خرید و فروش شمش نقره رو چه جوری انجام بدم؟

خرید و فروش شمش نقره

شمش نقره یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های افراد است که می‌تونیم اونا رو به سرعت بفروشیم یا راحت بخریم. فروشنده‌های جواهرات و فلزات گرانبها به این نوع دارایی، دارایی نقد می‌گن. از طرف دیگه خرید شمش نقره روش مطمئنی برای سرمایه‌گذاری در بازار هست. یک توصیه مهمی که می‌تونیم داشته باشیم اینه که شمش یا شمش‌های نقره خودتون رو توی یک محافظ نگهداری کنید. و هیچ وقت هم اونها رو تمیز نکنید. در مورد فروش شمش هم باید بگیم که هم می‌تونید اون رو نزد یک نقره‌فروش به امانت بگذارید. و یا اینکه به صورت آنلاین بفروشید. موقع خرید و فروش شمش‌ نقره به نکات زیر دقت کنید تا بهترین سود عاید شما بشه.

مشورت با یک مشاور مالی قبل از خرید شمش نقره!

مهم نیست که یک مشاور مالی تا حالا یک شمش نقره دستش گرفته باشه یا نه. مشاور مالی با عدد و پیش‌بینی بازار‌های مالی سر و کار داره و می‌تونه بهترین پیشنهاد رو در مورد خرید نقره به شما بده. پس در انتخاب نقره، با مشاوره مالی خودتون هماهنگ باشید.

خرید و فروش شمش‌ نقره به بهترین قیمت

قبل از اینکه قصد فروش نقره رو داشته باشید، منتظر باشید تا قیمت نقره توی بازار افزایش پیدا کنه. توجه که سرمایه‌گذاری در نقره با اینکه پرسود هست، اما کمی بی‌ثبات هم هست. بخصوص وقتی که شما بخواهید اون را با طلا و سایر فلزات گرانبها مقایسه کنید و به نگرانی خودتون اضافه کنید. پس اجازه بدید قیمت نقره به اوج برسه. همین خواست ارزون بشه، شما خودتون متوجه می‌شید که اون نقطه، نقطه اوج بوده. پس همین جاست که باید نقره‌تون رو به فروش برسونید. اما به یاد داشته باشید که اگه نتونستید بفروشید و دیدید که قیمت نقره در حال سقوط هست، شمس‌های نقره‌تون رو نگه دارید. چون که زمان خوبی برای فروش نیست.

بر عکس بهترین زمان برای خرید شمش نقره همون زمانی هست که قیمت‌ها به صورت نزولی در حال کاهش هستند. همین جاست که همه از شدت ترسدر حال فروش شمش‌های خودشون هستند. یکی از بهترین وبسایت‌های که می‌تونید با استفاده از اون، قیمت لحظه‌ای نقره رو توی دنیا بررسی کنید، سایت silverprice هست.

موقع فروش، شمش نقره رو تمیز نکنید

معمولا افرادی که قصد سرمایه‌گذاری توی بازار نقره رو دارند، شمش نقره رو بعد از اینکه خریدند، چند سال نگه می‌دارن. به همین خاطر ممکنه که شمش نقره دچار کمی کدری بشه. اما نگران این موضوع نباشید. اگه شما بعد از خرید شمش نقره، اون رو توی یک محفظه مناسب نگهداری کنید، هیچ اتفاقی براش نمی‌افته و نهایتا فقط محافظ اون کدر می‌شه. فقط یادتون باشه که تمیز کردن شمش نقره فقط باعث سایش اون می‌شه و شمش نقره ارزش اصلی خودش رو از دست می‌ده.

موقع خرید به نوع و وزن شمش نقره توجه کنید

شمش‌های نقره موجود توی بازار معمولا در دو نوع ساخته می‌شن. یا ساده و به صورت دستی ساخته شدن و یا با علامت و نقش و تزئین خاصی. نکته قابل توجه اینه که شمش‌های طرح‌دار از نظر قیمتی، بالاتر از انواع ساده معامله می‌شن.

وزن شمش نقره معمولا از ۱ اونس تا ۵۰۰۰ اونس متغیر هست. شمش‌های ۱۰ اونسی و ۱۰۰ اونسی از رایج‌ترین شمش‌های نقره موجود در بازار هست. اگه به دنبال سود خود هستید، خرید شمش نقره ۱۰۰ اونسی رو توصیه می‌کنیم. اما اگه قصد دارید که شمش نقره شما زودتر به فروش برسه، می‌تونید شمش نقره ۱ تا ۱۰ اونسی خریداری کنید.

شمشی بخرید که قاب محافظ داشته باشه

ممکنه که شمش شما از همون موقع خرید داخل یک کاور قرار گرفته باشه. برای مثال بانک مرکزی ایران، یک سری شمش به صورت سکه نقره منتشر می‌کنه که کاور یا قاب محافظ داره. نکته‌ای که باید بهش توجه کنید اینه که هیچ وقت قاب محافظ رو از شمش جدا نکنید. معمولا خریداران شمش موقع خرید حتی به اثر انگشت روی شمش هم حساسیت دارند. پس بهانه دست خریدار ندید. اگر شمش شما قاب محافظ نداشتید، تهیه اون کار سختی نیست. کافیه به فروشندگان لوازم طلا و نقره مراجعه کنید و نوع پلاستیکی یا لاک اون رو خریداری کنید. موقع جا زدن شمش توی قاب هم بهتره از یک دستکش پارچه‌ای استفاده کنید تا از باقی موندن اثر انگشت روی شمس جلوگیری کنه.

خرید و فروش شمش نقره

نوع و مقدار شمش نقره رو ارزیابی کنید

اگه شما از اون دسته از افرادی هستید که هر سال شمش نقره می‌خرید و جمع می‌کنید، حتما انواع اقسام شمش رو توی گاوصندوقتون دارید. پس بهتره قبل از فروش اونها، یه یک کارشناس خبره نقره مراجعه کنید تا نوع و مقدارشون رو ارزیابی کنید. البته ممکنه که بین شمش‌های خودتون، یک یا دو شمش خاص داشته باشید که ارزیاب در شناسایی این شمش‌ها به شما کمک می‌کنه. بعضی چیزها مثل برند تولیدکننده شمش نقره به ارزش اون اضافه می‌کنه که این مساله رو فقط ارزیاب تشخیص می‌ده. هدف از ارزیابی شمش نقره کلا این هست که شما بیشترین سود رو داشته باشید. از طرف دیگه توجه کنید که ارزش سکه‌های نقره در مقایسه با شمش بیشتر هست. حتی شمش ریخته‌گری ارزشش بیشتر از شمش‌هایی هست که به صورت دستی ساخته می‌شن. پس توجه کنید که نوع و قیمت هر شمشی متفاوت هست.

برندهای شمش نقره رو چقدر می‌شناسید؟

این رو بدونید که برخی از برندهای شمش نقره ارزش بیشتری دارند. برای مثال برندهای Credit Suisse، Engelhard و Johnson Matthey از معروف‌ترین تولیدکننده‌های شمش نقره در دنیا هستند. پس بهتره برای خرید شمش نقره یکی از این برندها رو انتخاب کنید.  

خرید و فروش شمش نقره

سعی کنید یک خریدار پیدا کنید

اگر قصد دارید که شمشتون رو توی فضای مجازی بفروشید، باید دنبال کانال‌هایی مثل دیوار باشید. کافیه یک حساب توی دیوار باز کنید و عکس شمش و قیمت پیشنهادیتون رو ارائه کنید. اما به قیمت رقبای خودتون هم دقت کنید که شمش خودشون رو در چه بازه قیمتی به فروش می‌رسونند. برای مثال اگه دیدید که اشخاص مختلف قیمت بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای یک سکه نقره پیشنهاد کردند، شما ۴۹۰ هزار پیشنهاد بدید. اما باید توجه داشته باشید که تو خط ضرر نباشید. می‌تونید از کانال‌ها و پیج‌های خاص فروش نقره در اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام هم کمک بگیرید.

یک نکته بسیار بسیار مهم

معمولا خریدار پس از رویت عکس شمش نقره شما، درخواست رویت اون رو می‌کنه. احتمالا شما بر اساس اعتمادی که به خریدار می‌کنید، شمش خودتون رو براش ارسال می‌کنید. در این جور مواقع حتما و حتما شمش رو به صورت حضوری نزد خریدار ببرید. نکته بعد اینکه قبل از واریز پول و بعد از اینکه شمش نقره رو به خریدار تحویل دادید، حتما یک رسید مبنی بر تحویل شمش از خریدار دریافت کنید. پس از فروش و انجام فرآیند خرید شمش هم لازم هست که یک فاکتور یا رسید از سوی خریدار به شما تحویل داده شود. به یاد داشته باشید که داشتن مدرک فیزیکی مثل “رسید و فاکتور امضادار با کد ملی” می‌تونه در پیگیری‌های احتمالی حقوقی به کمکتون بیاد.

یک راه میان‌بر به نام نقره نما: یک زنگ و واریز به کارت!

اگه حال گذاشتن عکس و تبلیغات روی دیوار یا سایر شبکه‌های فروش آنلاین رو ندارید، نگران نباشید. می‌تونید با یک فروشگاه معتبر خرید و فروش شمش‌ نقره و طلا تماس بگیرید و درخواستتون رو با اون فروشگاه در میان بگذارید. فقط باید فروشگاهی رو انتخاب کنید که در زمینه شمش نقره تخصص داشته باشه. نقره نما با تجربه چند ساله در حوزه نقره، یکی از فروشگاه‌های معتبر در حوزه شمش نقره، نقره خام و زیورآلات نقره است که می‌تونه به شما کمک کنه.

از جمله سرویس‌های نقره نما خرید و فروش شمش‌ نقره قدیمی یا نوی شما با مناسب‌ترین قیمت موجود در بازار هست. کافیه با کارشناس ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن شمش شما ارزیابی بشه و فرآیند خرید انجام بشه. موقع بررسی وبسایت هر فروشگاه نقره حتما به علامت ای نماد پائین صفحه نخست توجه کنید. ای نماد تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شه و از این طریق می‌تونید پیگیر اقدامات قانونی خودتون باشید.

به صورت حضوری مراجعه کنید

برای فروش شمش نقره خود بهتره که به صورت حضوری به فروشگاه نقره مراجعه کنید. همون طور که قبلا هم گفتیم، خریدار برای خرید شمش نقره شما، حتما نیاز به رویت اون خواهد داشت. پس بهتره بعد از تماس با فروشگاه و اطمینان از اعتبار اون، حضورا مراجعه کنید و فرآیند فروش رو انجام بدید. توصیه می‌کنیم قبل از خارج کردن شمش از جای امن خودش (گاوصندوق یا صندوق بانکی)، با چند تا فروشگاه تماس بگیرید و در یک روز کاری، به همه فروشگاه‌ها سر بزنید.

خرید و فروش شمش‌ نقره قدیمی یا داغون!

نکته مهمی که باید به اون توجه کنید اینه که شمش‌های نقره قدیمی خلوص کمتری دارن و یا ممکنه شمش شما آسیب دیده باشه. در هر دوی این حالت‌ها، خریداران کمی زیر بار چنین معامله‌ای می‌رن. پس بهتره که بیشتر سرچ کنید و خریدار مناسب این نوع شمش‌ها رو پیدا کنید.

4 thoughts on “خرید و فروش شمش نقره رو چه جوری انجام بدم؟

  1. فرهمند ثابیتی says:

    سلام خواستار دانستن قیمت شمش ترکیه امارات یا ایران هستم

    • alireza najarzadegan says:

      سلام عرض ادب
      به دلیل نواسانات قیمتی برای قیمت بروز میتوانید در واتساپ با ما در ارتباط باشید .
      09100025800

  2. اسما says:

    سلام من ۳۰۰ میلیون ریال پول دارم که می خواهم با آنها کار کنم و با سود آنها زندگی کنم به نظر شما در شمش نقره سرمایه گذاری کنم هیچ اطلاعی از این کار ندارم و تا حالا هم شمش نقره ندیده ام فقط شخصی به من گفته که سرمایه گذاری خوبی اسن

    • نقره نما says:

      سلام. وقت بخیر.
      لطفا با شماره نقره نما تماس بگیرید. همکارمون کاملا شما رو راهنمایی خواهند کرد.
      09100025800

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×