تشخیص سایز انگشتر نقره موقع خرید

تشخیص سایز انگشتر

در مورد انگشتر یک شعار جالبی وجود دارد. گفته می‌شه: انگشتر بایستی به راحتی توی انگشت بره. باید به اندازه‌ای محکم باشه که از دست نیفته. اما باید به اندازه شل باشه که به راحتی از دست بیرون بیاد! می‌بینید که تا حدودی ضد و نقیض هست. اما این جملات رو جدی بگیرید. درسته که زیبایی انگشتر و ست بودن اون با رنگ پوست و مراسمی که قصد داریم از اون استفاده کنیم خیلی مهمه. اما تشخیص سایز انگشتر و انگشتمون هم مهمه.

اگر شما انگشتر زیبا داشته باشید و بعد از یک ماه باهاش سر جنگ داشته باشید، چیز زیاد جالبی نیست. اینها همه برمی‌گرده به این که موقع خرید انگشتر نقره، زیاد دقت نمی‌کنیم. همین که به زیبایی جواهرات و مدل‌های متنوع انگشتر نقره توی ویترین نقره فروش می‌رسیم همه چی یادمون می‌ره. پس به نکاتی که در ادامه توضیح داده می‌شه، دقت کنید. تا با مشکل بزرگ یا کوچک بودن سایز انگشتر مواجه نشید.

سایز انگشتر نقره یعنی چی؟

ما قبلا در مقالات متعددی در مورد انگشتر نقره صحبت کردیم. و بحث‌های درباره نشانه‌شناسی انگشتان دست، انگشتر نقره ازدواج برای خانم‌ها و آقایان و ست کردن انگشتر ازدواج و نامزدی و خیلی چیزهای دیگه مطرح کردیم. اما بد نیست اول از همه یک تعریف فنی از انگشتر با هر جنسی مانند انگشتر نقره داشته باشیم. از نظر فن نقره سازی و نقره کاری، انگشتر یک نوار فلزی نازک هست که به شکل دایره ساخته می‌شه.

معمولا قطر دایره رو بر اساس سایز‌های عمومی قطر انگشتان دست یک انسان معمولی می‌سازن. البته چون سایز انگشت در همه افراد یکی نیست، این سایزها رو به صورت تصادفی و با اندازه‌های متعددی می‌سازند. اما با وجود تنوع در سایز انگشترهای مختلف، خیلی پیش می‌یاد که سایز انگشتر با سایز انگشت خانم‌ها یا آقایان یکی نیست. به همین خاطر در صورت بزرگ بودن انگشتر، سایز اون رو کوچک‌تر می‌کنند.  

سایز انگشت و انگشتر با چه واحدی اندازه‌گیری می‌شه؟

سایز انگشت‌های مردانه و زنانه به طور طبیی با هم فرق دارند. معمولا انگشت‌های زنانه نسبت به مردانه ظریف‌تر هستند. واحد اندازه‌گیری سایز قطر انگشت به میلی متر بیان می‌شه. برای مثال وقتی گفته می‌شه، سایز انگشت، ۸ هست، منظور اینه که قطر انگشت شما، ۸ میلیمتر هست. اما در مورد انگشتر اینجوری نیست. سایزبندی انگشتر بر اساس میلی متر نیست. برای مثال اگر سایز انگشتر 3 باشه، این انگشتر برای انگشت‌های با قطر ۱۴ میلی متر مناسب هست. سایز متوسط انگشتر برای خانم‌ها معمولا بین ۳ تا ۹ هست. و برای آقایان مردانه بین ۸ تا ۱۴ هست.

دو نکته مهم در اندازه‌گیری سایز انگشت

قبل از اینکه اندازه‌گیری قطر انگشت، به این دو تا نکته خیلی توجه بکنید. اول اینکه اندازه‌ درست انگشت به قدری مهم هست که بایستی سه تا چهار بار این کار رو انجام بدید. چرا که سایز قطر انگشت با سرما و گرما تفاوت زیادی با هم می‌کنه. برای مثال در قطر انگشت در هوای گرم زیاد و در هوای سرد کم می‌شه. نکته دوم اینکه اگر انگشت شما در قسمت مفصل بزرگ‌‌تر هست، بایستی انگشترتون رو نیم سایز بزرگ‌تر سفارش بدید.

چه جوری سایز انگشتم رو اندازه بگیرم؟

سه روش برای اندازه‌گیری سایز انگشت وجود داره. با این سه روش شما به راحتی می‌تونید توی خونه این کار رو انجام بدید. الف. با استفاده از نخ، ب. با استفاده از نمودار اندازه انگشتر و حلقه و پ. با ابزار تخصصی تشخیص سایز انگشتر

تشخیص سایز انگشتر با استفاده از نخ

یک تکه نخ یا نخ دندان رو دور انگشت خودتون بپیچید. قبلش بهتره محل قرارگیری انگشتر رو با خودکار مشخص کنید. بعد نخ رو دور اون خط بپیچید. در نهایت طول نخ رو با یک خط کش اندازه بزنید. دقت کنید که هر میلی متر در سایز قطر انگشت خیلی مهم هست. پس وسواس زیادی به خرج بدید. اگر شک دارید، دوباره اندازه بزنید. یک نکته مهم اینه که موقع اندازه گرفتن با نخ، نخ رو نکشید. چون که کشیدگی باعث می‌شه اندازه‌ای که به دست می‌یاد، درست نباشه. پس بهتره که نخ به حالت طبیعی خودش باشه.

تشخیص سایز انگشتر
موقع اندازه زدن انگشت، مراقب باشید که نخ رو نکشید

 بین سایز انگشت و انگشت رابطه مستقیمی وجود داره. هر چقدر سایز انگشت بیشتر باشه، شماره انگشتر هم بالاتر می‌ره. اندازه دقیق رو که به دست آوردید، دیگه دقیقا می‌شه حدس زد که چه سایز انگشتری مناسب انگشت شما هست. استاندارد پایه اینه که اگر دور انگشت شما، ۱۴ میلی متر باشه، به این معنا هست که انگشتر سایز ۳ مناسب شما هست. یادتون باشه که به ازای افزایش هر 4/0 میلی متر، نیم سایز به اندازه انگشتر اضافه می‌شه.

برای مثال اگر دور انگشت شما ۱۴/۴ باشه، یعنی اینکه شما باید از انگشتر سایز ۳/۵ استفاده کنید. پس انگشتر سایز ۴ متناسب با انگشتی هست که سایز دور آن، ۱۴/۸ باشه. معمولا در بیشتر موارد، اندازه دور انگشت‌های خانم‌ها، ۱۹/۸، ۲۰/۲ و ۲۰/۶ میلی متر هست. این سایزها با انگشترهای سایز ۱۰، ۱۰/۵ و ۱۱ سازگار هست. برای اینکه کارتون راحت‌تر باشه، بهتره از این نمودار سایز انگشتر استفاده کنید. این نمودار به شما می‌گه که تشخیص سایز انگشتر بر اساس اندازه انگشت، به چه صورتی انجام می‌شه.

روش دوم با استفاده از نمودار حلقه

سری به جعبه جواهرات خودتون بزنید و از بین انگشترهای نقره خودتون یکی رو انتخاب کنید. اونی رو انتخاب کنید که خیلی باهاش احساس راحتی می‌کنید. بعد اون رو توی نمودار سایز حلقه بگذارد و اندازه‌اش رو به دست بیارید. فقط نکته اینجاست که نمودار حلقه رو باید در اندازه واقعی خودش پرینت بگیرید. بعد انگشتر خودتون رو یکی یکی روی دایره‌ها بگذارید تا اندازه متناسبش رو پیدا کنید. به همین سادگی.

تشخیص سایز انگشتر
قبل از اندازه زدن انگشتر، نمودار رو در اندازه واقعی چاپ کنید

تشخیص سایز انگشتر با ابزار اندازه‌گیری حلقه

اگر به هر دلیلی از دقت دو روش قبلی مطمئن نیستید، می‌تونید از ابزار تخصصی استفاده کنید. البته برای دسترسی به این ابزار، دو راه در پیش دارید، یا می‌تونید به فروشگاه نقره نما مراجعه کنید. و یا اینکه خودتون این ابزار رو بخرید. این ابزار در دو نوع پیدا می‌شه. خیلی هم گرون نیستند. اما اونی که خیلی رایج و دقیق‌تر هست شبیه یک تسمه هست که دور انگشتر قرار می‌گیره. روی این تسمه نواری، دقیقا مثل خط‌کش گِرد هست. روی این خط‌کش، یک نشانگر کشویی هست که سایز دقیق انگشت شما رو نشون می‌ده. با این نوار شما حتی می‌تونید سایز انگشت دختربچه‌ها رو هم اندازه بگیرید.

تشخیص سایز انگشتر
نوار مدرج سایز انگشت

توصیه ما اینه که شما به جای تهیه این تسمه نواری که مسلما کلی هم وقتتون رو می‌گیره، مستقیما به فروشگاه نقره نما مراجعه بکنید. با این کار شما هم می‌تونید اندازه انگشتتون رو به طور دقیق به دست بیارید. و هم از تنوع بالای انگشترهای نقره فروشگاه بازدید کنید. کارشناسان ما به تمام سوالات شما به دقیق‌ترین روش ممکن پاسخ خواهند داد. شاید هم ایده‌های جدیدی به ذهنتون خطور بکنه. ما از صبح تا عصر در فروشگاه و به صورت ۲۴ ساعته در اینستاگرام و وبسایت نقره نما پاسخ‌گوی شما عزیزان هستیم.

یک نکته مهم در مورد سایز انگشتر

خیلی از افراد به خاطر اینکه به ترافیک بازار طلافروشی یا نقره فروشی برنخورند، ترجیح می‌دن که صبح زود خریدشون خود را انجام بدهند. اما تجربه نشان داده که چنین افرادی، پس از گذشت چند روز از خرید، با مراجعه به نقره فروشی، از کوچک بودن انگشتر نقره خود گلایه می‌کنند. موضوع اینجا وخیم‌تر می‌شود که نقره فروش تضمین هیچ تغییر سایزی را به مشتری نداده باشه. این مساله‌ای هست که اعصاب هر خریداری رو به هم می‌ریزه.

دقت کنید که موقع خرید انگشتر نقره یا هر نوع زیورآلات نقره، این تضمین را از فروشنده دریافت کنید. مهم این است که این تضمین بر روی فاکتور نوشته شده باشد. اما به نظر شما بهترین زمان برای خرید انگشتر نقره چه ساعتی از شبانه روز است؟ به شما توصیه می‌کنیم که یکی از بعد از ظهرهای خود را صرف خرید انگشتر نقره بکنید. معمولا دستان انسان با گذشت ساعات اولیه روز دچار انبساط شده و در بزرگ‌ترین سایز خود قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که هوای سرد نیز بر کوچک شدن سایز انگشتان شما تاثیر دارد. پس قبل از به دست کردن انگشتر، دستان خود را کاملا گرم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×