راهنمای انتخاب انگشتر نقره ‌نما

راهنمای انتخاب انگشتر نقره ‌نما

یکی از پرمصرف‌ترین و پرطرفدارترین زیورآلات درمیان خانم‌ها و آقایان، انگشتر است. نکات زیادی هست که در هنگام خرید انگشتر نقره نما و نقره باید رعایت کنید تا زیبایی آن دو چندان شود.

انگشترهای متفاوتی در بازار وجود دارد که نگین خیلی از آن‌ها واقعی نیست و فقط جنبه تزئینی دارند. انگشترهای تک نگین هیچ وقت از مد نمی‌افتند و قابل استفاده در همه موقعیت‌ها هستند. یک نگین در مرکز انگشتر همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای حلقه نامزدی، انگشتری با تک نگین الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی است.

در ادامه نکاتی درباره زیورآلات نقره و  انتخاب انگشتر و حلقه نقره ‌نما ذکر می‌شود.

زیورآلات نقره و نقره جات

معمولاً بر روی انگشتر نقره نما و یا دیگر زیورآلات نقره ، عدد ۹۲۵ درج شده است که نشان دهنده نقره استرلینگ بودن آن جواهر است. یکی از بالاترین عیارهای نقره ، نقره استرلینگ است. اما دقت کنید که نقره استرلینگ کاملاً خالص نیست و از ۵/۹۲ درصد نقره خالص و ۵/۷ درصد سایر فلزات که در بیشتر مواقع مس است، تشکیل شده است.

درج عدد ۹۲۵ یا ۹۲۵S بر روی جواهر، نشان ‌دهنده نقره استرلینگ بودن آن جواهر است که گاهی با ذره‌بین قابل مشاهده است. برای ثابت شدن صحت این موضوع راه‌های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از موسیقی و صوت استفاده کنید. با زدن ضربه‌ای آرام به زیورآلات نقره ‌تان و شنیدن صدایی زنگ مانند برای دو ثانیه، معلوم می‌شود که جواهر شما نقره استرلینگ است.

نقره فلزی حساس و زود رنج است و اگر درصد خلوص آن بالا باشد، به مرور زمان در معرض هوا، کدر و سیاه می‌شود. پارچه‌ای سفید را بر روی انگشتر نقره خود بکشید اگر علامت‌های سیاه و کثیفی بر روی آن مشاهده کردید، انگشترتان نقره و به احتمال زیاد نقره استرلینگ است.

یکی از راه‌های دیگر تشخیص، استفاده از قدرت بویایی است. نقره استرلینگ بویی ندارد. اگر بوی شدیدی از آن احساس کردید، انگشتر یا زیورآلات شما حاوی مقدار زیادی مس است.

خرید انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره زنانه

اگر قصد خرید جواهر با قیمت مناسب را دارید، انگشتر نقره استرلینگ ۹۲۵ و انگشتر نقره نما بهترین گزینه است. فلز نقره دوام خوبی دارد و مقرون به صرفه است. ارزش افزوده نقره در کنار سنگ‌های قیمتی بالاست. درخشش این فلز گرانبها، خیره کننده است و محبوبیت زیادی در دنیای مد و جواهرات دارد.

دوام انگشتر نقره بالاست و در برابر آسیب‌دیدگی و خش و لکه، مقاومت خوبی دارد. می‌توانید فلز نقره را با یک پارچه کتانی نسبتاً زخیم جلا دهید و آن را همیشه براق نگه دارید. این فلز خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و میکروب‌کشی دارد و به عنوان میکروب‌کش کاربرد دارد.

خرید انگشتر نقره با روکش طلا

با صرف هزینه کمی می‌توانید بر روی انگشتر نقره، آبکاری طلای سفید یا طلای زرد انجام دهید. این آبکاری حتی اگر بسیار نازک باشد، در صورتی که به صورت صحیح از آن نگهداری شود و در برابر خراش‌ها و ساییدگی محافظت شود، عمری بین یک تا پنج سال دارد.

انگشتر نقره زنانه مجلسی

برای مجالس خاص بهتر است از انگشترهای نقره نما با سنگ‌های قیمتی خاص، خاتم‌کاری، سیاه قلم و قلم‌زنی، استفاده کنید. برای این مجالس می‌توانید از انگشترهای روکش شده که جلا و درخشش خاصی دارند نیز استفاده کنید.

نکات مورد توجه در هنگام خرید انگشتر نقره نما

– سایز انگشتر

اولین گام در انتخاب انگشتر نقره نما، انتخاب سایز آن است. مهم‌ترین سوال در هنگام خرید انگشتر برای خودتان یا دیگری، اندازه انگشت است. خرید انگشتر خیلی تنگ یا گشاد به مرور زمان، تأثیر بدی روی فرم انگشتتان می‌گذارد.

– رکاب انگشتر نقره نما

قرار نیست که طول انگشتر تمام انگشتتان را بپوشاند، به همان مقداری که اندازه دست در انتخاب انگشتر مهم است، طول انگشت نیز مهم است. طراحی انگشتر برای پوشاندن کل بند انگشت نیست. باید انگشتری انتخاب کنید که مفصل انگشتتان در آن آزاد باشد و به راحتی حرکت کند.

– رنگ انگشتر نقره نما

رنگ انگشتر نقره نما به سلیقه شما بستگی دارد. باید در هنگام نگاه کردن به دستتان از زیبایی آن لذت ببرید.

– بهترین زمان برای تعیین سایز انگشتر

بهترین زمان برای تعیین سایز انگشتر، بعد از ظهرها است زیرا انگشت‌ها گرم هستند. هنگام صبح و در هوای سرد سایز انگشت‌ها کوچک می‌شود. دو الی سه بار سایز را محاسبه کنید و در صورت به دست آوردن سایزهای میانی، سایز بزرگ‌تر را سفارش دهید.

– انگشتر نقره نما برای انگشت‌های بلند

انگشترهایی با نگین‌های گرد برای انگشتان کشیده مناسب هستند، زیرا بر روی دست بیشتر خودنمایی می‌کنند و زیبایی انگشتان را دو برابر می‌کنند.

– انگشتر مناسب برای انگشت‌های کوتاه

انگشترهایی که از نظر طولی دراز هستند، مناسب انگشت‌های کوتاه و کوچک هستند زیرا باعث نمایان شدن شکل کشیدگی انگشت می‌شوند. انگشترهایی با نگین لوزی شکل یا مستطیل یا اشک بهترین انتخاب برای این انگشتان هستند.

– دقت به انگشت مورد نظر برای انگشتر

قبل از خرید انگشتر نقره نما به این سوال که پوشیدن انگشتر در هر انگشت نشانه چیست، پاسخ دهید و متناسب با انگشت موردنظرتان، انگشتر را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×