انگشتر سولیتر | چند انتخاب خاص

سنگ جانبی انگشتر

حتما همه شما تا بحال انگشترهای تک نگین زیادی دیده‌‏اید. به انگشترهایی که روی آنها تنها یک نگین از جنس کریستال یا الماس وجود داشته باشد، انگشتر سولیتر (solitaire) می‌گویند. سولیتر، مناسب‌ترین انگشتر برای مراسم نامزدی و عروسی است. انگشتر سولیتِر از نظر زیبایی و سادگی، جزو بهترین انگشترهای جهان به شمار می‌روند. اگر عروس خانمی با شوق و اشتیاق تمام، انگشتر نامزدی سولیتر خود را به شما نشان داد، تنها یک جمله به او بگوئید. بگویید: “همسرَت بسیار باسلیقه است و تمامی جهان را تقدیم تو کرده است”.

انگشتر سولیتر چیست؟

به تمامی جواهرات و زیورالاتی که تنها یک نگین دارند، سولیتر می‌گویند. هرچند سولیتر بودن به یک زیورآلات خاص محدود نمی‌‎شود، اما انگشتر سولیتر، معروف‎ترین شکل آن است. شما در فروشگاه نقره نما می‌توانید مدل‌های مختلفی از انگشتر سولیِتر، گردنبند سولیتر، دستبند سولیتر و گوشواره سولیتر را مشاهده کنید. اگر زمان کافی برای این کار ندارید، ما در این مقاله، مدل‌های مختلف انگشتر نقره سولیتر را برای شما به نمایش می‌گذاریم.

انگشتر سولیتر نامزدی
انگشتر سولیتر خاص و شیک مناسب هدیه ولنتاین و هدیه نامزدی | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

در صنعت جواهرات و زیورالات، انگشتر سولیتِر را در خانواده انگشترهای الماس طبقه‌بندی می‌کنند. به همین خاطر در قدیم تنها ثروتمندان و طبقه اشراف توانایی خرید این نوع انگشتر را داشتند. اما امروزه در انگشترهای سولیتر نقره به جای الماس، بیشتر از کریستال استفاده می‌کنند. در کشور ما ایران به انگشتر سولیتر، انگشتر نامزدی یا انگشتر نشان هم می‌گویند.

تیفانی سازنده سولیتر

انگشتر سولیتر برای نخستین بار توسط شرکت تیفانی (Tiffany) معرفی شد. هدف تیفانی از ساخت این نوع انگشتر، به رخ کشیدن زیبایی و سادگی الماس بود. در ابتدا این انگشتر تنها متعلق به طبقه اشراف بود. به همین خاطر، تیفانی تمام سعی خود را برای زیبایی آن به خرج داد. معمولا تیفانی پایه‌های انگشتر سولیتر را از نوع نرم (Comfort Fit Shank) انتخاب می‌کند.

انگشتر نقره زنانه تک نگین سولیتر خاص
انگشتر سولیتر نقره با نگین‌های ظریف مناسب برای هدیه نامزدی و هدیه ولنتاین | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

ویژگی‌های انگشتر سولیتر

سولیتر دارای یک صفت یا مشخصه مهم است که آن را از زیورآلات یا جواهرات دیگر متمایز می‌کند. این صفت، تک نگینه بودن آنهاست. به عبارت دیگر ویژگی اصلی زیورالات یا جواهرات و یا انگشتر سولیتِر این است که حتما دارای یک نگین است. در کنار این ویژگی، سادگی در عین زیبایی یکی دیگر از اصلی‌‎ترین ویژگی انگشتر سولیتر است. وزن سبک و قیمت مناسب‎تر در مقایسه با انواع پرنگین از دیگر نکات مثبت برای خریداران به‎ حساب می‌‎آید.

تفاوت انگشتر سولیتر و انگشتر سه نگین

اگر در یک انگشتری بیش از یک نگین به کار برود، دیگر اسم آن، انگشتر سولیتر نیست. برای مثال انگشترهایی به نام انگشتر سه نگین وجود دارد که بر روی پایه خود، سه الماس یا سه کریستال دارد. اگر بخواهیم انگشتر سولیتِر و انگشتر سه نگین را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که انگشتر سولیتِر از نظر سادگی و زیبایی بالاتر از انگشتر سه نگین قرار دارد. برای اینکه انگشتر سه نگین را ساده‌تر و زیباتر نشان بدهند، از سنگ‌های گرانبهایی مانند الماس، موسانیت و یاقوت استفاده می‌کنند.

انگشتر سولیتر فوق العاده شیک مناسب برای هدیه نامزدی | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

انگشتر نقره سولیتر

بیشتر مردم به خاطر گران بودن انگشترهای سولیتر طلا یا پلاتین قادر به خرید آنها نیستند. به همین دلیل، امروزه انگشترهای سولیتر نقره در بین افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طرف دیگر قیمت پائین نقره و تشابه بالای نقره به طلای سفید باعث می‌شود که در مراسم عروسی و نامزدی نیز از انگشتر سولیتر نقره استفاده شود. شما می‌توانید در فروشگاه نقره نما، انواع انگشترهای خاص و بروز سولیتر نقره را پیدا کنید. فقط کافی است که سری به بخش حلقه و انگشتر نقره بزنید.

angoshtar soliter emerald
انگشتر سولیتر نقره مناسب برای هدیه نامزدی | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

انگشترهای سولیتر یا تک نگین مناسب چه استایلی است؟

برای آن‎که یک استایل بی‌‌نقص و زیبا داشته ‎باشید، توجه به هماهنگی لباس و زیورآلات بسیار مهم است. ویژگی مثبت انگشترهای تک نگین این است که به خودی خود با انواع لباس‏های مختلف ست می‌شود. اما از نظر طراحان مد، لباس‎هایی که آستین آن تا مچ دست می‎رسد، مناسب‎ترین لباس برای انگشترهای تک نگین سولیتر است. به‎ خصوص اگر جنس لباس آستین بلند از نوع بافت باشد این زیبایی چند برابر خواهد شد.

سولیتر مناسب برای نامزدی

همان‏طور که گفتیم، یکی از محبوب‎ترین حلقه ‎های نامزدی در سراسر جهان، انگشتر تک نگین سولیتر است. سازمان گوهرشناسی آمریکا آماری اعلام کرد که حدود ۲۵ درصد از زوج‏های آمریکایی علاقمند به حلقه نامزدی سولیتر هستند. برخی از افراد، تک نگین بودن این انگشتر را نشانه یگانه بودن عشق می‌دانند. سادگی این انگشتر باعث شده است که تقریبا تمامی زوج‌ها از انگشتر سولیتر به عنوان انگشتر نامزدی یا عروسی خود استفاده کنند. چرا که انگشتر سولیتر حتی با سلیقه دیرپسندترین افراد نیز مطابقت دارد. برای اینکه بتوانید از پشت حلقه نیز استفاده کنید، توصیه می‌کنیم در کنار انگشتر سولیتِر، از یک رینگ ساده استفاده بکنید. رینگ ساده باعث می‌شود جلوه انگشتر سولیتِر بالاتر برود.  

انگشتر سولیتِر نقره بسیار شیک مناسب برای هدیه نامزدی و روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

این نوع انگشتر علاوه‏ بر مراسم نامزدی، می‏تواند یک هدیه شیک برای مراسم سالگرد‌ ازدواج، تولد و دیگر سورپرایزها باشد. از آن جایی که انگشتر تک نگین ظاهری کلاسیک دارد، بهترین انتخاب برای خانم‏های علاقمند به جواهرات و استایل کلاسیک است. فراموش نکنید که همسر شما هزاران بار در طول زندگی به حلقه خود نگاه می‏کند و آن روز و لحظه خواستگاری را بخاطر می‎آورد. به همین دلیل این انگشتر ارزش خاصی برای یک خانم دارد. و بهتر است برای خرید آن به راهنمای انتخاب انگشتر نقره نما مراجعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته ‎باشید.

نکات مهم در خریدانگشتر تک نگین

اگر تصمیم گرفتید جواب بله را با یک انگشتر سولیتر از عشق‎تان بگیرید و یا با یک هدیه او را خوشحال کنید، بهتراست به چند نکته دقت کنید. این نکات می‌تواند به صرفه‌جویی اقتصادی شما کمک زیادی بکند. پس بهتر است با مطالعه این نکات یک بار برای همیشه یک انگشتر ناب سولیتِر خریداری بکنید

انگشتر نقره سولیتر با عیار 925 نامزدی
انگتشر سولیتِر نقره مناسب برای هدیه نامزدی و هدیه تولد | موجود در فروشگاه نقره نما (کلیک کنید)

اندازه نگین

توجه به اندازه انگشتر تک نگین یکی از اصلی‎ترین نکات است. دقت داشته باشید که انگشتر سولیتِر با سنگ بزرگ برای انگشتان ظریف و کوتاه مناسب نیست. بر عکس، انگشتر  سولیتر با سنگ کوچک بر روی انگشتان درشت و بزرگ جلوه مناسبی ندارد.

شکل مانتینگ یا پایه

به کل انگشتر به جز سنگ قیمتی آن، مانتینگ یا پایه انگشتر می‌گویند. شکل یا فرم مانتینگ به اندازه سنگی بستگی دارد که قرار است بر روی آن قرار بگیرد. از معروف‌ترین مانتینگ‌هایی که در انگشتر سُولیتر استفاده می‌شود، می‌توان به مانتینگ کلیسای جامع (Cathedral Style Mounting) و مانتینگ پیچشی (Wraps Mounting) اشاره کرد. مانتینگ کلیسای جامع شبیه قوس‌های کلیساهاست که دارای شش چَنگه (Prongs) است. به خاطر اینکه الماس، سنگ گرانبهایی است، تعداد چنگه‌ها را در انگشتر سولیتر، شش عدد در نظر می‌گیرند. هر چقدر تعداد چنگه‌ها بیشتر باشد، احتمال افتادن نگین از روی انگشتر کمتر است.

علاوه بر مانتینگ کلیسای جامع، از مانتینگ پیچشی (Wraps Mounting) هم در انگشتر سولیتِر استفاده می‌کنند. معمولا در بین شرکت‌های معروف جواهرسازی، تیفانی از این نوع مانتیگ بهره می‌گیرد. مانتینگ پیچشی به مانند یک فنر به دور پایه نگهدارنده می‌پیچد و در دو نوع ساده (Plain) و کانال‌دار (Channel Set Stone) ساخته می‌شود.  

نگین انگشتر سولیتر

بعضی عقیده دارند که سنگ یا نگین انگشتر سولیتر باید به صورت گِرد برش خورده باشد. اما همیشه این گونه نیست. امروزه شما می‌توانید نگین‌های سولیتر متفاوتی را در نقره فروشی‌ها و طلافروشی‌ها مشاهده بکنید. نگین مربع، نگین مسطیل و نگین گِرد از معروف‌ترین شکل‌های نگین در انگشتر سولیتر به شمار می‌رود.   

مناسب‌ترین و پرطرفدارترین برش یا تراش برای نگین انگشتر سولیتِر، تراش الماس (Diamond Cut) است. حدود ۵۳ درصد از علاقمندان به انگشتر تک نگین، از تراش الماس استفاده می‌کنند. دلیل انتخاب این نوع برش برای سولیتر، نکته بسیار قابل تاملی است. در بین تمامی تراش‌هایی که بر روی سنگ‌های گرانبها ایجاد می‌کنند، تراش الماس درخشنده‌ترین آنهاست. به عبارت دیگر انگشتر سولیتر با نگینی که با تراش الماس برش خورده باشد، مانند ستاره‌ای در دل تاریکی می‌درخشد. معروف‌ترین شکل تراش الماس، برلیان گِرد است که کاملا متقارن است.    

نکته مهم در انتخاب الماس انگشتر، توجه به کیفیت و اندازه آن است. هر چه وزن (قیراط) الماس بالاتر باشد اندازه و ارزش آن نیز بالاتر می‏رود. رنگ، برش، شفافیت و سختی این سنگ گران‏بها اهمیت زیادی در زیبایی و ارزش انگشتر تک نگین دارد. اما تشخیص بسیاری از این پارامترها به ‎آسانی امکان‎پذیر نیست. به همین دلیل بهتراست برای شناسایی کیفیت و خرید انگشتر تک نگین از یک متخصص کمک بگیرید. ما در گالری نقره نما در تمامی مراحل خرید انگشتر سولیتر نقره درکنارتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×