از جواهرات نقره استفاده کنم یا طلا؟ خیلی کلافم!

جواهرات نقره یا طلا و ارجحیت هر کدام از آنها نسبت به هم، یک بحث قدیمی در میان خانم‌هاست که تمامی ندارد. چیزی که ما به این بحث‌ها اضافه می‌کنیم این است که به شما توصیه می‌کنیم، فارغ از اینکه کدام را بر کدام ارجحیت دهید، به یک سری ویژگی‌های مهم در ظاهر و لباستان دقت کنید. شاید بهترین دستورالعمل برای استفاده از طلا یا نقره توجه به رنگ پوست، آرایش و میکاپ و لباسی باشد که شما مورد استفاده قرار می‌دهید. در زیر به بررسی هر کدام از عواملی که شما را مجبور به استفاده از نقره یا طلا می‌کند، می‌پردازیم:

جواهرات نقره و ته رنگ پوست (Skin Tone)

معمولا عاقلانه این است که شما جواهرات نقره یا طلای خود را بر اساس ته رنگ یا رنگ زمینه پوست خودتان انتخاب کنید. یک قانون کلاسیک به ما می‌گوید که اگر رنگ زمینه پوست شما سرد باشد، بهتر است از جواهرات یا زیورآلات نقره‌ای استفاده کنید. رنگ زمینه سرد پوست شامل رنگ‌هایی نظیر قرمز، صورتی و یا رنگ‌های متمایل به آبی است. طلا مخصوص پوست‌هایی است که رنگ زمینه آنها گرم است.

از کجا بدانم که ته رنگ پوستم سرد یا گرم است؟

اگر شما از آن دسته از خانم‌هایی هستید که رنگ زمینه پوست خود را نمی‌دانید، یک راه بسیار ساده‌ای وجود دارد. فقط کافی است که به رگ‌های دستتان نگاه کنید. اگر رگ‌های شما به رنگ آبی متمایل باشد، رنگ زمینه پوست شما سرد است، اما اگر رگ‌های شما به رنگ سبز متمایل باشد، رنگ زمینه پوست شما گرم است. البته یک راه ساده‌تر هم وجود دارد. می‌توانید جلوی آینه ایستاده و به رنگ پوست خود دقت کنید.

مسلما متوجه رنگ زمینه پوست خود خواهید شد. کافی است که رنگ‌های سرد، گرم و خنثی را از قبل بشناسید. اگر روی پوست خود، رنگ‌های قرمز یا قهوه‌ای ببینید، ته رنگ پوست شما، گرم است. و اگر رنگ خاکستری تشخیص دهید، رنگ پوست شما سرد است. روش دیگری هم وجود دارد که می‌تواند خیلی سرگرم‌کننده باشد. دقت کنید که چه لباسی بیشتر با شما جور است. اگر دوست دارید که لباس‌هایی با رنگ قرمز بپوشید، رنگ پوست شما سرد است.

حالا که متوجه ته رنگ پوستتان شدید، به راحتی می‌تونید انتخاب کنید که از طلا استفاده کنید یا از جواهرات  نقره. اگر ته رنگ پوستتان، سرد باشد، می‌توانید از نقره، پلاتین یا طلای سفید استفاده کنید. اما اگر ته رنگ پوستتان گرم باشد، طلای زرد و رزگل با پوست شما بیشتر سازگار است.

رنگ پوست (Skin Color)

رنگ پوست با ته رنگ پوست دو چیز متفاوت از همند. احتمال دارد رنگ پوست  خانمی کم رنگ باشد، اما ته رنگ پوستش سرد یا گرم باشد. درست مثل اینکه خانمی پوست تیره‌ای داشته باشد، اما ته رنگ پوستش گرم یا سرد باشد. بنابراین در بیشتر موارد، این رنگ پوست است که تعیین می‌کند شما از طلا استفاده کنید یا نقره. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست تیره با ته رنگ سرد دارید، حتما از نقره استفده کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما، پوستی روشن دارید، از جواهرات طلا دوری کنید. در چنین مواردی برای اینکه مثل ستاره بدرخشید، حتما از نقره استفاده کنید.

در خرید هدیه جواهرات نقره یا طلا برای عزیزان خود دقت کنید که این نکته را دقیقا رعایت کنید. فقط کافی است که یک نگاه عاشقانه به صورت همسرتان یا دوستتان بکنید. همه چیز دستتان خواهد آمد. شاید تلولو عشق از قلبتان به زبانتان جاری شود. جای دوری نمی‌رود اگر بگوئید، دوستت دارم.

آرایش

یکی از عواملی که به انتخاب جواهرات نقره یا طلا در مهمانی‌ها کمک می‌کند، رنگ آرایش شماست. معمولا دیده می‌شود که خیلی از خانم‌ها تکلیفشان با خودشان مشخص نیست. پس به این نکات توجه کنید تا دیگر دچار اشتباه نشوید. حتما می‌دانید نوع آرایش شما بستگی به رنگ پوست شما دارد. همین نکته در مورد ست کردن رنگ آرایش با نوع جواهرات طلا و نقره نیز صادق است. یک نکته طلایی در تطبیق جواهرات با آرایش شما این است که رنگ این دو باید مکمل هم باشند.

اگر شما به آرایش گرم علاقه دارید، حتما از جواهرات طلا استفاده کنید. اما اگر به آرایش سرد علاقه دارید، از جواهرات نقره‌ای استفاده کنید. یک نکته مهم برای خانم‌هایی که دوست دارند آرایش جسورانه‌تری داشته باشند، این است که از جواهرات کم‌رنگ‌تری استفاده کنند.

جواهرات نقره و لباس

یک روش خوب برای انتخاب نوع جواهرات (طلا یا نقره) توجه به لباسی است که قصد پوشیدن آن را دارید. قبلا گفتیم که برای انتخاب لباس خود به رنگ و ته رنگ پوست دقت کنید. حال برای انتخاب جواهرات نیز باید به رنگ لباس خود توجه کنید. پس اطمینان حاصل کنید که رنگ لباس و جواهرتان مکمل یکدیگر باشند. اگر رنگ لباستان مخلوطی از سورمه‌ای یا قهوه‌ای باشد، مطمئن باشید که انتخاب طلا بهترین گزینه ممکن است. اگر رنگ لباستان به آبی روشن، نعنایی یا صورتی کم رنگ مایل است، استفاده از جواهرات نقره‌ای بهترین انتخاب شما خواهد بود. یک استثنای جالبی در رنگ لباس وجود دارد. اگر رنگ لباس شما مشکی باشد، انتخاب طلا یا نقره تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهد داشت. مشکلی رنگ عشقه!! توجه کنید اگر از لباس سفید استفاده می‌کنید، حتما جواهرات طلایی را انتخاب کنید. در چنین مواردی، انتخاب نقره، یک خطای فاحش به شمار می‌رود. همیشه یادتان باشد که سفیدی نقره در سفیدی لباس گم می‌شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×