خواص درمانی نقره | ۸ طرح خاص و شیک

فلز نقره از خواص درمانی ویژه‌ای برخوردار است. سابقه اطلاع از خواص نقره و استفاده از آن در طب، به هزاران سال پیش باز می‌گردد. نقره به قدری در درمان و شفابخشی کاربرد داشته است که حتی وارد سفارشات دینی نیز شده است. به طوری که در ادیان ابراهیمی مانند یهود و اسلام استفاده از انگشتر نقره سفارش شده باشد. به همین خاطر فلز نقره همواره به عنوان یک زیورالات مورد استفاده زنان و مردان مورد استفاده بوده است. نقره یکی از فلزات گرانبهاست که در زندگی روزمره مردم جایگاه مهمی دارد.

نقره در صنعت پزشکی و تجهیزات پزشکی در ساخت داروها و لوازم پزشکی به کار می‌رود. از ساخت پانسمان گرفته تا وسایل پزشکی و ضدعفونی‌کننده‌های زخم. در این مقاله ما قصد داریم شما را با خواص فلز نقره آشنا کنیم و اطلاعاتی را در خصوص مزایای نقره از نظر درمانی بیان کنیم. با ما همراه باشید.

گردنبند و ان یکاد نقره
گردنبند نقره با آیه‌ای از قرآن مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز مادر | برای خرید روی عکس کلیک کنید

خواص فلز نقره برای بدن انسان

جالب است بدانید که نقره خواص بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. از جمله مهم‌ترین خواص نقره می‌توان به تأثیر مثبت در گردش خون اشاره کرد. به خصوص برای کسانی که به دلیل عصبانیت زیاد دچار افزایش فشار خون می‌شوند. معمولا افزایش فشار خون، خود را با علامت سرخ شدن صورت نشان می‌دهد. چنین افرادی می‌توانند با استفاده از زیورالات نقره، سوخت و ساز بدن خود را اقدام تنظیم کنند. این عمل در نهایت باعث بازیابی آرامش درونی می‌شود.

انگشتر نقره رنگارنگ و شادی بخش مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز عشاق | برای خرید روی عکس کلیک کنید

تسکین درد از دیگر خواص نقره به شمار می‌رود. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند که به محض جذب نقره در بدن، دردهای فیزیکی التیام می‌یابد. به اعتقاد ایرانیان، استفاده از فلز نقره در کنار مس می‌تواند در رهایی فرد از بیماری‌ها کمک کند. امروزه به طور قطع ثابت شده است که نقره از خاصیت ضدباکتریایی برخوردار است. از این رو می‌توان گفت که توصیه‌های طبی ابوعلی‌سینا به عنوان دانشمند و طبیب ایرانی، به همین خاطر بوده است.

گردنبند ظریف ماه و ستاره
گردنبند ماه و ستاره مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه تولد | برای خرید روی عکس کلیک کنید

زیورآلات نقره و تأثیر آن در کشف بیماری‌های غدد درون ریز بدن

از دیگر خواص نقره که باید به آن اشاره داشته باشیم، کارایی فلز نقره در کشف بیماری‌های غدد درون ریز بدن است. یکی از نشانه‌هایی که می‌توان به اختلال در فعالیت غدد درون ریز بدن پی برد، سیاه شدن زیورالات نقره است. اگر شما از آن دسته از خانم‌ها و آقایانی هستید که از زیورالات نقره استفاده می‌کنید، مرتبا میزان سیاه شدگی جواهرات خودتان را کنترل کنید. اگر سیاه شدن نقره طبیعی نباشد، باید به درون بدن خودتان بپردازید.

به محض اینکه غده‌های درون ریز شما به خوبی کار نکند، نخستین علامت خود را در زیورالات نقره نشان می‌دهد. مکانیسم این عمل به این صورت است که نارسایی غدد درون ریز باعث ایجاد غدد چربی در سطح پوست می‌شود. این غده‌های چربی به مرور باعث تیره شدن سطح نقره می‌شود. و این مسئله به صورت کاملا ساده و گویا به شخص اعلام می‌کند که دچار بیماری شده است. علاوه بر این، زیورالات نقره تا حدودی به تشخیص نارسایی کلیوی نیز کمک می‌کند. در صورتی که نقره شما بیش از حد سفید شود، نشان می‌دهد که کلیه‌های شما به خوبی به کار خود نمی‌پردازد.

نیم ست نقره دخترانه و زنانه
نیم ست نقره با طرح پاپیون مناسب برای هدیه تولد و هدیه ولنتاین | برای خرید روی عکس کلیک کنید

این موقع است که باید به فکر مراجعه به پزشک و شروع فرآیند درمان باشید. پس برای چنین تشخیص نارسایی غدد درون ریز بدن و همچنین نارسایی کلیه، می‌توانید روی زیورالات نقره و بخصوص نقره خام ۹۹۹ حساب خاصی باز کنید.

استفاده از آب نقره برای از بین بردن میکروب و باکتری

در بخش‌های قبلی به خواص نقره در از بین بردن باکتری‌ها اشاره داشتیم. در این بخش باید بگوییم که آب نقره و نانو ذرات نقره در از بین بردن میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر برای بدن کاربرد گسترده‌ای دارد. به همین خاطر از این فلز جادویی در تصفیه‌خانه‌های آب استفاده می‌کنند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود خانم‌ها و آقایان از زیورالات نقره استفاده کنند، خاصیت گندزدایی فلز نقره است. همین خواص نقره موجب درمان برخی از بیماری‌های پوستی رو روجلدی می‌شود. اما به راستی فواید نقره برای از بین بردن بیماری‌ها در چیست و اصولا چطور می‌توانیم از این فلز استفاده کنیم؟

گردنبند نقره مخصوص بانوان و دوشیزگان
گردنبند نقره گل گندم بسیار شیک مناسب برای هدیه روز مادر و هدیه تولد | برای خرید روی عکس کلیک کنید

خواص نقره درست!، اما چی بخریم؟

خواص نقره را می‌توانیم با استفاده از زیورآلات نقره کاملا متوجه شویم. دستبند نقره، انگشتر نقره با سنگ عقیق، گوشواره نقره و گردنبند نقره از جمله زیورالاتی است که افراد مختلف به طور روزمره استفاده می‌کنند. درست است که شما زیورالات نقره را به منظور خواص درمانی آن خریداری می‌کنید. اما بایستی به زیبایی و استانداردهای تولید آن نیز دقت کنید.

استرلینگ بودن نقره مهمترین استاندارد تولید زیورالات نقره است. نقره استرلینگ نوعی آلیاژ نقره است که از ترکیت نقره و مس تولید می‌کنند. میزان نقره در آلیاژ استرلینگ 925 گرم به ازای هر یک کیلوگرم است. در این میزان آلیاژ، بایستی از 75 گرم فلز مس استفاده کنند تا میزان سختی نقره افزایش یابد. این آلیاژ نقره به دلیل همراهی با مس، خواص درمانی بالایی دارد. به همین خاطر از طرف تولیدکنندگان از استقبال خوبی برخوردار بوده است. جالب است بدانید که نام نقره استرلینگ را از واحد پول بریتانیای کبیر گرفته‌اند. یک پوند (واحد وزن) نقره استرلینگ برابر با ۴۵۳ گرم می‌باشد و این میزان برابر با یک پوند انگلیس (واحد پولی) می باشد.

گردنبند نقره بال پرنده
گردنبند نقره با طرح وینگ (پر قو) مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه چشم روشنی | برای خرید روی عکس کلیک کنید

دیگر نکات مربوط به خرید زیورالات نقره

در نظر داشته باشید که در انتخاب جواهرات نقره، به رنگ زمینه پوست و شکل صورت توجه کنید. در اصل باید توجه داشته باشید که رنگ پوست شما به سردی گرایش دارد یا به گرمی؟ از کجا بفهمیم که رنگ پوست کسی سرد است؟ چنین افرادی اصولاً در چهره خود شاهد رگ‌های آبی رنگ هستند، موی بلوند یا قهوه‌ای تیره یا مشکی دارند، رنگ چشمان آنان نیز اصولاً آبی روشن یا قهوه‌ای است. رنگ پوست افرادی که رنگ زمینه پوستشان گرم است، متمایل به یکی از رنگ‌های قرمز، سبز یا فندقی است.

انگشتر نقره سولیتر بسیار شیک مناسب برای هدیه تولد و هدیه سالگرد نامزدی | برای خرید روی عکس کلیک کنید

حالت صورت شما در استفاده از زیورالات نقره

همچنین صورت شما از دیگر ویژگی‌هایی است که در انتخاب جواهرات نقره دارای اهمیت است. برای مثال برای صورت‌های گرد بهتر است که از جواهرات نقره مستطیل یا ذوزنقه استفاده کنید. و یا برای صورت بیضی استفاده از نقره به صورت گوشواره حلقه‌ای پیشنهاد می‌شود. و یا اگر صورت مربعی شکل دارید از اشکال منحنی استفاده داشته باشید. اگر به این نکات توجه کنید، در کنار توجه به خواص نقره، تجربه خوبی از استفاده از زیورالات نقره خواهید داشت.

توجه کنید که به نقطه کانونی صورت خود نیز توجه کنید. حتما روی صورت شما جایی است که بیشتر از همه جای آن جلب توجه می‌کند. از شکل گونه گرفته تا شکل گوش و چانه. بهتر است موقع استفاده از گوشواره نقره و گردنبند نقره به این نقاط دقت ویژه‌ای داشته باشید.

دستبند نقره زنانه و دخترانه
دستبند نقره بی نهایت بسیار شیک مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز مادر | برای خرید روی عکس کلیک کنید

خواص درمانی ظروف نقره

در آشپزخانه‌های پادشاهان و درباریان بیشتر از ظروف نقره‌ای استفاده می‌شده است. دلیل این امر به خاصیت نقره برمی‌گردد. نقره به راحتی می‌تواند مواد سمی موجود در غذا را نشان دهد. در دربار پادشاهان برای اینکه از سلامتی پادشاهان مراقبت کنند، از ظروف نقره‌ای استفاده می‌کردند. علاوه بر آن، ظروف نقره هیچ گونه باکتری به خود نگرفته و در مقابل باعث از بین رفتن باکتری‌‌ها نیز می‌شود. وقتی غذای داغ در معرض ظرف نقره قرار می‌گیرد، باکتری‌های موجود در آن از بین می‌رود.

ظروف نقره برای سالم ماندن نوشیدنی‌های مختلف نیز بسیار کاربردی است. مجاورت آب با ظرف نقره‌ای باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌ها می‌شود. برخی از علاقمندان به ظروف نقره‌ای مانند قاشق نقره و کاسه نقره اعتقاد دارند که خوردن غذا در این ظروف بر روی طعم غذا نیز تاثیر دارد. یکی از این افراد تعریف می‌کرد که طعم ماست در کاسه نقره‌ای یک طعم خامه‌ای به ماست می‌دهد.

بد نیست که شما نیز یک بار امتحان کنید. شاید دلیل این احساس تا حدودی به رنگ سفید نقره برگردد. غذا خوردن در داخل ظرف سفید نسبت به سایر ظروف با رنگ‌های دیگر از نظر روانی احساس مثبتی در فرد ایجاد می‌کند. به هر صورت بد نیست که تجربه خورد غذا را در ظروف نقره یک بار تجربه کنیم. همچنین باید به این نکته توجه داشت که شستن ظروف نقره در مقایسه با ظروف شیشه‌ای و مسی بسیار آسان‌تر است. در بیشتر موارد ظروف نقره‌ای را می‌توان به سادگی و صرفا با آب گرم تمیز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×