هم به خاطر وارد آمدن ضربه از بیرون. خیلی وقت‌ها پیش می‌یاد که چمدان شما وارونه می‌شه و یا از بالای پله‌ها پرت می‌شه. مخصوصا در قسمت بار هواپیما. در اتوبوس‌های بین شهری هم چمدان‌ها در قسمت بار با فشار در کنار هم قرار می‌گیرن و این باعث وارد شدن آسیب به اشیاء گرانبهای شما می‌شه.

بسته بندی زیورآلات نقره و نکته آخر

اگر جواهرات و زیورآلات نقره رو داخل چمدان قرار می‌دید، سعی کنید که اونها رو در فضای وسط چمدان قرار بدید. یعنی جوری باشه که زیورآلات نقره در بین وسیله‌های دیگه محاصره بشن. وقتی این کار رو انجام دادید، حتما لباس‌ها رو به صورت گِرد در اطراف زیورآلات و جواهرات بچینید تا کیپ کیپ بشه. می‌تونید یک کوسن کوچولو هم روی زیورآلات قرار بدید که دیگه خیالتون راحت‌تر بشه. با این کاری که شما کردید سنگ هم از آسمون بباره، جواهراتتون سالم سالم به مقصد می‌رسه. خسته نباشید.

اگر جواهرات و زیورآلات نقره رو داخل چمدان قرار می‌دید، سعی کنید که اونها رو در فضای وسط چمدان قرار بدید. یعنی جوری باشه که زیورآلات نقره در بین وسیله‌های دیگه محاصره بشن. وقتی این کار رو انجام دادید، حتما لباس‌ها رو به صورت گِرد در اطراف زیورآلات و جواهرات بچینید تا کیپ کیپ بشه. می‌تونید یک کوسن کوچولو هم روی زیورآلات قرار بدید که دیگه خیالتون راحت‌تر بشه. با این کاری که شما کردید سنگ هم از آسمون بباره، جواهراتتون سالم سالم به مقصد می‌رسه. خسته نباشید.

بسته بندی زیورآلات نقره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×