انواع زنجیر مردانه کدام است؟معرفی جدیدترین زنجیر های مردانه سال 2021 +عکس

انواع زنجیر مردانه

انواع زنجیر مردانه

اگر به فکر خرید یک هدیه دوست ‏داشتنی برای همسر، پدر، برادر و یا عشق‎تان هستید، حتماً به انواع زنجیر مردانه فکر کنید؛ چراکه گردنبند مردانه یکی از محبوب‎ترین اکسسوری آقایان است و طرح‏ و جنس‎ مختلف آن نیز دست شما را برای انتخاب مناسب‎ترین زنجیر برای آقایان باز گذاشته ‏است. اما در کنار سوالاتی مانند اینکه چطوری برای آقایان، انگشتر ازدواج مردانه بخریم ؟ این پرسش که زنجیر متناسب با استایل و سلیقه آقایان چگونه انتخاب می‎شود، یک سوال پرتکرار است. بنابراین بهتر است ابتدا با انواع مدل‎های پرطرفدار آن آشنا شوید و بعد از بررسی اقدام  به خرید کنید.

از انواع مدل زنجیر که در طرح‏های مختلف تولید می‏شود می‏توان به زنجیر کابلی، کارتیر، فیگارو، لنگری، رولو، ونیزی، بیزانسی و طنابی اشاره کرد.

زنجیر کابلی (Link chain) یکی از انواع زنجیر مردانه

همان‎طور که از اسم این مدل مشخص است، ظاهری کابل‎ مانند دارد و در واقع از یکسری دایره یا بیضی که در دل یکدیگر قرار دارند، تشکیل شده‎است. زنجیر کابلی از ساده‏ترین و کلاسیک‏ترین طرح‎های گردنبند مردانه است اما با این وجود همچنان جزو محبوب‎ترین انواع زنجیر مردانه در این سبک محسوب می‎شود.

زنجیر کابلی (Link chain) یکی از انواع زنجیر مردانه

زنجیر تسمه ‎ای (Curb chain) – زنجیر کارتیر

زنجیر تسمه‏ای (curb) که در ایران آن را با نام زنجیر کارتیه نیز می‎شناسیم، شباهت زیادی به مدل کابلی دارد با این تفاوت که حلقه‏های آن مواج، شکل‏دار و مسطح است. ریشه واژه انگلیسی curb به  نوعی شاخه خمیده برمی‏گردد و می‏تواند با حلقه طلا، نقره و یا بدلیجات تولید شود. حلقه‎‏های زنجیر کارتیر ممکن است هم‏اندازه و یا در اندازه متفاوت با یکدیگر باشد.

زنجیر تسمه ‎ای (Curb chain) - زنجیرکارتیر
یکی از انواع زنجیر مردانه

زنجیر فیگارو (figaro chain)

زنجیرهای مردانه فیگارو  جزو خانوده زنجیر تسمه‎ ای هستند که طول دانه ‏های زنجیر آن به یک اندازه نیست و دانه‏های کوچک به‎ وسیله یک زنجیر بلند به هم وصل می‏شوند. تاریخچه ظهور مدل فیگارو به کشور ایتالیا برمی‏گردد. طراحان، این نوع گردنبند برای آقایان را با تأثیر گرفتن از یک اپرای ایتالیایی به سرپرستی شخصی به نام فیگارو، تولید کردند.

زنجیر فیگارو (figaro chain) یکی از انواع زنجیر مردانه

زنجیر لنگری (Anchor chain)-رامبو-دریایی

به‏دلیل شباهت حلقه ‏های این زنجیر با لنگرهای کشتیرانی، به‏ این نوع زنجیر برای آقایان، زنجیر لنگری می‏گوییم. حلقه‏ های این نوع گردنبند و زنجیر ممکن است مثل مدل کابلی حجیم و یا مانند مدل کارتیر مسطح باشد. یک نوار وسط این حلقه ‏ها را بهم متصل می‏کند و باعث افزایش استحکام زنجیر می‏شود. این زنجیر با نام‏های دیگری مثل زنجیر رامبو یا زنجیر دریایی یا ملوانی وجوددارد که مدل حلقه مسطح آن طرف‏داران بیشتری دارد.

زنجیر لنگری (Anchor chain)-رامبو-دریایی یکی دیگر از انواع زنجیر مردانه

زنجیر رولو (Rolo Chain)

زنجیر  رولو شبیه مدل کابلی است اما حلقه‎های آن گرد و یکسان است و ساختاری پیچیده‏تر دارد. در این نوع اکسسوری، حلقه‏ها نسبت به هم زاویه 180 درجه دارند و  در  مدل‏های  زنجیر  مردانه، نسبت به مدل مخصوص خانم‎ها، حلقه‏ها بزرگتر است.

زنجیر رولو (Rolo Chain) یکی دیگر از انواع زنجیر مردانه

زنجیر ونیزی (Venetian Chain) زنجیرباکس (Box chains)


دانه ‏های مربعی شکل که به یکدیگر متصل شده ‏اند، مدل زنجیر ونیزی، آجری یا باکسی را می‎سازند که در دسته زنجیرهای براق قرار می‎گیرد. زنجیر جعبه‎ای استحکام بالا و تعمیر آسانی دارد و از زیورآلات مورد پسند آقایان و خانم‏ها است و می‏توان آن را همراه یا بدون آویز استفاده کرد.

زنجیر ونیزی (Venetian Chain) – زنجیرباکس (Box chains)

زنجیر بیزانتین-بیزانس  (Byzantine chains)

شباهت این زنجیرهای مردانه به زیورآلات زمان امپراتوری بیزانس، باعث نامگذاری آن شده ‏است. زنجیر بیزانس در واقع نوعی زنجیر جعبه‏ای است که ساختار پیچیده، ظریف و درهم تنیده دارد و جزو مدل‏های بافت محسوب می‎شود. با وجود قدمت این طرح، زنجیر بیزانس یکی از محبوب‏ترین انواع زنجیر مردانه است. این مدل زیورآلات به زنجیر اتریشی نیز مشهور است.

زنجیر بیزانتین-بیزانس  (Byzantine chains)

زنجیر طنابی (Rope Chain)


طرح طنابی جزو پرطرف‏دارترین مدل‏های زنجیر مردانه از نوع بافت است. این مدل گردنبند از دو یا چند رشته به هم پیچیده تشکیل شده ‏است که طرحی مارپیچی و طناب‏مانند به آن می‏دهد. زنجیر مردانه طنابی جزو مدل‏های کلاسیک و سنگین است و بیشتر با طلا ساخته‏ می‏شود، اما در سال‎های اخیر، مدل طنابی در زیورآلات نقره نیز یافت می‏شود.

زنجیر طنابی (Rope Chain)

انواع زنجیر مردانه نقره ، بهترین گردنبند برای آقایان

زنجیرهای مردانه معمولاً در جنس‎های مختلفی مثل طلا، نقره و استیل تولید می‏شود. اما از آن‎جایی که  زنجیر برای آقایان معمولاً وزن بالایی دارند، خرید زنجیر طلا هزینه بسیار زیادی دارد و زنجیرهای با جنس استیل و بدلیجات نیز درخشندگی و زیبایی فلزات گران‏بها را ندارند. به‏ همین دلیل مناسب‏ترین انتخاب، گردنبند مردانه نقره است که در کنار زیبایی و جلا، قیمت بسیار پایین‎تری نسبت به طلا دارد و می‏توان با آبکاری‎ های زرد و نقره‎ای، به سلیقه ‏های مختلف پاسخ داد.

اما در هنگام انتخاب انواع زنجیر مردانه لازم است به چند نکته توجه کنید:

  • بررسی عیار نقره

در هنگام خرید زیورآلات نقره حتماً به عیار آن‏ توجه کنید. از آن‎جایی که فلز نقره مانند سایر فلزات در حالت خالص قابل کار شدن و شکل‎پذیری نیست، از انواع آلیاژ آن در تولید زنجیر و محبوب‏ترین مدل‏های انگشتر نقره برای آقایان استفاده می‎شود. از مناسب‏ترین عیارهای جهانی، عیاری با نام نقره استرلینگ است که با نشان s925 بر روی محصول مشخص می‎شود. برای اطمینان از اصل بودن عیار، گردنبند مردانه را از مراکز معتبر خریداری کنید.

  • اندازه مناسب

یکی از دغدغه ‏های انتخاب انواع زنجیر مردانه ، اندازه مناسب آن است. زنجیر برای آقایان با طول حدود cm45 که برروی گردن قرار می‏گیرد، بهترین گزینه برای انواع تیشرت‏های یقه باز و یقه هفت است. اندازه کمی بلندتر در حدود 50 تا 60cm  که برروی استخوان ترقوه و پایین‎تر از آن قرار می‏گیرد، پرطرفدارترین نوع گردنبند برای آقایان است که با انواع لباس‎ها هماهنگ می‎شود.

اگر می‏خواهید به‏ طور دائمی از گردنبند مردانه استفاده کنید، انواع کوتاه و دور گردن را انتخاب کنید. طبق یک استاندارد، زنجیر مردانه کوتاه‎تر برای آقایان با اندام لاغر و یا دارای قد کوتاه و متوسط، مناسب‎تر است و آقایانی که درشت اندام و بلند قد هستند، بهتراست زنجیرهای بلندتر را انتخاب کنند.

  • قفل محکم و بادوام

توجه به امنیت زیورآلات نقره از نکات مهم است که باید به آن توجه کنید. معمولاً از انواع مختلف قفل در ساخت زنجیر استفاده می‎شود، که ساختار و امنیت متفاوتی نیز دارند. قفل خرچنگی از معروف‏ترین قفل‏های زنجیر مردانه است که استفاده آسان و امنیت مناسبی دارد. قفل حلقه فنری، نوعی قفل خرچنگی است که تنها در شکل تفاوت‎هایی با هم دارند. قفل آهنربایی، قفل قلابی، قفل پیچی و جعبه‏ ای از دیگر مدل‏های مناسب برای زنجیر طلا و بدلیجات است. با انتخاب یک قفل ایمن و مستحکم از گم‏شدن زنجیرهای مردانه جلوگیری کنید.

به‎ طورکلی انواع زنجیر مردانه در طرح، اندازه و  قیمت‎ مختلف وجود دارد که آقایان با سلیقه‏ های مختلف را راضی نگه می‎دارد. اما نکته مهم آن است که حتماً در هنگام خرید از مشاوره و راهنمایی فروشنده استفاده کنید. در گالری نقره نما زیباترین طرح‏های گردنبند برای آقایان وجود دارد که یک هدیه مناسب و یک اکسسوری زیبا برای هدیه به خود یا عزیزان‏تان است.

2 thoughts on “انواع زنجیر مردانه کدام است؟معرفی جدیدترین زنجیر های مردانه سال 2021 +عکس

  1. ریحانه علیزاده says:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

    • نقره نما says:

      خانم علیزاده عزیز
      ممنون از کامنت خوبتون. باعث دلگرمی ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×