هدیه روز مادر ۱۴۰۲ و چند نقره خاص

هدیه روز مادر یکی از اون هدیه‌هایی هست که برای خریدش باید خیلی دقت کنی. مادر یعنی تمام زندگی. عشق واقعی رو باید در وجود مادر جست. پس بهتره که سنگ تموم بگذاری. پیشنهاد ما اینه که امسال، یک هدیه از زیورالات نقره انتخاب کنی. اولا که زیورالات نقره همیشه و در هر مهمانی و در هر موقعیتی قابل استفاده هست. و ثانیا با خرید یک فلز گرانبها مثل نقره به مادرت نشون می‌دی که چقدر دوستش داری. برای اینکه انتخاب شما راحت‌تر بشه، ما تعدادی از زیورالات نقره خیلی خاص رو اینجا لیست کردیم. کافیه که روی هر کدوم از عکس‌ها کلیک کنی و وارد فروشگاه بشی.

گردنبند نقره قلب و بی نهایت بسیار شیک مناسب برای هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

روز جهانی زن

مناسب روز مادر یک مناسب جهانی هست. هر ساله در روز هشتم مارس میلادی در همه کشورهای دنیا، روز زن رو جشن می‌گیرن. به این روز، روز بین‌المللی زن (International Women’s Day) گفته می‌شه. این رویداد جهانی مصادف با ۱۸ اسفند ماه است. که البته در چند سال اخیر در کنار روز مادر، در کشور ما هم گرامی داشته می‌شود.

از سال ۱۹۷۷ یعنی ۱۳۵۶ شمسی، روز زن، از طرف سازمان ملل متحد به عنوان روز حقوق زنان و صلح بین‌المللی شناسایی شد. اولین بار، روز زن در سال ۱۹۰۹ در نیویورک ایالات متحده آمریکا گرامی داشته شد. بعد از آن بقیه کشورها نیز به این رویداد پیوستند. البته در سال‌های اولیه برگزاری این رویداد، روز زن به نماد مبارزات اجتماعی زنان تبدیل شده بود. اما به تدریج، ویژگی‌های عاطفی و عاشقانه آن، پررنگ شد و روز زن به مراسمی مانند ولنتاین تبدیل شد.

گردنبند نقره دو بینهایتی
گردنبند نقره بی نهایت مناسب هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

معمولا هر ساله، سازمان ملل در روز جهانی زن، شعاری را به این مناسبت انتخاب می‌کند. در سال ۲۰۲۱ که مصادف با اوج همه‌گیری کرونا بود، این شعار بیشتر جنبه تاکیدی بر نقش زنان در همه‌گیری کوید ۱۹ داشت. این شعار عبارت بود از “زنان در رهبری: دستیابی به آینده‌ای برابر در جهان کوید ۱۹”. شعار سال۲۰۲۲ روز جهانی زن، بر برابری جنسیتی برای دستیابی به فردایی پایدار تاکید دارد.

دستبند نقره اینفینیتی
دستبند نقره شیک و خاص مناسب برای هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

روز مادر چه فرقی با روز جهانی زن داره؟

باید تاکید کنیم که روز جهانی زن تفاوتی با روز مادر نداره. با وجود روز جهانی زن، برخی از کشورها روز بخصوصی رو به عنوان روز مادر در کشور خودشون جشن می‌گیرن. از این دسته کشورها می‌شه به ایران، آلمان، انگلستان، بولیوی (آمریکای جنوبی)، ژاپن و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. در این کشورها روز مادر، به عنوان یک روز ملی شناسایی شده است.

برای مثال در کشور آلمان، دومین یکشنبه ماه می (May) به عنوان روز مادر گرامی داشته می‌شود. در میان کشورهای مختلف، شاید روز مادر در کره جنوبی از همه جالب‌تر باشه. در کره جنوبی، این روز به عنوان روز والدین یا روز احترام به پدر و مادر تعریف شده است. فرزندان کره‌ای در این روز به نشانه احترام، پاهای پدران و مادران خود را شستشو می‌دهند.

گردنبند نقره ضربان قلب
گردنبند نقره قلب و ضربان قلب بسیار خاص | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

روز مادر در ایران

روز مادر در ایران مصادف با سالروز تولد دختر پیامبر اسلام است. به همین خاطر روز مادر بر مبنای تاریخ قمری گرامی داشته می‌شود. دختر پیامبر به عنوان یکی از بهترین زنان اسلام شناخته می‌شود. و به همین خاطر تولد این بانوی گرامی، نزد ایرانیان بسیار محترم شمرده می‌شود.

مادر بودن در جامعه بشری، یک نقش اجتماعی بسیار مهم به شمار می‌رود. ویژگی مادرانه یک خصلت خدایی است که در ذات زن قرار داده شده است. مهمترین نقش زن به عنوان مادر، بالفعل کردن نقش‌های اجتماعی فرزندان است. این نقش را در زندگی حضرت فاطمه و همچنین حضرت مریم به خوبی می‌بینیم.

گردنبند نقره دخترانه گل
گردنبند گل لاله کمیاب و خاص مناسب برای هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

در توصیف دختر پیامبر، همین بس که او به همراه علی بن ابیطالب توانستند با تلاش خود، فرزندان بسیار نیکویی را تربیت کنند. امام حسن، امام حسین و زینب کبری سه نمونه از فرزندان این بانوی گرامی است. زنان سرزمینمان می‌توانند از الگوهای رفتاری و تربیتی این بانوی بزرگوار جهت تربیت فرزندانی دلسوز نسبت به جامعه بهره بگیرند.

حضرت فاطمه، دختر پیامبر در روز ۲۰ ماه جمادی الثانی سال پنجم بعثت به دنیا آمده است. و چون سال قمری کوتاه‌تر از سال شمسی است، مناسبت‌های قمری در طول سال دچار جابجایی می‌شوند. برای مثال روز مادر در سال ۱۳۹۹ مصادف با ۱۵ بهمن و در سال ۱۳۹۸ مصادف با ۲۶ بهمن بود.

نیم ست نقره دایره ای مرواریدی
نیم ست نقره با نگین مروارید مناسب برای هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

روز مادر ۱۴۰۰ چه روزی هست؟

امسال یعنی سال ۱۴۰۰، روز مادر یعنی تولد حضرت فاطمه مصادف با روز یکشنبه ۳ بهمن ماه است. بنابراین تا زمان باقی است، بهتر است تا هدیه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. هر سال شمسی که می‌گذرد، روز مادر تقریبا ده روز به سمت پائیز حرکت می‌کند.

گردنبند نقره بی نهایت کمیاب مناسب برای هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

هدیه روز مادر

وقتی اسم مادر می‌یاد، انگار که فرشته‌های آسمون به صف می‌شن تا ببینند که فرزندان در حق این موجودات لطیف چه کاری انجام می‌دن. روز مادر شاید بهترین بهانه برای یادآوری و یادبود مادران به شمار می‌ره. بنابراین سعی کنید بهترین هدیه رو برای مادران خودتون تهیه کنید. البته برای انتخاب هدیه برای مادران یک سری راهنمایی لازم دارید. ما در زیر به برخی از اینها اشاره می‌کنیم:

انتخاب هدیه با احساس

خیلی از فرزندان هدیه روز مادر رو بر اساس قیمت انتخاب می‌کنند. اما واقعیت اینه که به کار بردن حس در انتخاب هدیه مهمتر از به کار بردن دوراندیشی و فکره. پس بهتره، انتخاب هدیه رو به قلبتون واگذار کنید. قلب جایگاه احساس هست و بهتر می‌تونه انتخاب کنه. پیشنهاد می‌کنیم موقع خرید هدیه روز مادر، چند لحظه چشم‌هاتون رو ببندید و به ندای درونتون گوش بدید.

زنجیرو پلاک نقره قلب چندنگین به همراه تک نگین
گردنبند قلب بسیار خاص مناسب برای هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

به اینستاگرام مامانتون توجه کنید

این روزها اینستاگرام تبدیل به یک محل نمایش اتفاقات روزمره شده است. حتما مامان شما هم از این قاعده مستثنی نیست. به محض اینکه، روز مادر رو برای مامان خودتون جشن گرفتید، مطمئن باشید که چند تا از عکس‌های روز مادر در صفحه مادرتون نقش می‌بنده. پس بهتره روز مادر رو هرگز فراموش نکنید و یک هدیه در خور مادرتون تهیه بکنید. شاید که این هدیه شما رو در بین فامیل معروف کنه!

گردنبند نقره دوقلب تینیجری
گردنبند نقره دو قلب کمیاب مناسب برای هِدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

هدیه پول، هدیه خوبی نیست

ما اصلا شک نداریم که پول می‌تونه یک هدیه خوب به شمار بره. اما همیشه هم این جوری نیست. حداقل روز مادر روزی نیست که قصد داشته باشید عشقتون رو به مادرتون با پول نشون بدید. پس پول رو به عنوان هدیه روز مادر توصیه نمی‌کنیم. اگر قصد دادن پول به مادرتون رو دارید، بهتره روز دیگه‌ای رو انتخاب کنید.

گردنبند تاج نگین دار رولکس
گردنبند نقره طرح تاج مناسب برای هِدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

هدیه روز مادر و هدیه گروهی

اگر قصد دارید که هدیه بسیار گران قیمتی برای مادرتان خریداری کنید، بهتره که به صورت گروهی خرید کنید. برای مثال شما می‌تونید به همراه برادرها و خواهرهای خودتون یک سرویس نقره یا نیم ست نقره خیلی شیک خریداری بکنید. خرید گروهی باعث می‌شه نگران قیمت بالای هدیه نباشید.

نیم ست نقره لوزی
نیم ست نقره لوزی مناسب برای هِدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×