انواع گوشواره نقره و چند مدل شیک

گوشواره تاج نقره

گوشواره‎ جزو اولین زیورالات و اکسسوری‎هایی بود که در طول تاریخ خودنمایی کرد. بر اساس شواهد باستان‌شناسی، قدمت گوشواره به چندین هزار سال قبل برمی‌گردد. گوشواره یک اکسسوری و زیورالات مهم در شکل دادن به استایل صورت شماست. هر گوشواره به تناسب فرم و شکلی که دارد، می‌تواند تاثیر متفاوتی بر زیبایی صورت شما داشته باشد. پس باید سعی کنید از میان انواع گوشواره‌ها، گوشواره‌ای را انتخاب کنید که با فرم و رنگ صورتتان هماهنگی داشته باشد. برای اینکه با انواع گوشواره ها آشنا شوید، سری به فروشگاه نقره نما بزنید. در اینجا انواع گوشواره نقره به نمایش گذاشته شده است. شما می‌توانید گوشواره مورد نظر خودتان را بسته به استایل صورت خودتان انتخاب کنید.

گوشواره باعث زیبایی صورت خانم‌های می‌شود

صورت و چهره یک خانم تاثیر زیادی در نحوه تعامل و ارتباط او با طرف مقابلش دارد. زیبایی چهره حالتی نسبی دارد و هر فردی برای خودش، شاخص‌های بخصوصی برای زیبایی چهره دارد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که نوزادان همواره به سمت چهره‌هایی که زاویه‌های نرم‌تری دارد، جذب می‌شوند. به گفته کارشناسان مسائل ازدواج، صورت زیبا باعث جذب دو زوج نسبت به یکدیگر می‌شود. مسلما شکل و فرم صورت و رنگ پوست صورت نقش مهمی در زیبایی آن دارد.

نیم ست نقره دایره ای مرواریدی
گوشواره نقره مروارید (نیم ست نقره) مناسب برای هدیه سالگرد ازدواج و روز مادر | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

در کنار اینها، گوشواره به عنوان یک اکسسوری مرتبط با صورت، می‌تواند زیبایی و جذاب بودن چهره شما را دوچندان می‌کند. اما باید بدانید که انواع گوشواره نقره هر کدام تاثیر خاصی بر زیبایی صورت شما دارند. بنابراین دقت کنید که از میان انواع گوشواره نقره، گوشواره‌ای را انتخاب کنید که به استایل صورت شما بخورد.      

انواع گوشواره ها بر چه اساسی تقسیم‌بندی می‌شود؟

گوشواره بسته به جنس، فرم و نحوه بسته شدن، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. یکی از بخش‌های مهم گوشواره، قفل آن است. قفل گوشواره باعث نگه داشته شدن گوشواره بر روی گوش و همچنین امنیت آن نقش مهمی دارد. از طرف دیگر، متفاوت بودن انواع گوشواره از نظر کاربرد باعث می‌شود شما مجبور باشید استایل بخصوصی را برای خودتان در نظر بگیرید. بنابراین برای آن که بتوانید یک گوشواره مناسب برای هر لباس یا مجلس انتخاب کنید، لازم است با انواع مدل های گوشواره و شکل قفل آن آشنا شوید. در زیر به معرفی انواع گوشواره می‌پردازیم.

گوشواره نقره پیرسینگی بینهایت
گوشواره نقره دو تکه میخی طرح بی نهایت مناسب برای هدیه ولنتاین و روز دختر | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

گوشواره حلقه‌ای

قدمت گوشواره حلقه‌ای به عصر برنز می‎رسد. گوشواره حلقه‌ای، گوش را از جلو و عقب محصور می‎کند و بین انتهای گوشواره و لاله گوش یک فضا خالی ایجاد می‎کند. این خاصیت حلقه‌ای بودن ویژگی مشترک تمامی این گوشواره‌هاست. شکل کلاسیک گوشواره حلقه‌ای، کوچک‎تر و مدل‎های روز آن باریک‌تر و بزرگ‎تر است. البته گوشواره حلقه‌ای طرح‌های جسورانه‌تری هم دارد. برای اینکه خانم‌ها بتوانند این نوع گوشواره را با لباس‌ها و استایل‌های مختلف ست کنند، حلقه گوشواره حلقه‌ای در اندازه‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود.

گوشواره نقره زیبای پیرسینگی
گوشواره نقره میخی طرح پیرسینگ مناسب برای هدیه ولنتاین و روز دختر | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

گوشواره قلاب دار 

گُوشواره قلاب دار شبیه قُلاب ماهی است. و به همین خاطر به این اسم، نامیده می‌شود. به گوشواره قُلاب دار، گوشواره فرنچ وایر هم می‌گویند. این گوشواره جزو شناخته‌شده‌ترین گوشواره‌های دوره ویکتوریاست (۱۸۳۷ تا ۱۹۰۱ میلادی). معمولا سازندگان گوشواره علاقه خاصی به گُوشواره قلاب دار دارند. چرا که ایجاد تنوع در این نوع گوشواره بسیار بالاست. و به راحتی می‌توان مدل‌های مختلفی از این گوشواره را طراحی و تولید کرد. قلاب ماهی (Fish Hook Earring)، معروف‌ترین نوع گُوشواره قلاب دار است. اما مدل‌های دیگری نیز وجود دارد. گوشواره قلاب چوپان (Shepherd Hook Backs) و گوشواره قلوه‌ای (Kidney Earring Hook) از دیگر انواع گوشواره‌های قلاب دار هستند. قلاب چوپان در قسمت جلو دارای یک حلقه است. مدل قلوه‌ای نیز در قسمت پشت یک چفت سبک دارد که امنیت قفل را بالا می‌برد.  

گوشواره نقره ستاره با مروارید
گوشواره نقره مروارید بسیار خاص و شیک مناسب برای روز دختر و هدیه تولد | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

گوشواره کلیپسی (Clip-on Earring)

گُوشواره کلیپسی نسبت به گُوشواره قلاب دار، جدیدتر هستند. برای استفاده از گوشواره کلیپسی نیاز به سوراخ کردن گوش نیست. و به‎راحتی با استایل‌های مختلف هماهنگ می‌شود. این گوشواره بهترین گزینه برای افرادی است که با سوراخ کردن گوش مشکل دارند و یا دچار آلرژی و عفونت هستند. شکل کلیپسی گوشواره بر روی لاله گوش ثابت می‎شود. این گوشواره به گونه‎ای طراحی شده ‎است که صرفا به منزله یک اکسسوری است و فقط باعث زیبایی گوش می‌شود.

جالب این است که دست طراحان گوشواره در ایجاد ایده‌های مختلفی از گوشواره کلیپسی کاملا باز است. بعضی از این مدل‎ها، سوراخ، حلقه، گل، میخ و سایر تزئینات را با خود به ‎همراه دارند. مدل کلیپسی را می‎توان علاوه بر گوش، در آویز کفش نیز استفاده کرد. این مدل برای خانم‎هایی با موهای کوتاه و مدل موهایی که گوش‎ها در آن کاملاً مشخص هستند، مناسب است. اما فراموش نکنید که امکان گم‎ شدن این مدل قفل بیشتر است و به مراقبت بیشتری نیز نیاز دارد.

گوشواره میخی ستاره
گوشواره نقره اسپرت بسیار خاص مناسب برای هدیه روز دختر و هدیه تولد | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

انواع گوشواره و گوشواره لوستری (Chandelier Earring) 

اگر به گوشواره‎‌های بلند و پر زرق‎وبرق علاقه دارید، انتخاب گوشواره لوستری را به شما پیشنهاد می‏کنیم. این مدل که در اوایل قرن بیستم وارد دنیای مد شد، در کشورهای آسیایی و مخصوصا خاورمیانه ریشه‎ای چند هزارساله دارد. همان‎طور که از اسم آن مشخص است، گوشواره لوستری در واقع شکل کوچک ‎شده‎ای از طرح لوستر است. و جزو مدل‎های آویزان محسوب می‎شود که درازای بیشتری دارد. وجود آویزهای مختلف در طراحی لوسترها باعث ایجاد مدل‎‌های متنوع گوشواره می‎شود.انواع گوشواره‌های لوستری، صورت را لاغرتر نشان‎ می‎دهد و برای صورت‎های گرد و قلبی مناسب است. اگر به استایل بوهو علاقه‎ دارید و یا به مراسم‎ غیررسمی دعوت شده‎اید که قصد جلب توجه در آن را دارید، مناسب‎ترین گزینه، استفاده از گوشواره لوستری است. بهتر است قبل از انتخاب گوشواره به سنگینی آن نیز فکر کنید چراکه این مدل معمولً وزن زیادی دارد و ممکن است برای گوش آزاردهنده باشد.

گوشواره نقره رزگلد
گوشواره نقره طرح رزگلد خاص و شیک مناسب برای هدیه تولد و هدیه ولنتاین | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

گوشواره های میخی (Stud Earrings)

قدمت این مدل گوشواره به تمدن روم باز می‎گردد. گوشواره میخی در قرن بیستم رواج زیادی پیدا کرد. به طوری که هم اکنون جزو محبوب‎ترین مدل‌های گوشواره به شمار می‌رود. مدل‌های گوشواره با چفت میخی به‎ گونه‌‎ای طراحی شده‎‌اند که تصور می‎شود روی گوش معلق است. نحوه بستن گوشواره میخی این گونه است که از یک سمت وارد و در سمت دیگر گوش ثابت می‎شود. گوشواره‌های میخی بسیار ایمن است و خیال شما را از بابت افتادن و گم‎شدن راحت می‎کند.گوشواره های میخی، ساده و کوچک بوده و معمولا جواهرات گرانبهایی بر روی آنها متصل می‌شود.

گوشواره ساعت شنی به همراه گردنبند و پلاک
گوشواره نقره (نیم ست) شیک مناسب هدیه ولنتاین و هدیه نامزدی | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

این مدل گوشواره گاهی تنها از یک الماس تشکیل می‌شود که یک نمای لوکس و مدرن به استایل شما می‎دهد. چندین نوع گوشواره میخی در بازار موجود است. از میان این گوشواره‌ها می‌توان به گوشواره میخی مارپیچی، گوشواره میخی تخت و گوشواره میخی دایره‌ای اشاره کرد. اگر فردی هستید که طرفدار تیپ اسپرت و شلوار جین هستید، توصیه می‌کنیم که از گوشواره میخی استفاده کنید. در ضمن گوشواره میخی مناسب گوشواره برای خانم‌هایی است که صورتشان کشیده است.

گوشواره اهرمی (Lever Earring)

گوشواره اهرمی در اواخر قرن بیستم میلادی توسط طراحان جواهرالات و زیوالات معرفی شد. مدتی نگذشت که این گوشواره در آمریکای شمالی، محبوبیت زیادی کسب کرد. قفل گوشواره اهرمی پشت گوش قرار می‎گیرد و بدون ایجاد ناراحتی برای گوش، تا حد زیادی از گم ‎شدن گوشواره جلوگیری می‎کند. به دلیل استحکام و امنیت بالای این مدل قفل، معمولا برای زیورآلات قیمتی و باارزش استفاده می‏شود. این نوع گوشواره (اهرمی) می‏‌تواند علاوه بر الماس و سنگ، تزئینات دیگری مثل آویز نیز همراه خود داشته ‏باشد.

گوشواره پر نقره به همراه گردنبند ( زنجیر و پلاک)
گوشواره نقره (نیم ست) مناسب برای هدیه ولنتاین و هدیه روز دختر | موجود در فروشگاه نقره نما (خرید کنید)

گوشواره بخیه‌ای

گُوشواره نخی از انواع گوشواره های Y2K هستند. این گوشواره از حدود سال ۲۰۰۰ میلادی به طور گسترده وارد بازارهای جهانی شد. انواع گوشواره بخیه‌‏ای از یک بخش کوچک سوزنی شکل در پشت گوش و یک بخش زنجیره‌‎ای که از سوراخ گوش عبور می‏‌کند، تشکیل شده ‎است. علاوه بر این دو بخش ، طراحان زیورآلات با به کاربردن آویزهای کوچک در شکل‏های مختلف، زیبایی آن را چند برابر می‎کنند. و به این ترتیب انتخاب گوشواره را برای همه سلیقه‎ها آسان می‎کنند. آویزهای کار شده روی گوشواره نخی (بخیه ای) در هنگام حرکت و فعالیت تکان می‌‎خورد. و این عامل باعث زیبایی خاص آن‎ می‌شود.

گوشواره ساعت شنی به همراه گردنبند و پلاک
گوشواره نقره (نیم ست نقره) خاص مناسب هدیه ولنتاین و هدیه روز مادر | موجود در فروشگاه نقره (خرید کنید)

گوشواره بخیه‌ای را از جنس‌های مختلفی مانند نقره، طلا و نیکل می‌سازند. اما طرح‏های نقره به دلیل درخشندگی و قیمت مناسب، جایگاه ویژه‎ای پیدا کرده‎ است. شما می‏توانید شکل گوشواره را با آویز گردنبند خود هماهنگ کنید و یک استایل بی‎نظیر در مراسم‏های رسمی و غیررسمی خود بسازید. انواع گوشواره و آویز نقره نما، هدیه‎ ای فوق‎العاده برای آن‏هایی است که دوست‎شان دارید. پس وارد فروشگاه نقره نما یا صفحه اینستاگرام نقره نما شده و گوشواره مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×